Jump to content

kumpi helpompi elvyttää, 54 vai 59 ?


Recommended Posts

tallissa nuo kuplakoneet, molemmat jumissa, 59 ssä ei apulaitteita, kummastako on helpompi aloittaa tekemään eli osien saatavuus.? EI tarvitse olla konservoitu vaan riittää kun saa toimimaan ja on kiinteä jalkainen, sopiiko esim. 60lukuisen 1200:sen liikkuvat? Tulee joskun palvelemaan 52ssa

koskela ät netikka.fi

Link to comment
Suurinpiirtein samoja koneita pitäs olla, ei taida käydä muut liikkuvat osat (tahi liikkumattomatkaan) irrallisen laturinjalan koneesta kuin virranjakaja ja puhallinkoppa.

oushit, Onko noihin sisäkaluja myynnissä suomen vauhtikaupoissa? Hintaan?

 

http://www.veteranen-service.de/e/index.php - tuolta löytyy aika hyvin kaikenlaista vanhempaan. On vaan vähän mutkikas systeemi tilata...

 

Jos sun koneet on jo jumitasoisia, niin halvimmalla pääset kun ostat täältä joltain palstalaisilta toimivan 30 hp koneen ja hifistelet sitä sitten viiskakkosen näköiseksi. Mutta sitten kysyn, että jos teet muka viiskakkosen koneen, ni ketä sä aiot hämätä? Ne jotka ei oo nähny sitä alkuperäistä, ei ymmärrä paljoakaan eroa oli siellä perässä mikä hyvänsä. Vanhan doghouse tms puhallinkopan kanssa vaikka tonnikuussatanen menee yhtä täydestä.

Toisekseen yli neljännesvuosisadan verran synkronoimattomalla -52 lootalla ajelleena en voi vieläkään sanoa nauttivani sen käyttämisestä pätkääkään. Jossain kerroit sellaisen olevan must juttu tossa sun projektissasi, mutta minä en olisi siinä kohdassa kovin puritaaninen. Pistä se kuuskytlukunen moottori laatikoineen kuplaasi ja rakentele pikkuhiljaa oikea viiskakkonen kone sen alkuperäisen laatikon kanssa ajokuntoon ja nautiskele niistä tulevista ajokerroista sitten kunnon pussihousutyyliin

Link to comment
Suurinpiirtein samoja koneita pitäs olla, ei taida käydä muut liikkuvat osat (tahi liikkumattomatkaan) irrallisen laturinjalan koneesta kuin virranjakaja ja puhallinkoppa.

oushit, Onko noihin sisäkaluja myynnissä suomen vauhtikaupoissa? Hintaan?

 

http://www.veteranen-service.de/e/index.php - tuolta löytyy aika hyvin kaikenlaista vanhempaan. On vaan vähän mutkikas systeemi tilata...

 

Jos sun koneet on jo jumitasoisia, niin halvimmalla pääset kun ostat täältä joltain palstalaisilta toimivan 30 hp koneen ja hifistelet sitä sitten viiskakkosen näköiseksi. Mutta sitten kysyn, että jos teet muka viiskakkosen koneen, ni ketä sä aiot hämätä? Ne jotka ei oo nähny sitä alkuperäistä, ei ymmärrä paljoakaan eroa oli siellä perässä mikä hyvänsä. Vanhan doghouse tms puhallinkopan kanssa vaikka tonnikuussatanen menee yhtä täydestä.

Toisekseen yli neljännesvuosisadan verran synkronoimattomalla -52 lootalla ajelleena en voi vieläkään sanoa nauttivani sen käyttämisestä pätkääkään. Jossain kerroit sellaisen olevan must juttu tossa sun projektissasi, mutta minä en olisi siinä kohdassa kovin puritaaninen. Pistä se kuuskytlukunen moottori laatikoineen kuplaasi ja rakentele pikkuhiljaa oikea viiskakkonen kone sen alkuperäisen laatikon kanssa ajokuntoon ja nautiskele niistä tulevista ajokerroista sitten kunnon pussihousutyyliin

 

pidetään silmiä auki josko löytyis edukas kelpo 30 hp moottori , ne on kai kaikki kiinteällä laturijalalla..

Onko mahdollista jopa museoida -52 30 hp koneella..? Tosin museointi ei ole tärkein juttu ...

50 lukuiset on mulle uusi tuttavuus, näkyy olevan sisäkaluja myynnissä ainakin Huhdalla..

Link to comment

http://www.veteranen-service.de/e/index.php - tuolta löytyy aika hyvin kaikenlaista vanhempaan. On vaan vähän mutkikas systeemi tilata...

 

Jos sun koneet on jo jumitasoisia, niin halvimmalla pääset kun ostat täältä joltain palstalaisilta toimivan 30 hp koneen ja hifistelet sitä sitten viiskakkosen näköiseksi. Mutta sitten kysyn, että jos teet muka viiskakkosen koneen, ni ketä sä aiot hämätä? Ne jotka ei oo nähny sitä alkuperäistä, ei ymmärrä paljoakaan eroa oli siellä perässä mikä hyvänsä. Vanhan doghouse tms puhallinkopan kanssa vaikka tonnikuussatanen menee yhtä täydestä.

Toisekseen yli neljännesvuosisadan verran synkronoimattomalla -52 lootalla ajelleena en voi vieläkään sanoa nauttivani sen käyttämisestä pätkääkään. Jossain kerroit sellaisen olevan must juttu tossa sun projektissasi, mutta minä en olisi siinä kohdassa kovin puritaaninen. Pistä se kuuskytlukunen moottori laatikoineen kuplaasi ja rakentele pikkuhiljaa oikea viiskakkonen kone sen alkuperäisen laatikon kanssa ajokuntoon ja nautiskele niistä tulevista ajokerroista sitten kunnon pussihousutyyliin

 

pidetään silmiä auki josko löytyis edukas kelpo 30 hp moottori , ne on kai kaikki kiinteällä laturijalalla..

Onko mahdollista jopa museoida -52 30 hp koneella..? Tosin museointi ei ole tärkein juttu ...

50 lukuiset on mulle uusi tuttavuus, näkyy olevan sisäkaluja myynnissä ainakin Huhdalla..

 

Museonti riippuu ihan tarkastajasta eli sanoisin että on mahdollista kun koneet kumminkin on ulkonäöllisesti todella samannäköiset varsinkin jos vaihat siihen vuosimallin mukaiset pellit päälle.

Link to comment

Mun viiskakkosessa oli yhdessä vaiheessa 30 heppainen kone jollain 50-luvun lopun pelleillä ja taisin kuulla useammankin museokatsastajan suusta, että jos se kone on siellä ollu (silloin vaaditun) 25 vuotta niin ei ongelmia. Kupliin kuulemma kuului vaihtaa kone aika ajoin ja uudistukset olivat arkipäivää. Oma sielu ei antanu lupaa museoida ennen kuin perään laitettiin tuo lohkoltaan alkuperäistä masiinaa vain viikkoa nuorempi, mutta toiminnaltaan kovin epävarma kone - ja menneen kesän ajotkin jäi sen takia alle sadan kilometriin. Joten kannattaa miettiä mitä harrasteautoltaan sitten odottaa. Nyt tosta viiskakkosesta ei raaski luopua, muttei voi oikein käyttääkään. Ennen niitä kilsoja tuli helposti parikin tuhatta puolessa vuodessa!

Link to comment
Ei se kunnossa oleva 25 hv moottori ole yhtään epävarmempi kuin 30 hv.

Ehkä mun tarvii vielä hankkia NOS kaasari ja kuparoitua rautaputkea bensalinjat - Anteeksi, ollaan kaukana kysyjän ongelmasta, mutta tällaista pulinaa seuraa alkuperäistä moottori vaihtoehtoa haettaessa. Ja kun etsii maailmalta splittikuplan moottorin osia, stroukkerin rakentelu tuntuu edulliselta ja saatavuus vaihtoehdoiltaan ainakin helpommalta

Link to comment
Ei se kunnossa oleva 25 hv moottori ole yhtään epävarmempi kuin 30 hv.

Ehkä mun tarvii vielä hankkia NOS kaasari ja kuparoitua rautaputkea bensalinjat - Anteeksi, ollaan kaukana kysyjän ongelmasta, mutta tällaista pulinaa seuraa alkuperäistä moottori vaihtoehtoa haettaessa. Ja kun etsii maailmalta splittikuplan moottorin osia, stroukkerin rakentelu tuntuu edulliselta ja saatavuus vaihtoehdoiltaan ainakin helpommalta

onhan tää ihan hauskaa keskustelua, kumpi on kiihkeämpi blondi vai brunette:-))

toiselle kinteä laturijalka on pyhä ja toiselle se on laturijalka:-))))

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...