Guest Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Ja nyt sitten niiden maukkaiden lisävarusteiden elikkäs aksessöörien kimppuun.. Sadepäivän ratoksi aloitetaan nuhjuisesta, hieman hutaisten ylimaalatusta kattotelineestä. Jos arvon raadilta löytyy takakaskusta joku oiva vinkki, millä maalin saa pois ja kromin kiiltämään (sopivasti), niin antaa tulla. Itse lähdin lähestymään ihan vaan sikli/karhunkieli/kiillotustahna - aseistuksella.. Quote Link to comment
Guest josu Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 www.loctite.fi/cps/rde/xchg/henkel_fis/ ... 000000QUQM Quote Link to comment
Volsu82 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Hieno on kyl auto, onneks olkoon ja onnellisia kilometrejä! En halua pahalla nyt sanoa, mut en oikein ymmärrä miks ihmisten pitää puuttua toisten rakennus tyyliin? mitä siitä jos joku on nyt in tai out, kunhan rakentaa ja pelastaa auton mädältä ja turhalta seisomiselt, katsastetaanhan ne matalat ja rat lookitkin? eikös se ole pääasia? ja joku tykkää äidistä toiset tyttärest ja on ihmisiä jotka tykkää molemmista. Eli miks ei voitas vaan kannustaa ihmisiä rakentaan autoja, jos ei miellytä omaa silmää ni menee ja ihailee sitä omaa autoonsa ja miettii hiljaa mielessään miten itse on valinnut sen oikeen tien, eikä heti ala kommentoimaan negatiivisesti toisten tekemisiä, pätee kaikkiin suuntiin ja asioihin. Neuvot ja ongelmien esiin tuonnit on hyvä asia, mut se että haukutaan, tai muuten manataan tyyli suuntia ni ei minusta ole kenenkään kannalta mukavaa. Toivon tän auton tiimoille lisää uusia kujeita ja kuvia tietenki tänne, ja oma pää ja tyyli on hyvä pitää... Jari "Sulo" Lindgren Quote Link to comment
Guest Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Kiitos Sulolle veljellisestä tuesta ja sanallisesta olalle taputtelusta. Se on vaan elämässä niin, että mielipide-eroja on ja niistä kiistellään hamaan loppuun asti. Toisiin se vaikuttaa ja toisiin ei. Tässä tapauksessa jokainen poikittainen sana on yksi peruste lisää pitäytyä omassa mielipiteessä. Meikäläisen kohdalla asia on niin, että kun ensimmäisen kerran näin "Hoodride" -tyylisen slideshow-videon youtubessa, ei paluuta enää ollut.. Asennetta, mielipidettä, tyyliä, visiota tms. ei enää pysty muuttamaan niin vaimo, kaverit, anoppi, kirkko, virkavalta, eikä myöskään ne nuhjuiset pussihuosut. Kun "rotta" pääsee puraisemaan, on tartunta varma ja tappava! Quote Link to comment
SePi Posted May 8, 2012 Share Posted May 8, 2012 Tämä on siisti auto, eikä munkaan edellisellä sivulla kirjoittama teksti ollu mielestäni solvausta. Jos et olis maininnu yrityksestä museokatsastaa, niin olis varmaan alusta asti satanu kannustusta tehdä juurikin tällainen. Konservointi on uudehkon TM:n mukaan näköjään tollaisille uudemmillekin automalleille sallittua ja tavallaan ok. Mutta edelleen sotii sitä vastaan, että samalla MR viivalla on nää joka prikasta alkaen läpikäydyt raadoista entisöidyt kaunottaret, joita onneksi löytyy näistäkin piireistä. Kumpaa nyt sitten arvostaa enemmän - mun mielipiteen arvaa ainakin helposti Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 www.loctite.fi/cps/rde/xchg/henkel_fis/ ... 000000QUQM Kiitos josulle vinkistä.. Mukana myös mirkan abranet-hiomalaput 100 ja 320, sekä paria eri kiillotustahnaa. Tässä tulos: Quote Link to comment
Lasse Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Pahinta mitä autolle voi tapahtua on entisöinti tai pussihousutermeillä entistäminen. Kaikki mielenkiintoinen hävitetään ja yritetään matkia tehdastekoista työtä kuitenkin siinä onnistumatta. Ylientisöinti on toinen juttu, mutta sehän onkin oikeastaan yksi rakentelusuuntaus. Jokainen tehkööt autolleen mitä lystää, joskus se voi olla kulttuuriteko.... Quote Link to comment
karvanoppa Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Eikös tuo kattoteline olisi valkoisena sopiva valkosivujen pariksi. Eli pulveriväriä niskaan. Quote Link to comment
Guest Posted May 9, 2012 Share Posted May 9, 2012 Ihan hyvä ehdotus, mutta siinä on nyt niin mageesti kiiltoa ja patinaa samassa paketissa että ei kehtoo. Ei ehkä näy toss kännykkätason kuvassa, mutta se on täys kaikkia pieniä kolhuja ja kulahtanutta kromia. Ja jos sen ny menis maalaamaan ni tulis vähän liian siisti.. Quote Link to comment
Geronimo Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Ihan hyvä ehdotus, mutta siinä on nyt niin mageesti kiiltoa ja patinaa samassa paketissa että ei kehtoo. Ei ehkä näy toss kännykkätason kuvassa, mutta se on täys kaikkia pieniä kolhuja ja kulahtanutta kromia. Ja jos sen ny menis maalaamaan ni tulis vähän liian siisti.. Joko paikallaan? Kuvaa odotellessa... Quote Link to comment
Guest Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Kevään ja 5000 lukukerran kunniaksi ilmassa on suuren juhlan tuntua ja pakokaasun katkua!! "Wini" otti ensi henkoset 6 vuoteen! Ensviikolla postailen enemmän. Nyt ei malta. Pitää lähtee tallille. Moro! Quote Link to comment
Guest Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Siskot ja veljet, saanko esitellä: http://www.youtube.com/watch?v=jvJh9xaq ... ata_player Quote Link to comment
Guest teemu Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Missä kipinät? No eivaines, Kuvia vaan kehiin. Quote Link to comment
Guest Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Dodii.. Tässä vähän viime viikonlopun saldoa. Paljon saatiin taas aikaan, mutta jotain jäi vielä keskenkin.. - Jarrujen kasaus ja ilmaus - Vaihteistoöljyjen vaihto - Kattotelineen asennut - Lisävalojen asennus ja liitäntä - Sekalaisia putsaus- ja puunaushommia - Etupään korkeussäädön viimeistely (lokarista pyörän keskiöön 300mm) - Ja suurimpana asiana, ensistarttaus 6 vuoteen.. Joka ei tosin ihan mennyt elokuvatyyliin. Sytkäjärjestys sekä sitä kautta ajoitus oli sekaisin ja sen säätämiseen vierähti muutama tunti. Kipinät sinkoili putkeen ja kaasariin vuoronperään, mutta lopulta alko kehräys.. Ja olihan se hieno hetki. Lupaan editoida touhusta jokun videopätkän jahka ehdin. - Toinen iso asia minkä kanssa kamppailtiin oli ja on edelleen mystinen latausvika. Vaikka on uusi akku, kunnostettu ja toimiva laturi sekä säädin, ei latausta tapahtu. Tyhjäkäynnillä latausvalo ei pala, mutta kun antaa kierroksia, valo kirkastuu. Tarkisteltu on ainakin akkukaapelit ja valopiuhat ja mittailtu kontaktit.. Mutta edelleen joku mättää. Hyviä ideoita otetaan vastaan.. No, ongelmista huolimatta tuli ne ekat testirunditkin ajeltua, kuten edellisestä linkistä huomaa:) Siitama Bronxiin mennessä on leima, sen lupaan! Quote Link to comment
Guest Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 TÄLLÄ PÄIVÄMÄÄRÄLLÄ ON MD-223 KATSASTETTU JA OTETTU LIIKENTEESEEN. Quote Link to comment
Guest palomaeki Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 TÄLLÄ PÄIVÄMÄÄRÄLLÄ ON MD-223 KATSASTETTU JA OTETTU LIIKENTEESEEN. Onnittelut! Räyhä rauta sulla! Quote Link to comment
Guest Posted June 24, 2012 Share Posted June 24, 2012 Vaikka Rouva saikin leiman, ei se suinkaan tarkoita, että projekti olisi valmis..ei toki. Harmittavasti jäi Tampereen Bronxikin täpärästi väliin, kun kaikki ei sitten ollutkaan ihan kunnossa. Seuraavat ongelmat ilmenivät latauksessa, polttoainesyöttössä ja kaasarissa. Tässä toimenpidelistaa: - Uusi lataussäädin ja latausongelma korjaantui. (on niitä maanantaipäiviä Boschinkin tehtaalla) - Koko polttoainelinjan tarkistus ja uusiminen. Uusi veto tankilta jarrulinjaa seuraten, sisäkautta, ja loppuveto letkulla takapyörän takaa konehuoneeseen, jossa loppuliitäntä taas vanhaa putkea käyttäen. Perus muovisuodatin tankin alle. - Bensapumpuun vahdettiin alustavasti uusi pohjaosa, jossa parempikuntoinen "jalka" sekä uusi pakeliitti, entinen oli hajonnut sisältä. - Kaasariin uusi ylätiiviste sekä kiihdytyspumpun kalvo - Samalla myös kohon asentoa säädin hieman "syvemmälle" - Alipainepumpun putken liitoksen korjailua. Pitäisi hankkia uusi putki ja liitin, mutta tähän hätään ei sellaista löytynyt - Kevyttä sytytyksen ja käynnin säätöä Kaikki tämä saatiin parahiksi kuntoon juuri juhannuksen alle. Uhkarohkealla mielellä päätimme lähteä jussin viettoon Lahteen.. Edessä 340km.. Kaikki sujui hyvin yhtä amatöörimäistä bensanloppumista lukuunottamatta.. Niin siinä kävi, että heikoin lenkki koko autokunnassa oli kuljettajan korvien välissä, ei autossa.. Quote Link to comment
Guest Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Hieman jäänyt väliin tämän blogin täyttäminen, niin innolla on autoa ja autolla harrastettu. Paljon kerkesi kesän aikana tapahtua: 14.7. Ensimmäinen näyttely, Big Wheels Pieksämäellä 27.7. BIF Mikkelissä. Allekirjoittanut valittiin FVWA:n Hallitukseen 29.7. Tuli täytettyä lupaus edelliselle omistajalle ja kävin näyttämässä autoa sillä pihalla, mistä se 8 vuotta sitten lähti minun matkaani. 10.9. Lehtijuttu Kortepohjalainen -paikallislehdessä. 22.9. Kohtepohjan syysmarkkinat, jossa meillä oli FVWA - Keski-Suomen -ständi ja kymmenkunta autoa näytillä. 11.10. Laitoin auton seisontaan. Andy McCoyn 50v. -päivän kunniaksi. 20.10. Volkkari #4 -kansikuvapaikka 16.11. Lehtijuttu Keskisuomalinen -lehdessä Ja pari kuvaa myös: Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.