Jump to content

T1 '65 "balls deep"


Guest albanzo

Recommended Posts

Guest albanzo

Alkoi pari vuotta sitten vaivaamaan ilmajäähykuume kun volkkareita oon harrastanu koko ikäni, mut koskaan en ollu ilmajäähdytteistä omistanut. Piti sitten juhannuksen alla 2010 käydä Nurmeksessa asti hakemassa kotiin tollanen '65 1200 Kupla Harpelan Jussilta (JusHar).

 

Kupla oli ostettaessa melkolailla originaali ja originaalihan näyttää kutakuinkin tältä. Tässä auto juuri kotiutuneena.

 

Ennen kuplan ostamista oli jo tiedossa, että kuplalla tultaisiin menemään melko matalalle ja muutamia muita pikku muutoksia oli myös jo suunniteltu.

Auton mukana tulikin sopivasti droppiolat, jotka asennettiinkin melkopian alle. Samalla laitettiin tilaukseen Oberilta Icasan kavennettu/säädettävä etuakseli, joka iskettiin paikalleen heti kun se saapui. Takaa autoa pudotettiin 2 napsua ulkobooreista ja tämän operaation jälkeen auto oli tämännäköinen. Alle ruuvattiin samalla hieman pienempää rengasta ja etuvilkuiksi hommasin kirkkaat lasit, sekä takavaloiksi jenkkimallin kokopunaiset lyhdyt.

 

Sellaisenaan autolla ajettiin kesä 2010 loppuun, jonka jälkeen auto ajettiin lämpimään talliin odottamaan kevättä 2011...

 

Talven aikana hommattiin kaikenlaista pienempää (ja vähän suurempaakin) osaa, mm. Empin lyhyitä iskareita, turvavöitä, valkosivuja, etupenkkien pehmusteet, takapään puslia, säädettävät takalatat, kromikapseleita, pari vannetta, penkkien verhoilut, ovipahvit ja lattiamatot...

 

Nämä kaikki kun iskettiin kiinni ja käytettiin noi pari vannetta Vannepajalla levitettävänä, on tämän kesän lookki sisustan osalta tällainen ja tällainen. Ulkokuori näkyy tästä... Takavanne istuu kivasti. :)

Kuva Forssan Pick-Nickistä.

 

Auto toimi mulla tänäkesänä myös hääautona, josta riitti puhetta vieraiden kanssa melko pitkään. ;)

 

Tällainen on siis mun elämäni ensimmäinen ilmavolkkari ja tätä oli tarkotus hoivata niin pitkään ku auto vaan ikinä kestää, mut nyt jo tekis mieli hommata junis ja pistää tää kiertoon... johan tää mulla on vuoden ollukin. :)

 

http://www.ballsdeepcrew.com

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...