P_Valtonen Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Kuka sai luvatun palkkion? :) Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 27, 2011 Share Posted April 27, 2011 Kuka sai luvatun palkkion? :) -AP- ja metake taisivat veikata oikein. Onko vika ollut sylinterissä vai nivelissä, sitä en osaa sanoa. Täytyy jotain keksiä.... Alkoholipitoiset juomat tämän palstan porukalle ainakin tuntuu kelpaavan :) Quote Link to comment
Guest KariT Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Vuosi meni ja sama vika taas :) Aikaisemmin mainittu sylinteri takuuvaihdettiin uuteen, kun vuoti jarrunestettä. Uusi sylinteri asennettiin paikoilleen, DOT-4 nesteet sisälle, ilmaus ja valmis. Toisena koeajo päivänä alkoi jarrut laahaamaan joka nurkalta. Tulpattiin tehostimen letku ja sama vika jatkuu. Jarrut "avautuu" kun auto seisoo hetken. Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Pystyykö tehostimen ottamaan irti, ilman että pääsylinteriä tarvitsee irroittaa? Miten tehostimen pystyy toteamaan, onko se ehjä vai ei? Quote Link to comment
metake Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Avautuuko jarrut jos poljinta nostaa käsin ylöspäin? Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Mielestäni testasin tuota polkimen nostoa, mutta ei siitä apua ollut. Menen illalla jarruja ihmettelemään, niin pitää testata uudemman kerrran... Voiko jarrujen huonosti/väärin tehty ilmaus aiheuttaa moista ongelmaa? Vikahan tuli päälle, kun jarrupääsylinteri vaihdettiin, muuta niille ei talvella tehty. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Sääditkö pääsylkyn vaihdon yhteydessä käyttötangon välyksen? Koska jos tanko jää vähän kantamaan = ei välystä jarrut voi jäädä jumiin. Siinä pitäisi olla pieni tyhjä alue ennen kuin käyttötanko alkaa painamaan sylinteriä. Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Eihän sitä tullut säädettyä. Laitettiin vaan sylinteri paikalleen. Mihin suuntaan sitä pitää pyöritellä että, välys kasvaa? Kyse on varmaan tästä: Quote Link to comment
Tanhis Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 En nyt ihan satavarma ole miten se noissa palliksissa menee mutta sanoisin että tuota tankoa pitäisi lyhentää mutta älä lynkkaa mua jos homma ei mennytkään niin. Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Käyttötanko säädetty ja poljin muuttui huomattavasti paremman tuntuiseksi. Toivotaan, että oli siitä johtuva "vika"... Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Vika edelleen vaivaa. Kaikki jarrut jumiutuu ja poljin muuttaa erittäin kovaksi. Eilen teki saman ja ajon aikana jarrut alkoi toimimaan normaalisti??? Onko jarrutehostin purettavissa/huollettavissa? Quote Link to comment
multanen Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Huomasin että kuvassa tuo mutterin takaa lähtevä letku menee auton takaosaa kohti. Minnekäs se johtaa? Tuo on se letku mistä tehostin ottaa normaalia ulkoilmaa jarrutettaessa. Se ei saa olla tukossa (eikä mennä imusarjaan...). Omassa on itsetehty suodatin tuon letkun päässä ja se on vedetty etupuskurin lähelle. En muista minkälainen originaali on mutta jonnekin kuskin alle se taisi mennä..? Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Se menee runkopalkista ylöspäin. Pitää repiä koko letku pois ja vaihtaa uusi. Osaa olla aika paskassa kunnossa... Quote Link to comment
multanen Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Itellä on aina mennyt kalvo rikki ja sitä ei voi helposti vaihtaa. Sen takia ei ole tullut avattua tehostinta. Sen pitäisi kuitenkin purkautua jonkin verran ottamalla lukkorengas irti siitä päästä johon tanko tulee. Jos on scheissea täynnä niin ehkä saisi jonkin verran puhdistettua ja on siellä pikku suodatinkin vielä "haitarin" sisällä. Jarrutehostin toimii silleesti että moottori imee käynnistettäessä koko tehostinmokkulan alipaineiseksi, siis kalvon molemmat puolet. Jarrutettaessa venttiilimekanismi laskee sopivasti "paineellista" ulkoilmaa polkimen puolelle kalvoa. Kun jarrua nostetaan imee venttiili taas alipaineen polkimenkin puolelle jolloin tehostusvoima taas vähenee. Jos tuon imusarjan alipaineletkun irrottaa niin ei sen tehostimen luulisi kovin pitkään toimivan. Mutta kai se vois muutaman minuutin jarruttaa ennenkuin alipaine kuluu loppuun (jos on venttiili täysin tukossa tms.). Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.