Jump to content

Kuplan pohjan vahvistaminen


Guest fr0g_

Recommended Posts

Guest fr0g_

Ehkä menee tyhmien kysymyksien puolelle, mutta kysytään nytten kuitenkin. Oon työstäny -61 vuoden kuplaa. Oon hitsaillu pohjan kuntoon. Poistin ruosteet pohjasta ulkopuolelta ja korin sisältä, mutta nytten tuntuu siltä että pohjaa jäi hyvinhyvin ohuelti jäljelle ruosteenpoiston jälkeen.

 

Joten kysymys: Onko sallittua vahvistaa pohjaa korin sisäpuolelta lasikuidulla, ja mitä haittaa siitä koituu myöhemmin. Metalli on ehjää eikä reikiä ole, mutta se vaikutta nyt jääneen hyvn ohueksi.

Tiedän että joku tulee ehdottamaan pohja-pellien vaihtoa kun se on kuplassa helppoo, mutta mun autossa edellinen omistaja on joskus kauan sitten tehny sellaset hitsaustyöt että se ei oo mahdollista ainakaan helposti ja siististi.. Kori on käytännössä hitsattu pohjaan kiinni monen monesta paikasta.

 

Oma ajatukseni olisi nytten maalata metallille putsattu pohja sisältä, sitten laittaa siihen lasikuitukerros ja maali, lopuksi vielä eristeet ja verhoilu.

 

Tiedän myöskin että lasikuitu voi olla aika hazardia kolarissa, mutta tarkoitus olisi vahvistaa pohja akkun tilasta penkin kiinnikkeisiin asti.

 

Kiiitän etukäteen järkevistä vastauksista :)

Link to comment

Tossahan voi käydä niin että vaikka miten hyvin tekee niin jossain vaiheessa rupee kerää kosteutta pellin ja kuidun väliin ja oheneminen jatkuu vai kuvittelenko väärin? Eix sitä voi peltiä uusia käyttämällä korjauspaloja vaikka niitä ei sitten vaihtaisikaan koko alalle jos kerran edelliset korjaukset vaikeuttavat?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...