Jump to content

Auraus - / camberkulman asteita Kilpuriin


Guest JuccaP

Recommended Posts

Guest JuccaP

Pallokeulanen kilpuri

Ens maanantaiksi varattu aika pajalle eli

 

Mitä laitetaan aurauskulmaksi ?

Camber negatiivinen, mutta paljonko ja onko sillä suurta merkitystä ?

 

Kuten otsikossa lukee, niin autolla ajetaan vain varttimailia.

 

TerVWeisin

- Jucca -

Waasa

Link to comment

En ole kiihdytysajon asiantuntija mutta monessa kohtaa on tullut vastaan että täysin pystyssä ja nolla-aurauksessa olevalla pyörällä on pienin vierintävastus. Se ei myöskään vänkää oikealle eikä vasemmalle. Eli jos kukaan ei neuvoisi muuta niin laittaisin camberia nolla astetta. Aurausta sitten ihan vähän jos muuten tuntuu että mutkittelee.

Link to comment

Jos en aivan väärin muista, niin MAC TOOLS Kuplassa ('66) oli etupää tehtaan arvoissaan, mutta tuplat caster shimmit - ihan nätisti meni 180 loppunopeuksiakin. Mitä nyt vähän noin 300 metrin kohdalla betoniaidan loppukohdassa saattoi sivutuulet rempoa ...

Link to comment
02/03:nen. Kaverin 03:nen meni parhaiten casterit tapissa ja haritusta renkaissa. Leveet kumit nolla offsetilla. Renkailla ja leveydellä on aika suuri merkitys.
Luulis että leveät eturenkaathan vaan hidastaa eikä niistä ole mitään hyötyä..?

 

Jos on haritusta niin on varmaan ollut Camberiakin (googl "Camber thrust").

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...