tolvana Posted November 8, 2011 Posted November 8, 2011 Koneessa on laturi,kaasarit,puola 24V loppuauton ollessa 12V. Mites tehtäs??? Suunnitelma A: Laitetaan 2 12V akkua sarjaan ja siitä koneelle sähköt ja puolvälistä 12V loppupirssille. Suunnitelma B: Laitetaan 2 12V akkua sarjaan ja siitä koneelle sähköt ja muuntajalla tiputetaan loppuauton sähköt tohon 14V tasoon. Onko A toteuttamiskelpoinen muutenkin kun teoriassa? plussat/miinukset? Mistä/miten edullinen muuntaja B vaihtoehtoon? Suunnitelma C eli vaihdetaan koneen osat 12V versioon on jo testattu eli tää ei nyt kelpaa vastaukseksi. Quote
HSuomi Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Suunitelma B:n voi kuopata suoraan. DC ei muunnu muuntajalla, eli tarttis hakkurin. Ja jotta startti pyöris ni sais olla aika miehekäs hakkuri. Quote
metake Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Suunnitelma D: muunnetaan koko auto käyttämään 24 volttia, sehän olisi suunnilleen sama kuin tehdä 6 voltin kuplasta 12 volttinen. Startin (ehkä) vois olettaa kestävän 24 volttia, polttimot on helppo vaihtaa ja pyyhkijän moottorille tarviit jännitteen alentimen. Vink: mulla on joutilaana kuorma-autoihin tarkoitettu jännitteen tipauttaja 24 v => 12 v, saat sen jos on tarvetta.. Quote
NordBling Posted November 9, 2011 Posted November 9, 2011 Suunnitelma onkstäänny jo äf: Moottorille omat sähköt 24V eli normaali 2 kpl 12V akkuja sarjaa, näistä ns akusta-akkuun laturi 12V akulle, josta sitte loput 12V sähköt. Yhteinen maapotentiaali tietty. http://www.sterling-power.com/products-battbatt.htm http://www.navigreen.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/08012009-121959/Products/BB241230 Palstalaisille alennusta... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.