Guest samip Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Niin, minkähän tehoinen on -66 mallinen 1300 Kuplan kone jos oletetaan että se on siis alkuperäinen. Toinen kysymys on että mitä tarkoittaa tuossa jäähdytyksessä/sisätilan lämmityksessä se että onko kone raitisilmakone vai ei, ja onkohan tämä kuuskutonen jo raitisilma malli? Jos ja kun tähän mottiin joskus alkaa tarviamaan varaosia niin minkä ikäisistä tonnikolmesatasista tähän käypi osat, eli muuttuuko mylly jossain vaiheessa? Lähinnä tarkoitan koneen sisuskaluja ja pyttyjä sekä pakoputkistoa ja apulaitteita. Quote
Ketsa Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Raitisilman sisäänotto ei ole moottorin ominaisuus :-) Quote
-tipi- Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Tarkotetaankohan tuossa raitisilmalla, sitä ettei lämmitysilmana käytetä enää moottorin jäähdytysilmaa. Lämmönvaihtimethan muuttui joskus vuoden 1961 tienoilla? Quote
Racing Posted May 2, 2005 Posted May 2, 2005 Moottori on F Lohkolla 40hv Uudempi 1300 AB Lohkolla 44HV Lohko,kansityyppi,öljynjäähdytin vaihtuu vuonna 71,12 Volttiseksi muuttuu -68. Lisäksi on vaihtomoottorit jotka on noiden sekoituksia yleensä uudempi lohko+vanhemmat romut ympärillä jne.. olen purkanut noita moottoreita varmaan yhteensä 50kpl+vähintäänkin samanverran kavereiden moottoreita ym kaiken mailman jm-kisamoottoreita nähnyt avattuna. Eroja on niin paljon että niitä ei kestä kenenkään hermo kirjoittaa tähän,lisäksi moottorin osat sopii niin monesta moottorista keskenään että niiden kanssa on sama juttu. Quote
Guest samip Posted May 3, 2005 Posted May 3, 2005 Kiitoksia paljon! :) Lähinnä tuo kiinnostikin että käyvätkö osat eri vuosimalleista kuinka paljon keskenään... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.