janiman Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Olisi tarkoitus pitää toi 70-mallinen kupla vielä liikenteessä ja koppa on hyvä(lämpökotelot ja kaikki pilarien alapäät ehjät yms. vakiomätäpaikat). Pohjalevy kaipaisi uusia puolikkaita ja etukolmio on heikossa hapessa. Katselin tossa romuvarastoja ja olisi irtilaikattuna ehjä etukolmio napoleonin-hattuineen(myös -70 mallisesta T1:stä) ja aika virheetön(?!) 75-möhkön pohjalevy, maalattuna ja korjattuna.(pari pientä paikkaa). Kun tosta möhkön pohjasta ei myydessä saa kun sen verran,että saisi tarvikepellit tohon -70 malliseen, niin ajattelin ekaksi hyödyntää orkkis pohjanpuolikkaat ja siirtää tohon T1:n pohjaan ne. Tuli sitten mieleen jos vaihtaisikin tohon möhkön pohjalevyyn etukolmion niin saisi irssityksenkin samaan rahaan. Eli nyt tarvitsisi tietoa, onko muuta eroa näissä pohjalevyissä keskenään kuin etukolmio? Penkin kiskot ja takajalkatilan kaukalo eroaa, mutta muuten? Rungonnumeron kanssa tietysti joutuu askartelemaan. Kun olisi paperitkin möhkön pohjaan, niin jos menisi virallisen kaavan mukaan paljonko muutosprosentti olisi tällaisessa tapauksessa, jos leikitään, että etukolmio olisi vanhasta pohjalevystä? Vaihdelaatikkokin vaihtuisi pakostakin tässä virallisessa versiossa. Konttorilla täytyy käydä kyselemässä, mutta täällä varmaan tiedetään pohjalevyjen erot. Quote Link to comment
metake Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Pohjalevyä/runkoa/itsekantavaa koria ei saa vaihtaa, joten tuo pitää leimata siis möhkön papereilla ja siirtää siihen loput osat. Eli möhkössä on jäljellä: pohjalevy (24%), etuakselisto (4%), taka-akselisto (4%) ja voimansiirto (8%). Yhteensä siis 40%, joten muutosprosentiksi tulee 60%, eli ei siis ole mahdollista, jostain pitää vielä taikoa 11% möhkön osia, mikä onnistuu helposti jos voit käyttää möhkön omaa konetta (14%), näin muutosprosentiksi tulisi 46%. Quote Link to comment
janiman Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 No niin taas kerran! Voihan helvettiläinen! Ainakin saan orkkislaatua olevat pohjalevyn puolikkaat tästä möhkön pohjalevystä. Kiitos vastauksesta! Quote Link to comment
-AP- Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Pohjalevyä/runkoa/itsekantavaa koria ei saa vaihtaa. Oletko varma? Mielestäni kolmas väittämistäsi pitää paikkansa, kaksi ensimmäisistä ei. Siis prosenttimäärien puitteissa tietenkin. Tai kyllähän itsekantavankin saa vaihtaa, mutta veroa tulee hippasen verran maksettavaksi ... Quote Link to comment
metake Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Pohjalevyä/runkoa/itsekantavaa koria ei saa vaihtaa. Oletko varma? Mielestäni kolmas väittämistäsi pitää paikkansa, kaksi ensimmäisistä ei. Siis prosenttimäärien puitteissa tietenkin. Tai kyllähän itsekantavankin saa vaihtaa, mutta veroa tulee hippasen verran maksettavaksi ... Näin olen itseni antanut ymmärtää, että sitä osaa johon runkonumero on meistetty ei saa vaihtaa, vaan siitä muodostuu kanta-ajoneuvo. En kyllä äkkiä löytänyt pykälää josta se selviäisi, ja -AP-:n asiantuntemukseen tässä asiassa luottaen, voisi kuitenkin olla viisaampaa käydä vielä katsastuskonttorilta asiaa kysymässä, jos vaikka muistankin ihan höpöjä... Koetan kaivella iltasella arkistoja jos löytäisin tarkempaa tietoa. Quote Link to comment
mikan Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Pohjalevy 24 + moottori apulaitteineen 26 + akselistot 8 + lämmityslaite 2 = kanta-auto 1303 siis yhteensä 60% jäljellä. Virallisesti osat pitäis tietty olla juuri tuosta nollakolmosesta, mutta jos lootassa ja moottorissa oikeat koodit, niin hyvin menee. Jakkaroista sais vielä pari prossaa ja jotkut ovat kait etusäleiköstä saaneet prosentin tulkinnalla keulamerkki. :-) t. Mika ps. Prossataulukko Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.