Jump to content

Empin kaasarit


Guest Jari E

Recommended Posts

Guest Jari E
Posted

Kysymyksenä olisi onko noista empin 40mm 1-kurkkuisista hyötyä hieman piristetyssä koneessa (94*69, w110, pörrätyt kannet vakio venttiileillä, käärmeenpesä, 009) jos vertaa esim keskidellortoon, onko jollain kokemuksia, edut/haitat? Kannattaako vaihtaa kun saisi sulo vilen tyyliin halvalla?

Posted

Tuskin noilla mitään teholisäystä saa aikaiseksi, mutta noi Solex/Brosol/Kadron -kaasarit on helppo säätää, kun ei ole montaa säätö mahdollisuutta. Suuttimet on edullisia, kun niihin käy samat suuttimet kun volkkarin vakiokaasareihin ja moneen muuhunkin vehkeeseen. Alkuperäinen vivusto on ihan lelu, mutta kaupasta saa edullisesti hyviä. Vaikka ne on EMPI-nimellä, kaasarit on tehty barasiliassa, visusto ja muu oheiskrääsä varmaan kiinasta.

Guest Aircooled.fi
Posted

Ja EMPIn 40mm kaasarisetit toimittaa tietysti Aircooled.fi, info(ät)aircooled.fi

 

- Tomppa

  • 2 months later...
Posted

Hyvä x-pj, voimmeko vastauksestasi olettaa että vakiokaasuttimella yhtä suuri tehonlisäys saavutettavissa kuin esim brosolin 40x2????

Kysyjällähän seuraavanlainen paketti odottamassa kaasareita: 94*69, w110, pörrätyt kannet vakio venttiileillä, käärmeenpesä, 009.....

Posted
Hyvä x-pj, voimmeko vastauksestasi olettaa että vakiokaasuttimella yhtä suuri tehonlisäys saavutettavissa kuin esim brosolin 40x2????

Kysyjällähän seuraavanlainen paketti odottamassa kaasareita: 94*69, w110, pörrätyt kannet vakio venttiileillä, käärmeenpesä, 009.....

Lukeminen kannattaa aina, etenkin postauksen loppuun saakka lukeminen ;)

 

Kysymyksenä olisi onko noista empin 40mm 1-kurkkuisista hyötyä hieman piristetyssä koneessa jos vertaa esim keskidellortoon

 

x-pj:n kanssa olen samaa mieltä, että ei siinä mitään tehoeroa tule jos noita comboja keskenään vertaa, mutta helpompi säätää 1-kurkkuiset nurkat, ja helpommalla saa miellyttävämmän koneen ajaa.

Posted

Vakiokaasariin verrattuna brosolit toki antaa merkittävän teholisän tuohon koneeseen. Mulla on itsellä saman kokoisessa koneessa nurkka brosolit 32mm sisäkurkuilla ja hyvin toimii.

Guest SimpleMan
Posted

Kyllä ainakin yhtäkkiseltään luulis kun brosolin imusarjat lienee 2-3 kertaa keskidellun imusarjaa lyhemmät, että tehoa tulee huomattavasti lisää. Vääntö toki hieman saattaa kärsiä ja siirtyä korkeimmille kierroksille. Siis näin yleisvirityksellisesti katsottuna, kuplassa voi asia olla vaikka päinvastoin ;) Ja huomattavalla erolla tarkoitan että eron imusarjoissa huomaa ajossa takalistossaan.

Posted

Toimivuuden saa matalilla kierroksilla ehkä paremmaksi,maksimitehoon ei suurta vaikutusta.

Eikä se lyhyt imusarja ole oikotie onneen 2-kurkkua per kone rakenteessakaan,tärkeämpää olis että imusarjat olis saman mittaiset,joka ei toteudu katukäyttöön tehdyssä keskikaasarin imusarjassa laturin takia.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...