Guest Möhkis Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Terve kaikille! Olen ensimmäistä kertaa tällaisella keskustelupalstalla, eli jos teen jotain väärin tai kirjoitan väärään paikkaan niin kertokaa toki. Ostin juuri ensimmäisen kuplani (-74 1303) ja olenkin tutustunut auton historiaan ja innoissani olen, MUTTA nyt auto yhtäkkiä alkoi sammuilemaan aina kun laski kaasun pois ja nyt ei enään käy kunnolla. Lähtee käyntiin(huonosti), mutta sammuu heti. Oudoksuttaa kaasuttimen alla imusarjassa oleva n. 10mm imuputki(huohotus???), josta ei lähde mitään letkua mihinkään. Kun tilkkasin sen kiinni, niin kävi muutaman sekunnin hyvin ja tukehtui pitäin sellaisen vihellyksen. Olisiko kenelläkään mitään ideaa, että miksi näin ja mikä on tuon imulähdön tarkoitus? Kiitos avusta jo näin etukäteen! Quote Link to comment
Fileas Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Jos ymmärsin oikein, niin sulla on pakun imusarja siinä kiinni. Tuo imusatzin liitäntä on jarrutehostajalle. Ehdottomasti tulpattava umpeen. Quote Link to comment
mikko k Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Ota kuva konehuoneesta ja laita se tänne, niin ihmetellään porukassa, että mikä siellä oikein on. Quote Link to comment
Guest Möhkis Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Sorry, tuli vähän isot kuvat :) No ainakin saa jotain selvää näistä :) Quote Link to comment
Guest Möhkis Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Okei eli tän verran sain aikaan: Kaasarin kyljessä on kaksi ruuvia; Isompi ja pienempi. Avasin isompaa 3 ja puoli kierrosta ja alkoi käymään ensin tilkittyäni tuon putken imusarjassa. Mutta se kävi liian suurilla tyhjäkäyntikierroksilla, joten suljin ruuvia kunnes kierrokset laskivat. Nyt käy, mutta epätasaisesti; meinaa sammua - käy hyvin - meinaa sammua - käy hyvin. Ja jos avaan taas tuota ruuvia niin kierrokset nousee liikaa. Quote Link to comment
tolvana Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Tulppaa se reikä imusarjassa(lähtö jarrutehostimelle) ja säädä kaasari toki myös kärjet+sytkä pitää olla kohdillaan siihen apu: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/10412-kone-ei-käy/ Quote Link to comment
Guest Möhkis Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Jeps tuo kärkien ja sytkän säätö onkin hieman tutumpaa hommaa ja kiitos näistä avuista, yritän saada nyt käymään kunnolla! Quote Link to comment
Guest thing181 Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Tarkista myös nuo imusarjan-ilmanputsarin-ilmanohjausläpän väliset letkut. Ja sen ilmanohjausläpän kalvon kunto. Quote Link to comment
Guest Marzan Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Tarkista myös nuo imusarjan-ilmanputsarin-ilmanohjausläpän väliset letkut.Ja sen ilmanohjausläpän kalvon kunto. Saakos ilmanojausläppään korjaussarjaa? Quote Link to comment
Guest Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 HELEVETIN kaukaa haettu,mut itelläni oli vastaava kupla joka kettuili samoin.Viaksi selvisi, muustaku metallista tehty, kaasarin alla oleva osa,viisaammat osaa antaa nimenki,kaasarin ja imusarjan välis.Se oli lohennu.Eli tietyillä kierroksilla toimi hyvin,kun oli imu päällä. Terve kaikille! Olen ensimmäistä kertaa tällaisella keskustelupalstalla, eli jos teen jotain väärin tai kirjoitan väärään paikkaan niin kertokaa toki. Ostin juuri ensimmäisen kuplani (-74 1303) ja olenkin tutustunut auton historiaan ja innoissani olen, MUTTA nyt auto yhtäkkiä alkoi sammuilemaan aina kun laski kaasun pois ja nyt ei enään käy kunnolla. Lähtee käyntiin(huonosti), mutta sammuu heti. Oudoksuttaa kaasuttimen alla imusarjassa oleva n. 10mm imuputki(huohotus???), josta ei lähde mitään letkua mihinkään. Kun tilkkasin sen kiinni, niin kävi muutaman sekunnin hyvin ja tukehtui pitäin sellaisen vihellyksen. Olisiko kenelläkään mitään ideaa, että miksi näin ja mikä on tuon imulähdön tarkoitus? Kiitos avusta jo näin etukäteen! Quote Link to comment
NO H2O Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 HELEVETIN kaukaa haettu,mut itelläni oli vastaava kupla joka kettuili samoin.Viaksi selvisi, muustaku metallista tehty, kaasarin alla oleva osa,viisaammat osaa antaa nimenki,kaasarin ja imusarjan välis.Se oli lohennu.Eli tietyillä kierroksilla toimi hyvin,kun oli imu päällä. Pakeliitti, estää lämmön johtumisen... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.