Jump to content

jarrutehostin


Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Guest HECKMOTOR

Moi Esa,

 

Voit testata jarrutehostimen toiminnan seuraavasti:

- sammuta moottori

- paina jarrupoljin pohjaan muutaman (3-4 kertaa) ja PIDÄ jarrupoljin pohjassa

- käynnistä moottori (jarrupoljin edelleen pohjaan painettuna)

- JOS jarrutehostin toimii, poljin ”antaa periksi” ja painuu hiukan

 

Lisäksi kannattaa tarkistaa onko:

- alipaineletku (moottorilta jarrutehostimelle) ehjä, tiivis eikä mistään puristuksessa jne.. Jos letku on uusittu: onhan letku oikeanlaista? Kaikki letkut eivät toimi alipaineletkuna.

- takaiskuventtiili ehjä (liitetty letkuun)

- kaasuttimen CO2 ruuvi tiivis

 

Jos kaikki epäilyt kohdistuvat sittenkin jarrutehostimeen, saat uuden verkkokaupastamme (varastotuote).

http://www.saksasta.com/catalog/product ... anguage=fi

 

Terveisin,

HECKMOTOR poppoo

 

Heckmotor_avatar.JPG

HECKMOTOR Ay

http://www.heckmotor.fi

http://www.saksasta.com

info ( @ ) heckmotor.fi

Link to comment
  • 4 years later...

Elikkä, onkohan munki tehostin sitte paskana kun jarrua painaessa auto sammuu?

 

Takaiskuventtiili toimii ja tehostimen letku jää hiukan luttuun kun auto on sammunut, eli letku/putki ei ainakaan vuoda. Venttiilin kun irrottaa niin letku suhahtaa ja palaa muotoonsa.

 

Niin ja tehostin kyllä toimii ja tuntuu ihan normaalilta eikä mitää suhinaa ole kuulunut.

Edited by tobbe`
Link to comment

Elikkä, onkohan munki tehostin sitte paskana kun jarrua painaessa auto sammuu?

 

Takaiskuventtiili toimii ja tehostimen letku jää hiukan luttuun kun auto on sammunut, eli letku/putki ei ainakaan vuoda. Venttiilin kun irrottaa niin letku suhahtaa ja palaa muotoonsa.

 

Niin ja tehostin kyllä toimii ja tuntuu ihan normaalilta eikä mitää suhinaa ole kuulunut.

Samuuko myös paikallaan vai vain vaudista jarrutettaessa? Oletko kokeillut jarruttaa käsijarrulla, sammuuko silloin?

Link to comment

Myös paikallaan. Jännä juttu myös se että lämpimällä kelillä viime viikolla kierrokset sen sijaan nousi kun painoi jarrua, nyt ollut sateista ja hiukan viileempää ja se käyttäytyy ihan eri tavalla.

 

Tällä hetkellä tehostajan letku irti ja pientä nykimistä lukuunottamatta pelaa ihan normaalisti.

Link to comment

Vois olla likaa mennyt tehostajan venttiileihin ja se kuluttaa nyt liikaa ilmaa jarruttaessa. Kierrokset voi tosiaan noustakin kun moottori saa lisää ilmaa jos bensan puolesta ei mene vielä kovin laihalle. Kunnossakin oleva tehostaja voi vaikuttaa moottoriin sen verran että sen kuulee, kovalla pakkasella sammuu mullakin joskus kun polkee heti käynnistyksen jälkeen jarrua.

Varuilta voisi tarkistaa minne tehostimen ilmanottoputki menee ja onko siellä suodatinta jäljellä.

 

Semmonenkin on mahdollista että tehostaja on kunnossa mutta seokset on valmiiksi liian laihalla. Silloinhan pienikin lisäilma voi sammuttaa koneen. Ei olis ihan mahdoton yhtälö jos kerran nykii ilman tehostintakin (oletan tietysti että olet tulpannut letkun pään imusarjalta...).

Link to comment

Tehostimen imuletkussa on suodatin ja kaikki letkut ja se putki on tarkastettu ettei vuotoa siellä ole. Tehostin on vain putsattu ja todettu toimivaksi, ainakin ajossa toimii kuten pitääkin.

 

Kaasarijumppaa tuon kanssa on täytynyt tehdä ja kuukauden verran se toimi hyvin. Täytyy varmaankin jumpata lisää.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...