Guest Jari E Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Kysymyksenä olisi onko noista empin 40mm 1-kurkkuisista hyötyä hieman piristetyssä koneessa (94*69, w110, pörrätyt kannet vakio venttiileillä, käärmeenpesä, 009) jos vertaa esim keskidellortoon, onko jollain kokemuksia, edut/haitat? Kannattaako vaihtaa kun saisi sulo vilen tyyliin halvalla? Quote Link to comment
x-pj Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Tuskin noilla mitään teholisäystä saa aikaiseksi, mutta noi Solex/Brosol/Kadron -kaasarit on helppo säätää, kun ei ole montaa säätö mahdollisuutta. Suuttimet on edullisia, kun niihin käy samat suuttimet kun volkkarin vakiokaasareihin ja moneen muuhunkin vehkeeseen. Alkuperäinen vivusto on ihan lelu, mutta kaupasta saa edullisesti hyviä. Vaikka ne on EMPI-nimellä, kaasarit on tehty barasiliassa, visusto ja muu oheiskrääsä varmaan kiinasta. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Ja EMPIn 40mm kaasarisetit toimittaa tietysti Aircooled.fi, info(ät)aircooled.fi - Tomppa Quote Link to comment
boxer Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Hyvä x-pj, voimmeko vastauksestasi olettaa että vakiokaasuttimella yhtä suuri tehonlisäys saavutettavissa kuin esim brosolin 40x2???? Kysyjällähän seuraavanlainen paketti odottamassa kaasareita: 94*69, w110, pörrätyt kannet vakio venttiileillä, käärmeenpesä, 009..... Quote Link to comment
metake Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Hyvä x-pj, voimmeko vastauksestasi olettaa että vakiokaasuttimella yhtä suuri tehonlisäys saavutettavissa kuin esim brosolin 40x2????Kysyjällähän seuraavanlainen paketti odottamassa kaasareita: 94*69, w110, pörrätyt kannet vakio venttiileillä, käärmeenpesä, 009..... Lukeminen kannattaa aina, etenkin postauksen loppuun saakka lukeminen ;) Kysymyksenä olisi onko noista empin 40mm 1-kurkkuisista hyötyä hieman piristetyssä koneessa jos vertaa esim keskidellortoon x-pj:n kanssa olen samaa mieltä, että ei siinä mitään tehoeroa tule jos noita comboja keskenään vertaa, mutta helpompi säätää 1-kurkkuiset nurkat, ja helpommalla saa miellyttävämmän koneen ajaa. Quote Link to comment
x-pj Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Vakiokaasariin verrattuna brosolit toki antaa merkittävän teholisän tuohon koneeseen. Mulla on itsellä saman kokoisessa koneessa nurkka brosolit 32mm sisäkurkuilla ja hyvin toimii. Quote Link to comment
SimpleMan Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Kyllä ainakin yhtäkkiseltään luulis kun brosolin imusarjat lienee 2-3 kertaa keskidellun imusarjaa lyhemmät, että tehoa tulee huomattavasti lisää. Vääntö toki hieman saattaa kärsiä ja siirtyä korkeimmille kierroksille. Siis näin yleisvirityksellisesti katsottuna, kuplassa voi asia olla vaikka päinvastoin ;) Ja huomattavalla erolla tarkoitan että eron imusarjoissa huomaa ajossa takalistossaan. Quote Link to comment
Racing Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Toimivuuden saa matalilla kierroksilla ehkä paremmaksi,maksimitehoon ei suurta vaikutusta. Eikä se lyhyt imusarja ole oikotie onneen 2-kurkkua per kone rakenteessakaan,tärkeämpää olis että imusarjat olis saman mittaiset,joka ei toteudu katukäyttöön tehdyssä keskikaasarin imusarjassa laturin takia. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.