Jump to content

Onko tietoa pohjalevyn eroista T1-70 vs 1303-75?


Recommended Posts

Olisi tarkoitus pitää toi 70-mallinen kupla vielä liikenteessä ja koppa on hyvä(lämpökotelot ja kaikki pilarien alapäät ehjät yms. vakiomätäpaikat).

Pohjalevy kaipaisi uusia puolikkaita ja etukolmio on heikossa hapessa. Katselin tossa romuvarastoja ja olisi irtilaikattuna ehjä etukolmio napoleonin-hattuineen(myös -70 mallisesta T1:stä) ja aika virheetön(?!) 75-möhkön pohjalevy, maalattuna ja korjattuna.(pari pientä paikkaa).

 

Kun tosta möhkön pohjasta ei myydessä saa kun sen verran,että saisi tarvikepellit tohon -70 malliseen, niin ajattelin ekaksi hyödyntää orkkis pohjanpuolikkaat ja siirtää tohon T1:n pohjaan ne.

Tuli sitten mieleen jos vaihtaisikin tohon möhkön pohjalevyyn etukolmion niin saisi irssityksenkin samaan rahaan.

Eli nyt tarvitsisi tietoa, onko muuta eroa näissä pohjalevyissä keskenään kuin etukolmio? Penkin kiskot ja takajalkatilan kaukalo eroaa, mutta muuten?

 

Rungonnumeron kanssa tietysti joutuu askartelemaan. Kun olisi paperitkin möhkön pohjaan, niin jos menisi virallisen kaavan mukaan paljonko muutosprosentti olisi tällaisessa tapauksessa, jos leikitään, että etukolmio olisi vanhasta pohjalevystä? Vaihdelaatikkokin vaihtuisi pakostakin tässä virallisessa versiossa.

Konttorilla täytyy käydä kyselemässä, mutta täällä varmaan tiedetään pohjalevyjen erot.

Link to comment

Pohjalevyä/runkoa/itsekantavaa koria ei saa vaihtaa, joten tuo pitää leimata siis möhkön papereilla ja siirtää siihen loput osat. Eli möhkössä on jäljellä: pohjalevy (24%), etuakselisto (4%), taka-akselisto (4%) ja voimansiirto (8%). Yhteensä siis 40%, joten muutosprosentiksi tulee 60%, eli ei siis ole mahdollista, jostain pitää vielä taikoa 11% möhkön osia, mikä onnistuu helposti jos voit käyttää möhkön omaa konetta (14%), näin muutosprosentiksi tulisi 46%.

Link to comment
Pohjalevyä/runkoa/itsekantavaa koria ei saa vaihtaa.

 

Oletko varma? Mielestäni kolmas väittämistäsi pitää paikkansa, kaksi ensimmäisistä ei. Siis prosenttimäärien puitteissa tietenkin. Tai kyllähän itsekantavankin saa vaihtaa, mutta veroa tulee hippasen verran maksettavaksi ...

Link to comment
Pohjalevyä/runkoa/itsekantavaa koria ei saa vaihtaa.

 

Oletko varma? Mielestäni kolmas väittämistäsi pitää paikkansa, kaksi ensimmäisistä ei. Siis prosenttimäärien puitteissa tietenkin. Tai kyllähän itsekantavankin saa vaihtaa, mutta veroa tulee hippasen verran maksettavaksi ...

 

Näin olen itseni antanut ymmärtää, että sitä osaa johon runkonumero on meistetty ei saa vaihtaa, vaan siitä muodostuu kanta-ajoneuvo. En kyllä äkkiä löytänyt pykälää josta se selviäisi, ja -AP-:n asiantuntemukseen tässä asiassa luottaen, voisi kuitenkin olla viisaampaa käydä vielä katsastuskonttorilta asiaa kysymässä, jos vaikka muistankin ihan höpöjä... Koetan kaivella iltasella arkistoja jos löytäisin tarkempaa tietoa.

Link to comment

Pohjalevy 24 + moottori apulaitteineen 26 + akselistot 8 + lämmityslaite 2 = kanta-auto 1303 siis yhteensä 60% jäljellä. Virallisesti osat pitäis tietty olla juuri tuosta nollakolmosesta, mutta jos lootassa ja moottorissa oikeat koodit, niin hyvin menee.

 

Jakkaroista sais vielä pari prossaa ja jotkut ovat kait etusäleiköstä saaneet prosentin tulkinnalla keulamerkki. :-)

 

t. Mika

 

ps. Prossataulukko

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...