Guest Jussinbussi Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Haluaisin saada mittarin toimimaan. Mittari toimi aikanaan ihan hyvin vaikka autossa oli 12 v sähköt. Täys rempan yhteydessä kävi niin hassusti että autoon tuli uusi tankki ja sen mukana siis uusi/käytetty tankin anturi. Nyt mittari ei sitten toimi ja sen vanhan toimivan anturin myin suuressa viisaudessani pois. Eli: Onko tämä anturi korjattavissa vai täytyykö metsästää jostain toimiva käytetty, myykö näitä joku uutena? Jussi ja ei mtn hajua paljon bensaa Bussi. Quote Link to comment
metake Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 myykö näitä joku uutena? Aitoa VDO:ta: *KLIK* Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 No jopas on mukavaa. Täytyy tilata tällainen. Kiitos. Jussi ja kohta näkyy paljon on bensaa bussi. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Riippu tapauksesta että onko korjattavissa. Mutta on avattavissa ja helposti ymmärrettävissä mikä on vikana. Mutta jos vika on jotain muuta kuin vain esim. huono maakontakti niin yleensä tarvitaan varaosia joka tarkoittaa uuden mittarin ostamista. Quote Link to comment
PZQ Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Missä vika jos anturi näyttää "väärinpäin", eli koho ylhäällä mittari näyttää tyhjää?? -Pete- Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Äkkiseltään tulee mieleen, että johdot mittarissa on väärin päin. EDIT: Ja mittarissa on muistaakseni vielä paikka erilliselle maajohdolle, joka pitää myös kytkeä tai mittari ei näytä oikein. Quote Link to comment
PZQ Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 3 johtoa kyllä, täytyy jatkaa tutkimuksia.. Mikä on oikea vastusarvo juniksen anturille?? Kyseessä vuosi kymmeniä maatuneet vdo orkkis anturit, 2kpl ja molemmat näyttää päätöntä. EDIT: Tutkittavat mittarit pöydällä ei autossa, eli "erillinen" maa mittarista anturiin ko kä.. EDIT2: No mihin se Metake nyt hävis, HÖ -Pete- Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Jos mittarit ja anturi pöydällä, niin anturin rungosta mittarin runkoon piuha. Ja tietysti anturin piuhasta mittariin siihen mihin kuuluukin, ja sitten vielä virtalähteestä siihen mittarin toiseen nastaan plussa, ja miinus siihen samaan piuhaan mikä yhdistää anturin ja mittarin rungon. Oliko tarpeeks epäselvää? Edit: Eli mittarin runko (siinä oli muistaakseni oikein paikka johdolle) pitää olla maissa ja anturin runko myös. siksi tuossa pöytäversiossa pitää vetää piuha niiden runkojen väliin. Ja tuo miinus tuohon mittariin on tärkeä, muuten näyttää höpöjä. Quote Link to comment
PZQ Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Metakelle kiitos ohjeista, mutta ei auta :( On väsätty maat ja taivaat, mutta silti näyttää "ristiin". Jopa valan tehnyt sähkömies ymmällään... -Pete- Quote Link to comment
NordBling Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Onko nää siis volkkarin orkkisosia vai tarvikkeita? Venepuolella hyvinkin yleinen ongelma, esmes jenkkimarkkinoille tarkotettujen mioottorien mittaristoissa mittarin neula kulkee eri suuntaan kun vastus anturissa muuttuu kuin eurooppalaisissa versioissa. Näissä tapauksissa vaihdetaan anturi. Mut volkkareiden bensamittareist mää en tiä mitää, mul on yks ja se toimii vaijerilla... Quote Link to comment
Tanhis Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Millainen testipenkki sulla on. Ja vaihtuuko anturin vastusarvo kun sitä kääntelet. Ja hyppääkö vasta sitten täyteen kun laitat anturin kiinni. Vai onko kokoajan siellä ylhäällä ilman anturin kiinnittämistä. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Eli oletko testannut näin kuin netin syövereissä lainatusssa kuvassa. Eli mittarille 12V tai 6V akulta ja maa nastaan miinus ja sama miinus myös anturin runkoon. G navasta anturin liittimeen. Millaisen vastuksen anturi antaa mitattaessa. Quote Link to comment
PZQ Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Orkkis VDO anturit ja vastusarvo muuttuu "normaalisti" ainoo vaan että näyttää ristiin. Anturit ja mittari kaverilla (ilmavoimissa), olen vain välikätenä interaktiivisesti:) EDIT: Toinen antureista varmuudella sökö, kohon lanka kikkarallaan.. -Pete- Quote Link to comment
PZQ Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Testattiin toinen (pakun12v) mittarilla ja se näyttää samalla anturilla/kytkennällä oikein. Tämä mysteeri mittari olikin joku ihan outo tapaus... Sama alla: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=417399 -Pete- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.