Jump to content

WaDD 2012 12.5.2012


Guest fgronlun

Recommended Posts

Guest fgronlun

Tosiaan poiketen aikasemmasta ilmosta niin penkitys pidetään tosiaan 12.5.2012 siis viikonloppu ennen VW openia eikä 19.5 kuten aikasemmin luki.

 

Ennakkoilmottautuneet

 

1. Puide

2. Vaaranmaa

3. Pedalpusher

4. Vuokko

5. PEP

6. Levari

7. Doodah

8. Mara Screemer pannulla

9. Nikke911

10. Niklas L

11.

12.

13.

14.

15.

 

Blogi höpinää löytyy täältä. Kuten myös pientä juttua edellisistä tapahtumista

http://vaasan-tehomittaus-wadd.blogspot ... 12_15.html

post-555-13888364259487_thumb.jpg

Link to comment
  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Kumpi on sinulle rakkaampi, maine vai persoonasi?

Kumpi on arvokkaampaa, persoonasi vai tavara?

Kumpi on pahempaa, voittaa vai hävitä?

Joka himoitsee, maksaa lopulta kalleimman hinnan.

Eniten varastoon haaliva kärsii kovimmat tappiot.

Joka on tyytyväinen siihen, mitä omistaa, ei joudu häpeään.

Sitä, joka tietää, milloin lopettaa, ei mikään voi vahingoittaa.

Hän on aina turvassa ja kestää."

Näiden koulukaverini Laotsen korkealentoisten aatosten myötä joudun muiden suruksi ilmoittamaan, että kautta 2010 dominoinut auto on palannut. Noussut tuhkasta kuin feeniks. Ja jos tuntisitte asioiden todellisen luonteen, niin ymmärtäisitte, että henkisesti olette jo valmiiksi hävinneet.

post-2925-13888364097511_thumb.jpg

Link to comment

Argh... Kannattaakohan tässä edes aloittaa mitään firittämistä tuon filosofoinin jälkeen...

 

Mutta ilmoitan kuitenkin "Raw Bananan" rullille ja WaDD:n virallisten sääntöjen mukaanhan se dynotaan viimeisenä että muidenkin autoja ehditään säätämään...

Link to comment
Guest fgronlun

Hyvä että löytyy jo tämän verran ennakko ilmottautuneita!!

10 auton kasa ku saadaan nippuun niin tulee hyvät kekkerit.

 

Suunnitteilla olis myös pitää pienimuotoinen Race osien swappi. Joten jos autolla tulossa niin vanhat viriosat mukaan.

Link to comment

Jos mukaan mahtuu niin voisin kans tulla kokeileen.

 

Tosin ihan pintakaasulla vaan koittais pyöritellä, että ei kesä mee pilalle hajonneen moottorin takia. Pakkaa aina tuota tuuria olemaan.

Link to comment

Älkääkä luulko, että uhoaminen olisi tänä vuonna vain tyhjää puhetta (viime vuonna se sitä saattoi ollakin). Mutta muistellaanpa silti, mitä hiekkalaatikko- ja neppis-kaverini Laotse ajatteli tyhjyydestä:

"Kolmekymmentä puolaa liitetään yhteen ja saadaan pyörä. Mutta pyörän käyttökelpoisuus perustuu sen siihen osaan, missä ei ole mitään.

Savesta muovaillaan astia. Mutta astian käyttökelpoisuus perustuu sen siihen osaan, missä ei ole mitään.

Huoneeseen puhkaistaan ovet ja ikkunat. Huoneen käyttökelpoisuus perustuu kuitenkin sen siihen osaan, missä ei ole mitään.

Käytämme hyväksemme sitä, mikä on jotain, mutta käyttökelpoista on myös se, missä mitään ei ole."

Näitä sanoja maistellessa taidatte jo tuntea tappion karvaan maun kielellänne. Kuvassa erään kilpakumppanin maalliset jäännökset voitokkaalta, tarunhohtoisen myyttisiin mittoihin kasvaneelta kaudelta 2010.

post-2925-13888364100045_thumb.jpg

Link to comment
Guest fgronlun
Jos mukaan mahtuu niin voisin kans tulla kokeileen.

 

Tosin ihan pintakaasulla vaan koittais pyöritellä, että ei kesä mee pilalle hajonneen moottorin takia. Pakkaa aina tuota tuuria olemaan.

 

Mahtuu kyllä ja tervetuloa.

Mutta yleisesti niin jos moottori orrastaa sillä tavalla että voi hajota niin silloin ne hajoo varmasti penkkiin mutta jos koneessa kaikki ok niin ne kestää penkityksen helposti.

 

Harhaluulo on monesti että kone rasittuis kovemmin penkissä ku mitä kadulla. Varsinkin ku kyseessä on inertia penkki niin se ei rasita moottori yhtään sen enempää ku mitä yksi normi kiihdytys.

Link to comment
Guest fgronlun

Kansia viilailessa tuli mieleen hyvän ystävän sanat..

 

On mahdotonta tietää mikä on kylliksi, ellei tiedä mikä on liikaa. -William Blake (kavereiden kesken pelkkä wille)

Link to comment

Ilmoittaudun myös varauksella. En siksi, etten ehtisi saada autoa valmiiksi. (Käytettävissä on maailmanluokan mekaanikko. On käynyt ilmeisesti jotain luokkia useampaankin kertaan.) Kyllä/ei-vastaus vain antaa omasta ajattelusta turhan länsimaisesti rajoittuneen vaikutelman. Tutustuin aikoinani kansanperinteen keruumatkalla tuohivirsut jalassa Vienan Karjalassa Robert M. Pirsigiin. Hän yrittää mainiossa kirjassaan "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" selittää tätä kapeakatseisen ajattelun problematiikkaa. Kerrataanpa lyhyesti:

"Kyllä ja ei... tämä vai tuo... yksi vai nolla. Tämän perustavan kahden termin erottelun pohjalle rakentuu kaikki inhimillinen tieto. Sen osoittaa se tietokonemuisti, joka varastoi kaiken aineistonsa binaarisina tietoina. Se sisältää ykkösiä ja nollia, ei muuta.

Koska olemme tottumattomia, emme yleensä huomaa että on olemassa kolmas mahdollinen looginen termi, joka on samanarvoinen kuin kyllä ja ei, ja joka pystyy laajentamaan ymmärrystämme tuntemattomaan suuntaan. Meillä ei edes ole sanaa sille, joten on pakko käyttää japanilaista sanaa mu.

Mu tarkoittaa "ei mikään". Mu sanoo yksinkertaisesti:"ei luokkaa, ei yksi, ei nolla, ei kyllä, ei ei." Se toteaa että kysymyksen yhteyden vuoksi kyllä tai ei -vastaus on erheellinen eikä sitä saisi antaa. "Pura kysymys", se sanoo.

Mu on tarpeen silloin kun kysymyksen tausta käy liian pieneksi vastauksen totuudelle. Kun zenmunkki Joshulta kysyttiin, onko koiralla Buddhan luonto, hän sanoi "mu", ja tarkoitti, että jos hän vastaisi kummalla tavalla tahansa, hän vastaisi väärin. Buddhan luontoa ei voida vangita kyllä tai ei -kysymyksillä."

post-2925-13888364103084_thumb.jpg

Link to comment

Robert jatkaa:

"On ilmi selvää että mu on olemassa tieteen tutkimassa luonnollisessa maailmassa. Kuten tavallista, meidän perintömme on vain kouluttanut meidät olemaan sitä näkemättä. Yhä uudelleen väitetään esimerkiksi että tietokonepiireissä on vain kaksi tilaa, jännite "yksi" ja jännite "nolla". Se on järjetöntä!

Jokainen tietokone-elektroniikan ammattimies tietää ettei se pidä paikkaansa. Yrittäkää löytää ykköstä tai nollaa edustava jännite, kun virta ei ole kytkettynä! Piirit ovat mu-tilassa. Ne eivät ole ykkösessä, ne eivät ole nollassa, ne ovat määrittelemättömässä tilassa, jolla ei ole mitään ykkösinä eikä nollina ilmaistavaa merkitystä. Volttimittarin lukemat osoittavat monissa tapauksissa "kelluvan maadoituksen" ominaisuuksia, jolloin teknikko ei lue tietokonepiirien ominaisuuksia lainkaan, vaan volttimittarin ominaisuuksia. On käynyt niin että virraton tila kuuluu suurempaan yhteyteen kuin se, jossa yksi-nolla-tiloja pidetään yleispätevinä. Kysymys "yksi vai nolla" on purettu."

Link to comment

minäkin olin jo ilmottautumassa, kun aloin miettimään onko nyt oikea aika..

 

Olen hyvin tietoinen, että liikun varsin hetteisellä suolla ryhtyessäni puhumaan AJASTA. Riippuen tarkastelukulmasta, tämä hämmentävä olio, jonka olemassaolosta jopa voidaan kiistellä, näyttäytyy ihmettelijöilleen varsin erilaisissa muodoissa. Siitä voi tehdä yhtä hyvin runoutta, uskontoa, talouselämää kuin fysiikkaakin.

 

Iskelmärunoutta: "Aika on aikaa ja taika on taikaa, koskaan et muuttua saa..."

 

Uskontoa: Kirkkoisä Augustinuksen vastaus kysymykseen "Mitä Jumala teki ennen kuin loi ajan?" "Valmisteli helvettiä tällaisille kiusallisille kysyjille."

 

Talouselämää: "Aika on rahaa."

 

Fysiikkaa: "Ajan kulku hidastuu suuressa nopeudessa ja gravitaatiokentässä."

 

AJAN määritelmä puuttuu. Sitä ei voi tutkia tieteellisin menetelmin. Sitä ei voi todentaa kokeellisesti, mutta sen käsitettä on välttämätöntä käyttää monissa tutkimuksissa. Joskus se on heikommin olemassa, joskus vahvemmin. Sen luonteeseen liittyy voimakkaasti subjektiivisuus. Sitä voi käyttää ja siitä voi puhua kuka tahansa koska se liittyy arkielämään yhtä erottamattomasti kuin tieteellisiin tutkimuksiinkin. Tieteellisen "totuuden" kannalta on kuitenkin kiusallista, jos teoriat perustuvat oleellisesti epämääräiseen käsitteeseen.

Link to comment

Nyt olisi vaasaisten kansanperinteen kerääjien ja budhalaismunkkien syytä käydä meillä savossa, jossa isoisäni eno, Kivisen Alpo jo vuosia sitten tiesi olevaisuuden suhteellisuudesta enemmän kuin moni muu. Teidänkin dynokekkereihin olisi suhteellisen kiinnostavaa tulla kauempaakin, mutta toisaalta täälläkin päin saattaa lähitulevaisuudessa olla joku vastaava koetinkivi suatavilla. Myös aika on täällä eri ulottuvuudessa; suurin osa saavutetuista uroteoista on edelleenkin alkamatta...

Link to comment

Taisipa olla tämä Alpo aivan yhtä voimallinen poppamies kuin eräs paikallinen shamaani meilläpäin. Kyseinen noitatohtori ajeli mopedilla ilman äänenvaimenninta pelkkä pakokäyrä väpättäen, ja ääni innostuksesta väristen loihe lausumahan: "Pelkkä koukku, kuuluu jumala-ääni!"

post-2925-13888364135721_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest fgronlun

Saatiin yhteistyö kumppani mukaan leikkiin!!

 

Aircooled.fi lähti mukaan leikkiin ja luvassa on perinteinen pikku skaba kaikkien penkittäjien kesken.

Aikasempina vuosina on kisattu kovimmasta tehosta mutta täksi vuodeksi on ruksattu sääntöjä pikkasen uusiksi.

Autojen säätöjen tarkistaminen on tottakai se tärkein mutta pienimuotoinen kilpailu tuo aina pientä jännitystä mukaan.

Tosiaan viime vuodesta poiketen tullaan tänä vuonna kisaamaan kovimmasta litratehosta. Ahdettujen moottoreiden tehot puolitetaan jotta kisasta tulisi oikeudenmukainen.

Tämä tarkoittaa nytte sitä että ei tarvitse olla se isoin mörkö kone vaan rse on parhaiten viritetty moottori joka voittaa.

Tuloksia katsomalla edellisistä tapahtumista on keskiarvo litrateho ollut noin 80hv paikkeilla. Joten jo noin 130hv 1600 ollaan kärkikahinoissa mukana.

 

Tapahtumaan tulen myös ottamaan hivenen kirjallisuutta mukaan kuten Weber, Dellorto kaasari kirjat sekä muita kirjahylly kirjoja. Nämä kirjat on myös ostettavissa Aircooledin valikoimasta.

http://www.aircooled.fi/kategoria/25/oheistuotteet

 

Vapari virityksessä on tärkeää että koko paketti on tarkkaan mitotettu yhteen. Esimerkiksi oikein mitotetulla imu/pakosarjoilla saavutetaan se viimeinen ero hyvä ja parhaan koneen välillä.

Aircooled.fi on tarjolla tähänkin hyvä valikoima eri pakosarjoja, imusuppiloita sekä imusarjoja. Jos et löydä halumaasi kannatta heiltä myös kysyä muita vaihtoehtoja.

Pakosarjan valinta on tärkeä. Halkasijaa ei kannata kasvattaa liian suureksi. esim 38mm ulkohalkasijalla pärjää jo pitkälle.

http://www.aircooled.fi/kategoria/22/pakoputkistot

Äänenvaimetajan pituudella pystytään myös vaikuttamaan käyttöalueeseen. Ja rosterit vaimentimet tuovat myös pientä lisää ulkonäköön.

http://www.aircooled.fi/kategoria/106/vaimentimet

Imusarjat sekä suppilot löytyvät myös valikoimasta. Sananlasku että pitkä tuo vääntö alemmas sekä lyhyt voimistaa yläaluetta.

http://www.aircooled.fi/kategoria/197/imusarjat

http://www.aircooled.fi/tuote/402/imuto ... asuttimeen

 

Muita "peukku ylös" tuotteita joita aricooledilla löytyy ovat

 

Vakio polttoainelinja sekä pumppu sopii noin 120-140hv tehoille. Kaasarit joissa isot kohokammiot tämä ongelma ei ehkä näy katu käöytössä mutta vartilla tästä voi tulla ongelma.

Tässä polttoaine pumppu joka sopii hyvin yhteen Tuplakaasareiden kanssa

http://www.aircooled.fi/tuote/79/sahkoi ... ry-024-bar

 

Tupla kaasarit ja boxeri kone tahtoo olla ongelmallinen synkkauksien suhteen. Itse olen tykästyny scatin tarjoamaan malliin.

http://www.aircooled.fi/tuote/313/kaasu ... mille-scat

 

Kotivirittäjän tärkein apuväline on laajakaista mittari. Vanhan liiton miehet omaavat taidon nähdä ja tuntea että koska säädöt kohdillaan mutta meille muille tämä apuväline on korvaamaton.

Aircooledin laajakaista mittarit on hinnaltaan hyvin kilpailu kykyisiä. Hintakin on sen verran alhainen että nämä säästävät itsensä jo takaisin säästetyssä polttoaine kuluissa.. Ja turbo miehillä mäntä kuluissa

http://www.aircooled.fi/kategoria/149/lambdamittarit

 

 

Itse WaDD niin päivän aikana yritetään myös pitää pienimuotoinen Viriosa rompetori. Joten jos hylyssä vanhaa VIRI osaa niin kannattaa otta penkitykseen mukaan. Tahdon muistuttaa kuitenkin että kyseessä penkityspäivä ei rompetori mutta jos haluu löytää mahdollisen ostajan viriosalle hän luultavasti löytyy täältä.

Myös kansien virtaus onnistuu päivän aikana.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest fgronlun

Muokkasin ekaa postausta ja pistin sinne myös ennakko ilmottautumis listan.

tavote olis saada taas kasaan monipuolinen 10 auton kasa ja kaikenmoiset mahtuu mukaan. Itse taidan osallistua 1641 vaparilla tänä vuonna. Talvi fläkän kone olis mielenkiintoinen saada penkitettyä että onko yli vai alle 75hv.

Link to comment
Guest fgronlun
Laita nyt joku mun auto listoille kans, niin testataan/säädetään sitä sitten viimeisenä jos aikaa jää... Ettei käy niin kuin aikaisemmissa tapahtumissa :-)

 

Lisätty listaan.

Link to comment
Guest fgronlun
Voisin kans tulla koittamaan splitillä. Eli nimi listaan.

Autosta en vielä paljoo tiedä ku just vasta hommasin, mut ohan täs vielä aikaa tutustua ;)

 

2000_VWOpen_03.jpg

 

Tervetuloa!

siisti splitti ja onkohan kevään WaDD enemmän splittejä ku ovaaleja..

Link to comment
Guest fgronlun

Talleissa tapahtuu.

Tänään tuli luolamiehen kanssa visioituu mahdollista konepakettia ja jos kaikki loksahtaa kohdilleen niin on kova luu vuoden litrateho skabassa.

 

Imusarja, pakosarja mitotus olis 7200rpm ja kansien virtaus +190cfm.. teoriassa pitäis 200hv koneteho mennä rikki..

 

Tässä luuranko imarit

HPIM2185.jpg

 

Ja tulipa illan aikana visioitua pakosarjoja.. 3 Stepin sarja olis pikkasen erinlainen mutta WaDD nähdään miihin luolamies päätyy

HPIM2189.jpg

 

HPIM2190.jpg

 

Ja mitä blogeista lukee niin on muitakin kovia luita rakenteilla

http://rotta.markopuikkonen.com/

 

Voittaja selviää sitten

Link to comment
Guest fgronlun
haha... mullahan on vasta kasa osia, taas. =D

 

-Puide-

harmi.....

 

Tänä vuonna on jaossa se kovin kunnia kaiutta aikojen vuodelle 2012 ja siitä edespäin...

 

Kasalla osia ei pääse ku Swappi pöytään

 

 

kaiken uhoamisen kesken niin lisää mahtuu mukaan penkittään. Päivän tarkouts pitää hauskaa kaikkien vw virittäjien kesken.

jos ei muuta niin tavata samaan harrastukseen hurahtaneita...

 

Tavote on saada kaikki paikalla olevat aircooled VW penkkiin

Link to comment
haha... mullahan on vasta kasa osia, taas. =D

 

-Puide-

 

ha ha, tuleeks näistä swappi kisat... taitaa tulla fenix takavasemmalta ja korjata potin, kun muilla on vaan tehokkaita "kirjahyllyjä" :)

Link to comment
haha... mullahan on vasta kasa osia, taas. =D

 

-Puide-

 

ha ha, tuleeks näistä swappi kisat... taitaa tulla fenix takavasemmalta ja korjata potin, kun muilla on vaan tehokkaita "kirjahyllyjä" :)

 

Elekää poijjat huoliko, kyllä Herra "Salamyhkä" tulee kekkereihin, mun moottori(t)han on ihan kasaamista vailla. Heti kun kannet saapuuvat takaisin (enskuussa???) kotiin alkaa kokoaminen... =)

 

Ainut päänvaiva on se millasen kombon tosta kakkos koneesta nyt oikeesti tekis! =)

 

-Puide-

Link to comment
haha... mullahan on vasta kasa osia, taas. =D

 

-Puide-

 

ha ha, tuleeks näistä swappi kisat... taitaa tulla fenix takavasemmalta ja korjata potin, kun muilla on vaan tehokkaita "kirjahyllyjä" :)

 

Elekää poijjat huoliko, kyllä Herra "Salamyhkä" tulee kekkereihin, mun moottori(t)han on ihan kasaamista vailla. Heti kun kannet saapuuvat takaisin (enskuussa???) kotiin alkaa kokoaminen... =)

 

Ainut päänvaiva on se millasen kombon tosta kakkos koneesta nyt oikeesti tekis! =)

 

-Puide-

 

Eli ihan perinteisen kaavan mukaan alottamista vaille valmis ja viimeinen viikko kuitenkin tallissa 24/7?

Link to comment

 

Elekää poijjat huoliko, kyllä Herra "Salamyhkä" tulee kekkereihin, mun moottori(t)han on ihan kasaamista vailla. Heti kun kannet saapuuvat takaisin (enskuussa???) kotiin alkaa kokoaminen... =)

 

Ainut päänvaiva on se millasen kombon tosta kakkos koneesta nyt oikeesti tekis! =)

 

-Puide-

 

Eli ihan perinteisen kaavan mukaan alottamista vaille valmis ja viimeinen viikko kuitenkin tallissa 24/7?

 

Juuri näin! Mutta mulla toimii tällänen sekopäinen harrastaminen. =D

 

-Puide-

Link to comment

Harrastamisen ajoituksen merkitystä pohti myös sylikummini velipoika Laotse:

"Toimi ilman asioitten kulkuun puuttumista. Hoida asiat touhuamatta.

Löydä makua mauttomasta. Oli kyseessä pieni tai suuri, vähän tai paljon, maksa paha hyvällä.

Hoida vaikea asia niin kauan kuin se on vielä helppoa, suuret asiat, kun ne vielä ovat pieniä.

Kaikki vaikeat asiat maailmassa ovat alkaneet helppoina. Kaikki suuret asiat maailmassa ovat alkaneet pieninä.

Siksi viisas ei pyri suuruuteen, mutta silti hänestä tulee suuri.

Kevyesti annettu lupaus on harvoin pitävä.

Kun kaikki tuntuu helpolta, on usein edessä monia vaikeuksia.

Siksi viisaskin suhtautuu joihinkin asioihin vaikeuksina.

Siten hän ei kohtaa koskaan vaikeuksia."

 

Alla olevassa kuvassa saarnaaja näyttää opetuslapsille vääntökäyrän jyrkkyyden. Jatkoilla saattoi näyttää muutakin...

 

Ai niin, muut osallistujat, tuhonne on tähtiin kirjoitettu!

post-2925-13888364195584_thumb.jpg

Link to comment

Minäpäs käynnistin eilen ida-ovaalin. Stroker n:ro5 on kiva; vai pitäisikö sanoa pelottavan kiva. Minä tulen.... Sain päätetyksi.

Myöhempinä tunteina perkasin vielä vauhtiosahyllyä. Ho hoo toinenkin ida-strokeri on kohta totta. Välivuodet on takana.

Puusta kuului jo tänään ZIZI ZYY ZIZI ZYY. Siitä on tavalliset titityyt kaukana...

Link to comment
Guest fgronlun
Minäpäs käynnistin eilen ida-ovaalin. Stroker n:ro5 on kiva; vai pitäisikö sanoa pelottavan kiva. Minä tulen.... Sain päätetyksi.

Myöhempinä tunteina perkasin vielä vauhtiosahyllyä. Ho hoo toinenkin ida-strokeri on kohta totta. Välivuodet on takana.

Puusta kuului jo tänään ZIZI ZYY ZIZI ZYY. Siitä on tavalliset titityyt kaukana...

 

Mahtavaa!! Tämä oli hyvä uutinen.

Link to comment
Minäpäs käynnistin eilen ida-ovaalin. Stroker n:ro5 on kiva; vai pitäisikö sanoa pelottavan kiva. Minä tulen.... Sain päätetyksi.

Myöhempinä tunteina perkasin vielä vauhtiosahyllyä. Ho hoo toinenkin ida-strokeri on kohta totta. Välivuodet on takana.

Puusta kuului jo tänään ZIZI ZYY ZIZI ZYY. Siitä on tavalliset titityyt kaukana...

 

minä pidän tästä!

 

-Puide-

Link to comment
Guest fgronlun

Kiva porukka alkaa oleen kasassa ja lisää mahtuu mukaan.

 

Kuten sanonta sanoo, pituudella ei ole väliä vaan miten sitä käyttää...

Joten kisaan on myös ilmoittautunu Mara lyhytiskuisen screemer 1776cc koneen kanssa.

Link to comment

"Paras sotavaunujen ajaja ei pyri olemaan ensimmäinen.

Hyvä taistelija ei näytä vihaansa.

Suuri voittaja ei kiistele asiastaan.

Parhaiten toisia palveluksessaan pitävä asettuu heidän alapuolelleen.

Tätä kutsutaan kilpailemattomuuden voimaksi.

Tätä kutsutaan kyvyksi työskennellä ihmisten kanssa.

Tätä kutsutaan Taivaan kumppanuudeksi, suurimmaksi salaisuudeksi."

post-2925-13888364199104_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...