Guest Palloilia Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Eli olenko kuullut oikein ettei enään mistään saa termostaattia type4 koneeseen? Onko sovellettu jonkun muun mallin termaria? Viime kesän ajoin ilman termaria ja tiedän et ei ole kannattavaa eli nyt kesäksi olis mukava saata sellanen toimiin! Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Jos haluat koko setin, niin ota yhteyttä Kariin. Hukkasin hälle kaikki nepan osat joku aika siten. Kasassa oli myös termoa jalkoineen + vaijeria. Termolementti taas on 100% sama kuin Typ-1. Jos sullon vaijerit + jalat ja tästä syystä pelkkä elementti hakusetta, nin mullon noita sankollinen. Sikamaanen hinta 10e/zibale + rahtikulut Huomaa että termon kierre vaijerin pitimeen on 7mm ja noita pirulaisia on ainakin kahta eri nousua. Mutta 8mm tappi + pakka auttaa pahimmassa tapauksessa asiaan. Quote Link to comment
vwagen Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Termostaatit EIVÄT ole 100% samoja,ainakin lokakuusta-72 lähtien eri toimintalämpötila ja varhaisemmatkin eri varaosanumerolla. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Kiitos oikasusta Turolle. Lämpötilat voi erota tosistaan, niitä en testannu. Mutta fyysisesti noi termoelementit (ne muutama mitä vertailin) olevat "yks-yhteen" Varaosanron eron voi selittää toi kierre ero. No tätä nyt on turha enää jauhaa, mikään ei sovi minkään kanssa yhteen :) Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Jalka, vaijeri ja se ohjain rulla mulla löytyy. Ite termostaatista on se haitari halki. Löysin tämmöisen sivun googelilla http://www.ratwell.com/technical/Thermostats.html Tuolta löytyi 021-119-159A Type 4 72.5-79 (85-90C) mitä ilmeisesti ei ole nyt mistään saatavissa Eli tuolla lämpötilalla pitäisi vastaavaa löytää Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Mullahan tuota termostaattia ei ole käytössä ja läpätkin lojuu varaston laatikossa. Miten pakollinen varuste tuo termostaatti, kaikkine hilppeineen on autossa, mikä on ainoastaan kesäajossa? Quote Link to comment
vwagen Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Kyllä se termostaatti on tarpeellinen kesäajossakin ja läpät vielä tarpeellisemmat,harvemmin kuulee että vesijäähdytteisistä jätettäisiin termostaatti pois,kun on vain kesäajossa,aivan sama tehtävä sillä on niin ilma kuin vesijäähdytteisissäkin. Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Jotenkin ajattelin, että kun kaikki pellit on paikallaan, niin puhallin hoitaa sen jäähdytyksen ilman niitä läppiäkin. Quote Link to comment
tolvana Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Auton moottorit on suunniteltu toimimaan tietyssä lämpötilassa jonka saavuttamiseen ja ylläpitoon termostaatti vaikuttaa. "Kylmän" moottorin välykset ym. ei oo sitä mitä VW:n insinöörilaumat on suunnitelleet. Tähän pätee sama kuin muihinkin jäähdytys/moottoripelteihin eli jos olisivat turhia niin niitä ei olisi tehtaalla sinne laitettu. Jokainen laittaa/jättää pois just sen verran noita peltejä kun huvittaa ja jokunen haukkuu wolkkarit tuhannen paskoiksi omien valintojensa/tietämättömyyden vuoksi. Voipi toki pelata vuoskymmeniä ilmankin mut myöskään "kylmää" konetta on turha jäähdyttää. Laittaisin myös sen laturin jäähdytyksen kumitöttörön paikoilleen ja tulpanjohtojen läpivientikumitkaan ei oo turhakkeita. Quote Link to comment
Guest KariT Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Kun tämänkin homman olisi tehnyt kerralla oikein, niin ei tarvitsisi kokoajan olla ihmettelemässä näitä "paskoja"... No, onpahan viikonlopuksi tekemistä. Quote Link to comment
metake Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Mulla on ollut kupla 1835 koneella nyt 2 kesää ilman termaria ja läppiä ajossa, kun vaihdoin tarvikepuhallinkopan enkä kiireessä ehtinyt askarrella läpille paikkoja. Ilman lämpötila vaikuttaa kyllä huimasti enemmän käyntilämpötilaan kuin läppien kanssa, mutta ei tuo nyt mitenkään kylmänä käy. Jos ulkolämpötila vaihtelee +5 - +25, niin tuon suora vaikutus koneen lämpöihin on 20 astetta, eli mulla vaihtelis lämmöt välillä n. 80 - 100 astetta, joten eipä sillä mitään käytännön merkitystä ole. Kylmällä säällä kone tosin lämpiää melko hitaasti, ja sillä taas voi jo merkitystä ollakkin. Seuraavan remontin yhteydessä asennan kyllä ne läpät ja termarin, kuten mulla ko. koneessa vanhalla puhallinkopalla oli. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.