Jump to content

Kuplan huohotus


Guest Möhkis

Recommended Posts

Guest Möhkis
Posted

Terve kaikille! Olen ensimmäistä kertaa tällaisella keskustelupalstalla, eli jos teen jotain väärin tai kirjoitan väärään paikkaan niin kertokaa toki. Ostin juuri ensimmäisen kuplani (-74 1303) ja olenkin tutustunut auton historiaan ja innoissani olen, MUTTA nyt auto yhtäkkiä alkoi sammuilemaan aina kun laski kaasun pois ja nyt ei enään käy kunnolla. Lähtee käyntiin(huonosti), mutta sammuu heti. Oudoksuttaa kaasuttimen alla imusarjassa oleva n. 10mm imuputki(huohotus???), josta ei lähde mitään letkua mihinkään. Kun tilkkasin sen kiinni, niin kävi muutaman sekunnin hyvin ja tukehtui pitäin sellaisen vihellyksen. Olisiko kenelläkään mitään ideaa, että miksi näin ja mikä on tuon imulähdön tarkoitus? Kiitos avusta jo näin etukäteen!

Posted

Jos ymmärsin oikein, niin sulla on pakun imusarja siinä kiinni.

Tuo imusatzin liitäntä on jarrutehostajalle.

Ehdottomasti tulpattava umpeen.

Guest Möhkis
Posted

Sorry, tuli vähän isot kuvat :) No ainakin saa jotain selvää näistä :)

Guest Möhkis
Posted

Okei eli tän verran sain aikaan: Kaasarin kyljessä on kaksi ruuvia; Isompi ja pienempi. Avasin isompaa 3 ja puoli kierrosta ja alkoi käymään ensin tilkittyäni tuon putken imusarjassa. Mutta se kävi liian suurilla tyhjäkäyntikierroksilla, joten suljin ruuvia kunnes kierrokset laskivat. Nyt käy, mutta epätasaisesti; meinaa sammua - käy hyvin - meinaa sammua - käy hyvin. Ja jos avaan taas tuota ruuvia niin kierrokset nousee liikaa.

Guest Möhkis
Posted

Jeps tuo kärkien ja sytkän säätö onkin hieman tutumpaa hommaa ja kiitos näistä avuista, yritän saada nyt käymään kunnolla!

Guest thing181
Posted

Tarkista myös nuo imusarjan-ilmanputsarin-ilmanohjausläpän väliset letkut.

Ja sen ilmanohjausläpän kalvon kunto.

Guest Marzan
Posted
Tarkista myös nuo imusarjan-ilmanputsarin-ilmanohjausläpän väliset letkut.

Ja sen ilmanohjausläpän kalvon kunto.

 

Saakos ilmanojausläppään korjaussarjaa?

Posted

HELEVETIN kaukaa haettu,mut itelläni oli vastaava kupla joka kettuili samoin.Viaksi selvisi, muustaku metallista tehty, kaasarin alla oleva osa,viisaammat osaa antaa nimenki,kaasarin ja imusarjan välis.Se oli lohennu.Eli tietyillä kierroksilla toimi hyvin,kun oli imu päällä.

Terve kaikille! Olen ensimmäistä kertaa tällaisella keskustelupalstalla, eli jos teen jotain väärin tai kirjoitan väärään paikkaan niin kertokaa toki. Ostin juuri ensimmäisen kuplani (-74 1303) ja olenkin tutustunut auton historiaan ja innoissani olen, MUTTA nyt auto yhtäkkiä alkoi sammuilemaan aina kun laski kaasun pois ja nyt ei enään käy kunnolla. Lähtee käyntiin(huonosti), mutta sammuu heti. Oudoksuttaa kaasuttimen alla imusarjassa oleva n. 10mm imuputki(huohotus???), josta ei lähde mitään letkua mihinkään. Kun tilkkasin sen kiinni, niin kävi muutaman sekunnin hyvin ja tukehtui pitäin sellaisen vihellyksen. Olisiko kenelläkään mitään ideaa, että miksi näin ja mikä on tuon imulähdön tarkoitus? Kiitos avusta jo näin etukäteen!
Posted
HELEVETIN kaukaa haettu,mut itelläni oli vastaava kupla joka kettuili samoin.Viaksi selvisi, muustaku metallista tehty, kaasarin alla oleva osa,viisaammat osaa antaa nimenki,kaasarin ja imusarjan välis.Se oli lohennu.Eli tietyillä kierroksilla toimi hyvin,kun oli imu päällä.

 

Pakeliitti, estää lämmön johtumisen...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...