Jump to content

RAT`n`ROLL -55


Guest ROTTA-55

Recommended Posts

Ja nyt sitten niiden maukkaiden lisävarusteiden elikkäs aksessöörien kimppuun..

 

Sadepäivän ratoksi aloitetaan nuhjuisesta, hieman hutaisten ylimaalatusta kattotelineestä. Jos arvon raadilta löytyy takakaskusta joku oiva vinkki, millä maalin saa pois ja kromin kiiltämään (sopivasti), niin antaa tulla. Itse lähdin lähestymään ihan vaan sikli/karhunkieli/kiillotustahna - aseistuksella..

post-6928-13888364563995_thumb.jpg

Link to comment

Hieno on kyl auto, onneks olkoon ja onnellisia kilometrejä!

 

En halua pahalla nyt sanoa, mut en oikein ymmärrä miks ihmisten pitää puuttua toisten rakennus tyyliin? mitä siitä jos joku on nyt in tai out, kunhan rakentaa ja pelastaa auton mädältä ja turhalta seisomiselt, katsastetaanhan ne matalat ja rat lookitkin? eikös se ole pääasia? ja joku tykkää äidistä toiset tyttärest ja on ihmisiä jotka tykkää molemmista. Eli miks ei voitas vaan kannustaa ihmisiä rakentaan autoja, jos ei miellytä omaa silmää ni menee ja ihailee sitä omaa autoonsa ja miettii hiljaa mielessään miten itse on valinnut sen oikeen tien, eikä heti ala kommentoimaan negatiivisesti toisten tekemisiä, pätee kaikkiin suuntiin ja asioihin.

 

Neuvot ja ongelmien esiin tuonnit on hyvä asia, mut se että haukutaan, tai muuten manataan tyyli suuntia ni ei minusta ole kenenkään kannalta mukavaa.

 

Toivon tän auton tiimoille lisää uusia kujeita ja kuvia tietenki tänne, ja oma pää ja tyyli on hyvä pitää...

 

Jari "Sulo" Lindgren

Link to comment

Kiitos Sulolle veljellisestä tuesta ja sanallisesta olalle taputtelusta. Se on vaan elämässä niin, että mielipide-eroja on ja niistä kiistellään hamaan loppuun asti. Toisiin se vaikuttaa ja toisiin ei. Tässä tapauksessa jokainen poikittainen sana on yksi peruste lisää pitäytyä omassa mielipiteessä.

Meikäläisen kohdalla asia on niin, että kun ensimmäisen kerran näin "Hoodride" -tyylisen slideshow-videon youtubessa, ei paluuta enää ollut.. Asennetta, mielipidettä, tyyliä, visiota tms. ei enää pysty muuttamaan niin vaimo, kaverit, anoppi, kirkko, virkavalta, eikä myöskään ne nuhjuiset pussihuosut. Kun "rotta" pääsee puraisemaan, on tartunta varma ja tappava!

Link to comment

Tämä on siisti auto, eikä munkaan edellisellä sivulla kirjoittama teksti ollu mielestäni solvausta. Jos et olis maininnu yrityksestä museokatsastaa, niin olis varmaan alusta asti satanu kannustusta tehdä juurikin tällainen. Konservointi on uudehkon TM:n mukaan näköjään tollaisille uudemmillekin automalleille sallittua ja tavallaan ok. Mutta edelleen sotii sitä vastaan, että samalla MR viivalla on nää joka prikasta alkaen läpikäydyt raadoista entisöidyt kaunottaret, joita onneksi löytyy näistäkin piireistä. Kumpaa nyt sitten arvostaa enemmän - mun mielipiteen arvaa ainakin helposti

Link to comment
www.loctite.fi/cps/rde/xchg/henkel_fis/ ... 000000QUQM

 

Kiitos josulle vinkistä..

Mukana myös mirkan abranet-hiomalaput 100 ja 320, sekä paria eri kiillotustahnaa.

Tässä tulos:

post-6928-13888364568284_thumb.jpg

Link to comment

Pahinta mitä autolle voi tapahtua on entisöinti tai pussihousutermeillä entistäminen. Kaikki mielenkiintoinen hävitetään ja yritetään matkia tehdastekoista työtä kuitenkin siinä onnistumatta.

 

Ylientisöinti on toinen juttu, mutta sehän onkin oikeastaan yksi rakentelusuuntaus.

 

Jokainen tehkööt autolleen mitä lystää, joskus se voi olla kulttuuriteko....

Link to comment

Ihan hyvä ehdotus, mutta siinä on nyt niin mageesti kiiltoa ja patinaa samassa paketissa että ei kehtoo. Ei ehkä näy toss kännykkätason kuvassa, mutta se on täys kaikkia pieniä kolhuja ja kulahtanutta kromia. Ja jos sen ny menis maalaamaan ni tulis vähän liian siisti..

Link to comment
Ihan hyvä ehdotus, mutta siinä on nyt niin mageesti kiiltoa ja patinaa samassa paketissa että ei kehtoo. Ei ehkä näy toss kännykkätason kuvassa, mutta se on täys kaikkia pieniä kolhuja ja kulahtanutta kromia. Ja jos sen ny menis maalaamaan ni tulis vähän liian siisti..

 

Joko paikallaan? Kuvaa odotellessa...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kevään ja 5000 lukukerran kunniaksi ilmassa on suuren juhlan tuntua ja pakokaasun katkua!! "Wini" otti ensi henkoset 6 vuoteen!

 

Ensviikolla postailen enemmän. Nyt ei malta. Pitää lähtee tallille. Moro!

Link to comment

Dodii..

Tässä vähän viime viikonlopun saldoa. Paljon saatiin taas aikaan, mutta jotain jäi vielä keskenkin..

 

- Jarrujen kasaus ja ilmaus

- Vaihteistoöljyjen vaihto

- Kattotelineen asennut

- Lisävalojen asennus ja liitäntä

- Sekalaisia putsaus- ja puunaushommia

- Etupään korkeussäädön viimeistely (lokarista pyörän keskiöön 300mm)

 

- Ja suurimpana asiana, ensistarttaus 6 vuoteen.. Joka ei tosin ihan mennyt elokuvatyyliin. Sytkäjärjestys sekä sitä kautta ajoitus oli sekaisin ja sen säätämiseen vierähti muutama tunti. Kipinät sinkoili putkeen ja kaasariin vuoronperään, mutta lopulta alko kehräys.. Ja olihan se hieno hetki. Lupaan editoida touhusta jokun videopätkän jahka ehdin.

- Toinen iso asia minkä kanssa kamppailtiin oli ja on edelleen mystinen latausvika. Vaikka on uusi akku, kunnostettu ja toimiva laturi sekä säädin, ei latausta tapahtu. Tyhjäkäynnillä latausvalo ei pala, mutta kun antaa kierroksia, valo kirkastuu. Tarkisteltu on ainakin akkukaapelit ja valopiuhat ja mittailtu kontaktit.. Mutta edelleen joku mättää. Hyviä ideoita otetaan vastaan..

 

No, ongelmista huolimatta tuli ne ekat testirunditkin ajeltua, kuten edellisestä linkistä huomaa:) Siitama Bronxiin mennessä on leima, sen lupaan!

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Vaikka Rouva saikin leiman, ei se suinkaan tarkoita, että projekti olisi valmis..ei toki. Harmittavasti jäi Tampereen Bronxikin täpärästi väliin, kun kaikki ei sitten ollutkaan ihan kunnossa. Seuraavat ongelmat ilmenivät latauksessa, polttoainesyöttössä ja kaasarissa.

 

Tässä toimenpidelistaa:

 

- Uusi lataussäädin ja latausongelma korjaantui. (on niitä maanantaipäiviä Boschinkin tehtaalla)

- Koko polttoainelinjan tarkistus ja uusiminen. Uusi veto tankilta jarrulinjaa seuraten, sisäkautta, ja loppuveto letkulla takapyörän takaa konehuoneeseen, jossa loppuliitäntä taas vanhaa putkea käyttäen. Perus muovisuodatin tankin alle.

- Bensapumpuun vahdettiin alustavasti uusi pohjaosa, jossa parempikuntoinen "jalka" sekä uusi pakeliitti, entinen oli hajonnut sisältä.

- Kaasariin uusi ylätiiviste sekä kiihdytyspumpun kalvo

- Samalla myös kohon asentoa säädin hieman "syvemmälle"

- Alipainepumpun putken liitoksen korjailua. Pitäisi hankkia uusi putki ja liitin, mutta tähän hätään ei sellaista löytynyt

- Kevyttä sytytyksen ja käynnin säätöä

 

 

Kaikki tämä saatiin parahiksi kuntoon juuri juhannuksen alle. Uhkarohkealla mielellä päätimme lähteä jussin viettoon Lahteen.. Edessä 340km.. Kaikki sujui hyvin yhtä amatöörimäistä bensanloppumista lukuunottamatta.. Niin siinä kävi, että heikoin lenkki koko autokunnassa oli kuljettajan korvien välissä, ei autossa..

post-6928-13888364836806_thumb.jpg

Link to comment
  • 7 months later...

Hieman jäänyt väliin tämän blogin täyttäminen, niin innolla on autoa ja autolla harrastettu. Paljon kerkesi kesän aikana tapahtua:

 

14.7. Ensimmäinen näyttely, Big Wheels Pieksämäellä

 

27.7. BIF Mikkelissä. Allekirjoittanut valittiin FVWA:n Hallitukseen

 

29.7. Tuli täytettyä lupaus edelliselle omistajalle ja kävin näyttämässä autoa sillä pihalla, mistä se 8 vuotta sitten lähti minun matkaani.

 

10.9. Lehtijuttu Kortepohjalainen -paikallislehdessä.

 

22.9. Kohtepohjan syysmarkkinat, jossa meillä oli FVWA - Keski-Suomen -ständi ja kymmenkunta autoa näytillä.

 

11.10. Laitoin auton seisontaan. Andy McCoyn 50v. -päivän kunniaksi.

 

20.10. Volkkari #4 -kansikuvapaikka

 

16.11. Lehtijuttu Keskisuomalinen -lehdessä

 

Ja pari kuvaa myös:

post-6928-13888366713475_thumb.jpg

post-6928-13888366713636_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...