kupla59 Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Löysin teollisuusmoottorin missä seuraavat tiedot P-012082, 616/3 ilmeisesti 1680cc? Kyselen onko osat vaihdettavista muista 1600 koneista, esim. putkisto? Nuista taulukoista en moista löytänyt. Quote Link to comment
metake Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Ei oo volkkarin kone vaan Porschen 1600:n teollisuuskone. Volkkarin koneesta ei ole osat vaihtokelpoisia, joitain poikkeuksia lukuunottamatta, putkisto ei kuulu niihin poikkeuksiin. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 Virranjakaja, nokka-akseli (30hp) ja näiden hammaspyörät sekä kampuranstefa että -säätöshimmit taitaa olla vaihtokelpoisia VW-koneeseen verrattuna. Quote Link to comment
kupla59 Posted May 2, 2012 Author Share Posted May 2, 2012 No niinhän tuo ilmanputsarissakin näköjään lukee porsche, varmaankin osat kalliimpia kuin volkkarin vastaavat? Tosin vaikuttaa kone aika täydelliselle osiltaan ei puutteita, imusarjat tuplille saatavuus? Lieneekö porsche/volkkaripiireissä miten haluttuja koneita. Quote Link to comment
metake Posted May 2, 2012 Share Posted May 2, 2012 varmaankin osat kalliimpia kuin volkkarin vastaavat? Kyllä imusarjat tuplille saatavuus? Esim. tuolta: http://www.csp-shop.de/products/21172a Lieneekö porsche/volkkaripiireissä miten haluttuja koneita. Joku olskool hemmo saattaa halutakin, mutta kuplan konetta vaikeampi laitettava kuplan persuksiin. Osat kallimpia ja konehuoneen pellit ei sovi leikkelemättä, ja lisäksi teollisuuskoneessa ei ole kuplan konetta enempää tehoa. Mutta toiset silti haluaa sellaisen :) Quote Link to comment
aki Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Noissa teollisuuskoneissa on muutamia sisäisiäkin eroja alunperin autokäyttöön suunniteltuihin koneisiin, mm. valurautanostajat, nokka-akseli jne.(erot mallikohtaisia, ei ole vain yhtä teollisuuskonemallia) Noista valunostajista varoitellaan paljon ja niitä suositellaan vaihdettaviksi teräksisiin autokäyttöön. Aftermarket osien saatavuus on merkittävästi huonompaa kuin VW-koneeseen ja kuten todettua osat on pääsääntöisesti kalliimpia tai paljon kallliimpia. Käytettyjä imusarjoja tuplille löytyy myös pienellä haeskentelulla, tehtaalta on saanut Solex P11 tuplilla ja jälkivalmisteena on tötteröitä mm. IDF ja IDA jaollekin. Aki Quote Link to comment
vwagen Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Autokäytössä Normaalissa on valurautanostajat,Superista ylöspäin teräksiset. 616/3 on Porshen ensimmäinen 1600 teollisuusmoottori,vastaa sisäisesti -50 luvun jälkipuoliskon Normal moottoria sillä poikkeuksella että puristussuhde on vielä alhaisempi(matalammat männät),Normaalissa 60 hv,tuossa ehkä 55 apulaitteiden vaihdolla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.