Jump to content

Nelkun sytyn säätöä


Recommended Posts

Posted

Koitin kuplaa tulille ja tuli huomattua, että sytkä ei taida olla ihan kohdallaan. Mitenkäs tuosta hakisi ennakon edes sinnepäin? Lohkosta en löytäny ykk-merkkiä, joku lienee sahannut palan pois, ainakin suoraan kampuralinjan yläpuolella näkyy sahausjäljet.

 

Koneena siis 1.7 Type4

Posted

Kyllä tuossakin kampikammion sauma on keskellä moottoria,jos hihnapyörä on rakennettu niin että merkit ovat oikeassa kohtaa kampiakseliin nähden niin säätö tehdään samalla tavalla kuin 1.tyypin moottorissakin.

  • 1 month later...
Posted

Nyt alkaa usko loppua, eilen sain ryjän käymään, mutta tänään kun koitin tutkailla merkkejä ja sytkäjärjestystä, päätti VW että ei ennää. Ainakin sytytysjohtojen järjestys oli väärä.

 

Eli mikäli olen oikein ymmärtänyt, on sytytysjärjestys 1-4-3-2 ja pytyt seuraavasti:

635111.jpg

 

No tilanne on se, että öljynjäähdyttimen letkut ovat tiellä, jolloin jakajaa ei saa tuohon asentoon, alipainekello ottaa kiinni. Hätähän ei ole tämän näköinen, jos jakajaa kääntää 180 astetta, niinkuin se autossa oli.

 

Nyt olisi siis jakajasta ykkönen käännetty tuonne kuvan kolmoseen ja siitä oikea järjestys etiäppäin.

 

Mutta eipä lähde enää, ei. Jysäyttelee putkeen välillä, mutta muuta ei tee... Oliskohan sytty siis sen 180 astetta pielessä

Posted

Kannattaa varmaan nyt etsiä sitä yläkuolokohtaa tulpan reiästä. Ja samalla tutkailla venakopan alta että meneekö kipuna ykköseen vai kolmoseen.

 

Sylinteri- ja sytytysjärjestys noissa kuvissa on oikein.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...