Jump to content

Kuplan etupään rohina


Guest Ruuvi

Recommended Posts

Alkanut vm.-74 1300:sessa kuplassa kuulumaan voimakas rohina pelkääjän puolelta vasemmalle käännettäessä.Rengas ei ota mihinkään kiinni ja uutta osaa olen vaihtanut rummut,kengät ja laakerisarjan mutta sama rohina vaan jatkuu.Ja jotenkin tuntuu että rohina voimistuu sitä mukaa mitä enemmän on kuormaa päällä.

 

Ideoita mistä kipua lähtisi etsimään?

Link to comment
  • 6 months later...

No niin nostetaas aihetta hiukan ylöspäin ja todetaan heti alkuun että ottaahan se perkeleen hanttaripuolen eturengas kiinni tukivarteen täydet vasemmalle käännettäessä.Kävin tutkimassa puoli pimeessä suulissa asiaa kun ajokausi lähenee niin naapurin ukko totesi vaan pöhnässä että "millä vitun perssilmällä sä oot tota kattonu" kun kurkki asiaa samalla kun ruoria veivasin. :D Ohjastajan puolella jää vastaavassa tilanteessa pelivaraa n.2,5cm.

 

En tarkemmin mittaillut erinäisiä etäisyyksiä paitsi silmällä sen että hanttarin eturengas on huomattavasti sisempänä kuin kuskin puolen.Vinkkejä ottasin mielelläni vastaan että mistä vikaa kannattaa alkaa etsiä kun kelit sallii ja saa jättää suulin pölyt taakseen?

Link to comment
  • 1 month later...

Nyt on tilanne muuttunut siten että rohina on vaihtunut rutinaksi ja on alkanut kuulua jo jarruttaessa ja pienelläkin käännöllä vasemmalle.Oikealle käännettäessä tai suoraan ajettaessa ei kuulu mitään eikä myös kuoppaan tms. ajaessa.Ja rutina kuuluu ihan sama onko suunta eteenpäin vai taaksepäin (siis vasemmalle käännettäessä. Mystiseksi homman tekee se että rutina ei kuulu aina, esim. jonain päivänä voin ajaa töihin (20km) eikä mitään ylimääräistä kuulu mutta kun duunista kotiin lähtee niin rutkutus alkaa saman tien..

 

Anyone?

Link to comment
Guest luunkova

Jarrukilpi hankaa jarrurumpuun?

 

Nyt on tilanne muuttunut siten että rohina on vaihtunut rutinaksi ja on alkanut kuulua jo jarruttaessa ja pienelläkin käännöllä vasemmalle.Oikealle käännettäessä tai suoraan ajettaessa ei kuulu mitään eikä myös kuoppaan tms. ajaessa.Ja rutina kuuluu ihan sama onko suunta eteenpäin vai taaksepäin (siis vasemmalle käännettäessä. Mystiseksi homman tekee se että rutina ei kuulu aina, esim. jonain päivänä voin ajaa töihin (20km) eikä mitään ylimääräistä kuulu mutta kun duunista kotiin lähtee niin rutkutus alkaa saman tien..

 

Anyone?

Link to comment

Onkohan jarrukilpi (taustalevy ,jossa jarrukengät ja -sylinteri kiinni)vääntynyt niin, että rummun sisäreuna

hipaisee sitä käännetäessä. Laakereissahan välystä sen verran, että pieni rako voi käännettäessä mennä kiinni.

 

Samalla jos irroittaa jarrurummun, niin kannattaa katsoa ettei ne jarrukenkien väliset jouset tai muut jarruosat pääse

koskemaan rumpuun tai pyöränpulttien päihin.

Link to comment

Nopeusvaijeri ei vaikuta,toisella puolella.Tuo jarrukilpi vaikutti ainakin silmämääräisesti suoralta eikä ainakaan pyöränpulttien päissä tai palautusjousissa näkynyt minkäänlaisia hankaumia kun niitä eilen jälleen ihmettelin romujen ollessa levällään. Tarvii taas tänään räjäyttää romut levälleen ja tutkia oikein perusteellisesti..

Link to comment
Nopeusvaijeri ei vaikuta,toisella puolella.Tuo jarrukilpi vaikutti ainakin silmämääräisesti suoralta eikä ainakaan pyöränpulttien päissä tai palautusjousissa näkynyt minkäänlaisia hankaumia kun niitä eilen jälleen ihmettelin romujen ollessa levällään. Tarvii taas tänään räjäyttää romut levälleen ja tutkia oikein perusteellisesti..

 

Juu kannattaisi taas ottaa näköjään silmä käteen niinhän tuonne olit kirjoittanutkin.

Link to comment
Guest luunkova

Etsi kiiltäväksi kulunutta kohtaa jarrukilvestä.

 

Nopeusvaijeri ei vaikuta,toisella puolella.Tuo jarrukilpi vaikutti ainakin silmämääräisesti suoralta eikä ainakaan pyöränpulttien päissä tai palautusjousissa näkynyt minkäänlaisia hankaumia kun niitä eilen jälleen ihmettelin romujen ollessa levällään. Tarvii taas tänään räjäyttää romut levälleen ja tutkia oikein perusteellisesti..
Link to comment

Noni,hivenen kesti että kerkes räjäyttään hilut auki mutta vika taisi löytyä. Vakaajatanko oli päässyt liikkumaan siten että hanttarin puolella tankon pää oli tullut n.7cm läpi taaemmasta puslasta ja kuskin puolella oli tanko siten että pää oli jossain taaemman puslan sisällä. Taltan ja vasaran kanssa naputtelin hanttarin puolta siten että tankosta jäi näkymään n.2cm ja kuskin puolta pelkällä vasaralla suurinpiirtein vastaavaan kohtaan, oli meinaan puslat kulunut sillain että pienellä napautuksella tanko liikkui ilman mitään ongelmaa. No kävin koeajolla ja sama rutina kuului mutta bonuksena alkoi töyssyissä etupää kolisemaan..?

 

Laitoin jo uuden pusla/kiinnityspantasarjan tilaukseen mutta hivenen on epäselvää että miten tanko tulee kiinnittää, kuuluuko näkyä päästä kuinka paljon vai ei yhtään jne.? Oli sen verran keturallaan edellinen "kiinnitys" ettei paljon siitä apuja saanut..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...