Olli Ristimäki Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Tätä nyt on varsinkin Pölhiksessä aina aika-ajoin vatvottu, mut nostan taas pöydälle: onko kukaan hommannut/yrittänyt hommata tuoreempaa paperia kuplan konevaihtoehdoista ja jarruvaatimuksista kun tää vanha? http://fvwa.sitefactory.fi/data/1747.jpg Pitäis katsastaa oma vwaunu 1584 cc koneelle keväällä ja tuossa lapussa kun ei oo ees päiväystä ja se on joka tapauksessa kopio, niin vähän jännittää. Jos sattuu oma "hovikatsastaja" niin no probs, mut jos ei niin voi olla ettei ymmärrys riitä. Joku muistaakseni joskus jutteli et uus lappu maksais 50+ euroa jos edes saisi ketään VV-autolla sitä kirjoittamaan. Muistanko perunoita? Quote
Guest Raggare Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 entäs jos et mainitse mitn inssille ;) btw. siel "valtion" konttoril oli joku kupla ukko katsurina.. Quote
Olli Ristimäki Posted March 30, 2005 Author Posted March 30, 2005 No niin, vanha gangsteri heti kehottaa laittomuuksiin... Mun tunnollisuuteni ja kunniallisuuteni kumpuaa kaiketi siitä pelosta, et jos joskus käy joku haaveri, niin meikä on syyllinen vaikka ei oliskaan. Ja jos joskus tulee viriteltyä vielä lisää niin on sit selvä peli. Lisäksi keskitupla ja käärmeenpesä + ahnendorf-kopio saa ehkä asiaa tuntemattomammankin katsurin kinnostumaan koneesta. Kone on lisäksi AD-lohkolla eli on vähän vaikee väittää tonnikolmesataseksi. Auton AB-orggiskoneen numero itse asiassa kuvattiin digikameralla pari vuotta sitten kun tein epävirallisen kanta-autotarkastuksen ennen alustan ja etuakselin vaihtoa. En tiedä onko nuo kuvat käytettävissä muutakuin ko. konttorilla, tuskinpa ne missään tietokannassa on. Samalla konttorilla ajattelin kuitenkin katsastaa, eikä muuten oo Jyväskylässä. Mun tuurilla tietty katsari on kova harrastaja ja tänkin ketjun lukenut moneen kertaan... Quote
Pepe Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Mun tunnollisuuteni ja kunniallisuuteni kumpuaa kaiketi siitä pelosta, et jos joskus käy joku haaveri, niin meikä on syyllinen vaikka ei oliskaan. Ja jos joskus tulee viriteltyä vielä lisää niin on sit selvä peli. Mitenkähän iso kolari pitää ajaa että kuplan moottorin kokoa ruvetaan selvittämään? Toki jos Olli meinaat kuppelollasi aiheuttaa samaa vahinkoa kuin esim Konginkankaalla niin suosittelen sitten sitä rehellistä katsastusta :-) Quote
Racing Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Jos näin tehtäisiin niin kyllä niitä on monia monia muitakin autoja joihinka pitäisi ruveta selvittämään koneen kokoja ei pelkästään vanhat volkkarit. Ja jos pilkkua ruveta nussimaan ja autoista etsimään laittomuuksia ja vikoja niin kyllä niitä löytyy varmaan jokaisesta rakennetusta autosta. alle 10% saa moottorin tilavuutta nostaa rekisteriin merkitystä (poraus/korjausvara) ILMAN muutoskatsastusta. Quote
Olli Ristimäki Posted March 30, 2005 Author Posted March 30, 2005 Jos näin tehtäisiin niin kyllä niitä on monia monia muitakin autoja joihinka pitäisi ruveta selvittämään koneen kokoja ei pelkästään vanhat volkkarit.Ja jos pilkkua ruveta nussimaan ja autoista etsimään laittomuuksia ja vikoja niin kyllä niitä löytyy varmaan jokaisesta rakennetusta autosta. No onhan se niinkin, kai mut on vaan liian hyvin kasvatettu. Jotenkin vaan tuntuu et on helpompi hengittää kun on asiat laillisella mallilla. Ehkä mä sit vaan meen normikatsastukseen vaikka vakioputkella ja luotan ettei ees avata takaluukkua niin kuin ei oo koskaan vuosikatsastuksessa avattu. Mut vaihdan ehkä konttorin sellaiseen, jossa niitä vakiomotin digikuvia ei varmasti oo olemassa et ei sit oo niistä pienintäkään riskiä...tuskin on enää missään. Quote
Racing Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Kannattaahan se silti katsastaa ilman muuta oikean kokoiseksi,helppo homma kun selvität sen hemmon nimen jonka ennemmin tuohon kirjoitin ja VV-Autolta soitat ja tilaat lapun. Quote
Guest Raggare Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 mitähän ne tuumais jos vinguttas koodin pois ja nakuttas vaikka L0K54 tilalle ;) Quote
Pepe Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 mitähän ne tuumais jos vinguttas koodin pois ja nakuttas vaikka L0K54 tilalle ;) Toteaisivat varmaan että 'kappas, Rofan vanha' ;) Quote
Tuomo Lehmikangas Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Vaikuttiko koneen koko muuten jotenkin vakuutuksiin, niiden saantiin ja hintoihin? Siis jos muutoskatsasta 1200 - > esim 1600? Quote
Racing Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Vakuutusmaksu nousi hieman muutaman euron 1300-1600 muutoksessa ei tainnut olla edes kymppiä vuodessa. Tuskin se nyt mihinkään vakuutuksien saantiin vaikuttaa. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted March 30, 2005 Posted March 30, 2005 Vakuutusmaksu nousi hieman muutaman euron 1300-1600 muutoksessa ei tainnut olla edes kymppiä vuodessa. Tuskin se nyt mihinkään vakuutuksien saantiin vaikuttaa. Jep, eli eipä juuri mitään. Lähinnä ajattelin tuolla vakuutuksen saamisella sitä Tapiolan harrasteautovakuutusta. Että oliko siinä jotain erityisjuttuja. Voishan tuo olla ihan fiksua muutoskatsastaa se kone. Olispahan yks huoli vähemmän konttorille mentäessä... Quote
Guest Joonas.K Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Mites kun olisi itellä tuossa 1300cc kupla, ja 1641cc männät ja pytyt, 40mm tupladellu keskelle ja 2r kannet. Miten lupien kanssa? Auto siis on -65, ja auto vakio. Miten kannattaisi menetellä? Quote
-MITO- Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Joko kasaat 1641cc koneet ja ajat sen kanssa muina miehinä tai käyt katsastuskonttorilla muutoskatsastamassa isomman moottorin. Lupia tuossa ei tarvi hakea. Quote
Guest Joonas.K Posted April 8, 2005 Posted April 8, 2005 Juu no näin ajattelinkin, piti vaan varmistaa. Kun tosiaan olisi osat varastossa vaan kiinnilaittoa odottamassa. Kunhan vaan löytäs jostain paikan jossa iskee kiinni ja jonkun joka osais jelppiä hommassa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.