Jump to content

Tyyppi 4 kone termostaatti.


Guest Palloilia

Recommended Posts

Guest Palloilia

Eli olenko kuullut oikein ettei enään mistään saa termostaattia type4 koneeseen?

 

Onko sovellettu jonkun muun mallin termaria?

 

Viime kesän ajoin ilman termaria ja tiedän et ei ole kannattavaa eli nyt kesäksi olis mukava saata sellanen toimiin!

Link to comment

Jos haluat koko setin, niin ota yhteyttä Kariin. Hukkasin hälle kaikki nepan osat joku aika siten. Kasassa oli myös termoa jalkoineen + vaijeria.

 

Termolementti taas on 100% sama kuin Typ-1. Jos sullon vaijerit + jalat ja tästä syystä pelkkä elementti hakusetta, nin mullon noita sankollinen. Sikamaanen hinta 10e/zibale + rahtikulut

 

Huomaa että termon kierre vaijerin pitimeen on 7mm ja noita pirulaisia on ainakin kahta eri nousua.

Mutta 8mm tappi + pakka auttaa pahimmassa tapauksessa asiaan.

Link to comment

Kiitos oikasusta Turolle. Lämpötilat voi erota tosistaan, niitä en testannu.

Mutta fyysisesti noi termoelementit (ne muutama mitä vertailin) olevat "yks-yhteen"

Varaosanron eron voi selittää toi kierre ero.

 

No tätä nyt on turha enää jauhaa, mikään ei sovi minkään kanssa yhteen :)

Link to comment
  • 1 month later...
Guest KariT

Mullahan tuota termostaattia ei ole käytössä ja läpätkin lojuu varaston laatikossa.

 

Miten pakollinen varuste tuo termostaatti, kaikkine hilppeineen on autossa, mikä on ainoastaan

kesäajossa?

Link to comment

Kyllä se termostaatti on tarpeellinen kesäajossakin ja läpät vielä tarpeellisemmat,harvemmin kuulee että vesijäähdytteisistä jätettäisiin termostaatti pois,kun on vain kesäajossa,aivan sama tehtävä sillä on niin ilma kuin vesijäähdytteisissäkin.

Link to comment

Auton moottorit on suunniteltu toimimaan tietyssä lämpötilassa jonka saavuttamiseen ja ylläpitoon termostaatti vaikuttaa. "Kylmän" moottorin välykset ym. ei oo sitä mitä VW:n insinöörilaumat on suunnitelleet.

Tähän pätee sama kuin muihinkin jäähdytys/moottoripelteihin eli jos olisivat turhia niin niitä ei olisi tehtaalla sinne laitettu. Jokainen laittaa/jättää pois just sen verran noita peltejä kun huvittaa ja jokunen haukkuu wolkkarit tuhannen paskoiksi omien valintojensa/tietämättömyyden vuoksi.

Voipi toki pelata vuoskymmeniä ilmankin mut myöskään "kylmää" konetta on turha jäähdyttää. Laittaisin myös sen laturin jäähdytyksen kumitöttörön paikoilleen ja tulpanjohtojen läpivientikumitkaan ei oo turhakkeita.

Link to comment
Guest KariT

Kun tämänkin homman olisi tehnyt kerralla oikein, niin ei tarvitsisi kokoajan olla ihmettelemässä näitä "paskoja"...

 

No, onpahan viikonlopuksi tekemistä.

Link to comment

Mulla on ollut kupla 1835 koneella nyt 2 kesää ilman termaria ja läppiä ajossa, kun vaihdoin tarvikepuhallinkopan enkä kiireessä ehtinyt askarrella läpille paikkoja. Ilman lämpötila vaikuttaa kyllä huimasti enemmän käyntilämpötilaan kuin läppien kanssa, mutta ei tuo nyt mitenkään kylmänä käy. Jos ulkolämpötila vaihtelee +5 - +25, niin tuon suora vaikutus koneen lämpöihin on 20 astetta, eli mulla vaihtelis lämmöt välillä n. 80 - 100 astetta, joten eipä sillä mitään käytännön merkitystä ole. Kylmällä säällä kone tosin lämpiää melko hitaasti, ja sillä taas voi jo merkitystä ollakkin.

 

Seuraavan remontin yhteydessä asennan kyllä ne läpät ja termarin, kuten mulla ko. koneessa vanhalla puhallinkopalla oli.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...