jukkis Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Kävin kattelemassa tuossa yhtä vanhaa krossimoottoria. Tämä on tullut jostain forssan suunnalta kajaaniin aikanaan. Koneen speksejä isku 78mm hitsattu orkkis akselista. Männät/putket 96mm(uudet nippon pistons), kannet ajamattomat 46/40 venttiilein. Silloinen myyjä sanonut koneen olevan noilla osilla ja 48-kaasareilla noin 180hp paketti. Mitä arvon tietäjät mieltä oisko taltiomisen arvoinen paketti? jotain kuviakin räpsin. Quote Link to comment
mikko k Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Taltioimisen arvoinen? No mikäpä ettei! Hinta vaan kohdilleen. 2258cc ja 180 hp? No tuskinpa, ainakaan noilla palotiloilla vaparina. Hitsattu kampi! No en lähtis sillä suuria tehoja hakemaan... Mutta palotilat kuntoon, sopiva nokka ja puristussuhde, niin saahan tuosta mukavan katumoottorin, n. 150hv. Niin ja tää on vain mun mielipide, niitähän riittää... :-D Quote Link to comment
jukkis Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 Palotilat tosiaan vaatii hommia, liekö jäänyt niiden teko kesken kun yläkerta jäänyt aikanaan niputtamatta. Nokkakortti pitäs kuulema löytyä. Nokka näytti ihan uudelta mitä nostin reistä sai kateltua. Pakosarja rakennus-sarja on kuulema kans tallessa. Mäntä paketissa oli henkilön nimi joka on pikasella googletuksella ajanut autokrossia volvolla vielä muutamavuos sitten ;) Quote Link to comment
Per Jernström Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Onko kuvaa sylintereistä? Miten paksut ovat yläpäästä? Ja millaiset männät, ovatko tasapäiset vai onko niissä joku patti? Kansista näyttäisi olevan hieman hiottu pois keskeltä. Muuten näyttäisi olevan ruiskukoneen palikat (lohko ja kannet). Miten tuossa on jäähdytys ajateltu? Muistaakseni kuivasumppupumppu ei mahdu vakioropellin kanssa yhteen. Quote Link to comment
jukkis Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 Jäi männät ja putket kiireessä tutkimatta, paketin kuva tuli vaan napattua. Quote Link to comment
jukkis Posted June 4, 2011 Author Share Posted June 4, 2011 Tarjous "sisässä" katellaan miten käy. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Onko kuvaa sylintereistä? Miten paksut ovat yläpäästä?Veikkaan että putket on 1800/2000'n TYp-4 eli yläpäästä 105mm halkasia Kansista näyttäisi olevan hieman hiottu pois keskeltä. 3-4mm kun silipasee vakio tasosta, niin pakarin pinnapultit tulee näkyviin. Kokeiltu juttu... :/ Muistaakseni kuivasumppupumppu ei mahdu vakioropellin kanssa yhteen.Samaan tulokseen tulin itte aikoinaan Quote Link to comment
jukkis Posted June 10, 2011 Author Share Posted June 10, 2011 Hinta sovittu, pitänee noutaa motti lähipäivinä, kunhan kaikki hilut löytyy. Koneessa on virtsen maurin tekemä nokka josta dokumentit tallessa. Kannet pitas käyttää jossain palotilojen muokkauksessa, oisko hyviä ideoita henkilöstä joka ois nelkun kansien kans touhunnu. Vois mielenkiinnosta käyttää kannet virtausmittauksessa ennen ku tekee mitään muutoksia. Muuten meinasin kasata ihan tuolleen, noista osista mitä siinä on sehan on kuitenki rempan jälkeen ajamaton pata. Näkeepähän millainen on 80-90luvun taitteen reseptillä tehty härmäläinen rossi mosa ;) Quote Link to comment
mite^ Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 no tuskin mikään huono ainakaan. ;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.