Jump to content

Scat serpentine hihnapyörä ongelmia


Recommended Posts

Onko kellään ollut ongelmia scatin hihnapyörän kanssa?

Puskee öljyä välistä eli se kierre jonka kuuluisi työntää öljyt takaisin ei ilmeisesti toimi kunnolla. Vakio hihnapyörän ura on syvempi ja leveämpi kuin Scatissa.

Link to comment
Onko kellään ollut ongelmia scatin hihnapyörän kanssa?

Puskee öljyä välistä eli se kierre jonka kuuluisi työntää öljyt takaisin ei ilmeisesti toimi kunnolla. Vakio hihnapyörän ura on syvempi ja leveämpi kuin Scatissa.

 

Ei ole suurempia ongelmia ollut ko. pyörän kanssa , ainakin se versio mikä mulla on on samalla mitalla kuin nomaali hihnapyörä, mutta varustettu "stefalla", enemmän ongelmaa ollut hihnan kiritysrullan kanssa...

Link to comment
Guest Toheltaja

Ylikokoon koneistettu lohko? saattaisko olla tuo hihniksen reikäkin "oikaistu" ja on väljä. Se tarttee olla aika nahee ilmatilaltaan. Siks vakiohihniksiäkin on kolmella kaulahalkaisijalla vissiin...

Link to comment

Uusi alumiinilohko

 

Ylikokoon koneistettu lohko? saattaisko olla tuo hihniksen reikäkin "oikaistu" ja on väljä. Se tarttee olla aika nahee ilmatilaltaan. Siks vakiohihniksiäkin on kolmella kaulahalkaisijalla vissiin...
Link to comment
enemmän ongelmaa ollut hihnan kiritysrullan kanssa...

Kerros tarkemmin. Mulla odottaa tuollainen setti asennusta..

 

 

Minulla:

Alkuperäisen paketin mukana olleet kuusioruuvien kannat ottaa hihnaan kiinni. Tämä helposti korjattavissa vaihtamalla ruuvit kuusiokoloiksi. Kiristinrullassa ei laakereita, rupeaa ujeltamaan.

Link to comment
Kuinka kireällä olette remmiä pitänyt noissa?

 

Urhoon laitettiin MST:n sarja ja se meni täysin virittelemättä kiinni + kiristin on ihan oikea laakeri.

 

90 astetta hihna sormiväännöllä...

 

mulla scatin kiristin rullassa triplalaakerit vierekkäin "pesässä" ja ongelmana ollut viimeisen laakerin kiinnitys, pyörii välillä mukana, mutta saattaa olla ex-omistajan firityksiä?

Link to comment

Kyllä mullakin laakerit on tuossa kiristinpyörässä, mutta päittäis suunnassahan se pääsee osumaan siihen akselina toimivan pultin kantaan, joten siihen väliin pitää varmaan joku kupari, messinki tai muovirengas laittaa. Samoin pultin toisessa päässä on hieman virityksen makua kun holkin sijaan on akselille laitettu useampi seegeri estämään aluuminipyörän osuminen runkoon, lie siihenkin laitettava kunnon holkki.

 

Aika lyhyt säätövara tuntuu olevan tuossa, mutta ilmeisesti se riittää? Omaani vaihdoin myös kuusiokolopultit jotta sain säätövaraa lisää.

Link to comment
Kyllä mullakin laakerit on tuossa kiristinpyörässä, mutta päittäis suunnassahan se pääsee osumaan siihen akselina toimivan pultin kantaan, joten siihen väliin pitää varmaan joku kupari, messinki tai muovirengas laittaa. Samoin pultin toisessa päässä on hieman virityksen makua kun holkin sijaan on akselille laitettu useampi seegeri estämään aluuminipyörän osuminen runkoon, lie siihenkin laitettava kunnon holkki.

 

Aika lyhyt säätövara tuntuu olevan tuossa, mutta ilmeisesti se riittää? Omaani vaihdoin myös kuusiokolopultit jotta sain säätövaraa lisää.

 

 

Ei mulla osu kumpaankaan päätyyn kun hihna pitää rullan "kellumassa" keskellä. Eli holkit turhia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...