Jump to content

Jarrut jumittaa pallokeulassa


Guest KariT

Recommended Posts

Guest KariT
Kuka sai luvatun palkkion? :)

 

-AP- ja metake taisivat veikata oikein. Onko vika ollut sylinterissä vai nivelissä, sitä en osaa sanoa.

 

Täytyy jotain keksiä.... Alkoholipitoiset juomat tämän palstan porukalle ainakin tuntuu kelpaavan :)

Link to comment
  • 1 year later...
Guest KariT

Vuosi meni ja sama vika taas :) Aikaisemmin mainittu sylinteri takuuvaihdettiin uuteen, kun vuoti jarrunestettä. Uusi sylinteri

asennettiin paikoilleen, DOT-4 nesteet sisälle, ilmaus ja valmis. Toisena koeajo päivänä alkoi jarrut laahaamaan joka nurkalta.

Tulpattiin tehostimen letku ja sama vika jatkuu. Jarrut "avautuu" kun auto seisoo hetken.

Link to comment
Guest KariT

Pystyykö tehostimen ottamaan irti, ilman että pääsylinteriä tarvitsee irroittaa?

 

Miten tehostimen pystyy toteamaan, onko se ehjä vai ei?

Link to comment
Guest KariT

Mielestäni testasin tuota polkimen nostoa, mutta ei siitä apua ollut. Menen illalla jarruja ihmettelemään, niin pitää testata uudemman kerrran...

 

Voiko jarrujen huonosti/väärin tehty ilmaus aiheuttaa moista ongelmaa? Vikahan tuli päälle, kun jarrupääsylinteri vaihdettiin, muuta niille ei

talvella tehty.

Link to comment

Sääditkö pääsylkyn vaihdon yhteydessä käyttötangon välyksen?

 

Koska jos tanko jää vähän kantamaan = ei välystä jarrut voi jäädä jumiin. Siinä pitäisi olla pieni tyhjä alue ennen kuin käyttötanko alkaa painamaan sylinteriä.

Link to comment
Guest KariT

Eihän sitä tullut säädettyä. Laitettiin vaan sylinteri paikalleen. Mihin suuntaan sitä pitää pyöritellä että, välys kasvaa?

 

Kyse on varmaan tästä:

St.jpg

Link to comment
Guest KariT

Vika edelleen vaivaa. Kaikki jarrut jumiutuu ja poljin muuttaa erittäin kovaksi. Eilen teki saman ja ajon aikana jarrut alkoi toimimaan normaalisti??? Onko jarrutehostin purettavissa/huollettavissa?

Link to comment

Huomasin että kuvassa tuo mutterin takaa lähtevä letku menee auton takaosaa kohti. Minnekäs se johtaa? Tuo on se letku mistä tehostin ottaa normaalia ulkoilmaa jarrutettaessa. Se ei saa olla tukossa (eikä mennä imusarjaan...).

Omassa on itsetehty suodatin tuon letkun päässä ja se on vedetty etupuskurin lähelle. En muista minkälainen originaali on mutta jonnekin kuskin alle se taisi mennä..?

Link to comment

Itellä on aina mennyt kalvo rikki ja sitä ei voi helposti vaihtaa. Sen takia ei ole tullut avattua tehostinta. Sen pitäisi kuitenkin purkautua jonkin verran ottamalla lukkorengas irti siitä päästä johon tanko tulee. Jos on scheissea täynnä niin ehkä saisi jonkin verran puhdistettua ja on siellä pikku suodatinkin vielä "haitarin" sisällä.

 

Jarrutehostin toimii silleesti että moottori imee käynnistettäessä koko tehostinmokkulan alipaineiseksi, siis kalvon molemmat puolet. Jarrutettaessa venttiilimekanismi laskee sopivasti "paineellista" ulkoilmaa polkimen puolelle kalvoa. Kun jarrua nostetaan imee venttiili taas alipaineen polkimenkin puolelle jolloin tehostusvoima taas vähenee.

 

Jos tuon imusarjan alipaineletkun irrottaa niin ei sen tehostimen luulisi kovin pitkään toimivan. Mutta kai se vois muutaman minuutin jarruttaa ennenkuin alipaine kuluu loppuun (jos on venttiili täysin tukossa tms.).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...