Guest PeKes Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Laitetaan kuvaa ja tarinaa omasta projektista -ville- Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 eli hommahan lähti käyntiin auton totaallisella purkamisella, pohjan ja korin erottamisella. aluksi auto näytti "helpolta projektilta" mutta toisin kävi! peltitöitä oli tiedossa enemmän kuin riittävästi,. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 ja pehmeetähän tuosta autosta löytyi!½ Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 pohjakin oli huonossa jamassa kaikin puolin joten pohjapellien vaihto edestä taakse oli tarpeen. vanhat pellit pois ja uutta tinaamaan paikalle. etuakseli oli vanhan mallinen joten se vaihtui uudemman kuplan levyjarrulliseen akseliin. hiekkapuhallus/ maalaus / massaus suoritettiin osille ja oltiin taas pidemmällä projektissa! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 siihen ne pohjalevyt sitten rupesi kiinnittymään... oli siinä kova hitsaaminen vaikka ei siinä ollut vielä läheskään kaikki ;) Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 Uudelle etuakselille uudet kiinnikkeet ja massa vedelty pohjaan... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 13, 2012 Share Posted May 13, 2012 etuakselin paikkaamisen jälkeen hiekkapuhallus, pohjamaalaus, maalaus ja massaus, jonka jälkeen paikoilleen asennus. Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Mielenkiintoinen projekti. Nostan hattua kaikille muillekkin ulkona rakenteleville. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Vaihdelaatikon siistiminen,jarrut uusiksi, paikalleen laitto, ja renkaille! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 moottoriksi tuli 1776CC ekaksi 1 reikä kannet mutta vaihtuivat lopulta 2 reikä kansiin. engle W120 nokalla mahlen putkimäntäsatsit solex 34 keskikaasutin kärjetön 009 jakaja näillä vähän aikaa tarinan jatkuttua moottori koko suurenee ;) ja lopulta paikoilleen laitto... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 kuten jo mainitsinkin hitsaustyötä riitti :) mutta siittäkin selvittiin, vaikka aikaa otti! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 korinkin sai soviteltua pohjaan kiinni. todettiin hyväksi joten nostettiin pois, jonka jälkeen alkoi ei niin mukava työ! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 armottoman hioma/pakkeli töiden jälkeen suihkutettiin (punainen) ruosteenesto pohjamaali ja filler.... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 jonka jälkeen pakettiin ja maalarille vietäväksi... ovien ja muiden irto osien pohjatyöt saatiin siihen mennessä valmiiksi kun kori oli maalauksessa jonka jälkeen kiikutettiin nekin maalaukseen... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 kommentoida saa, en ota pahakseni! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 itselleni sopivan värin valitseminen oli aika helppoa, ei kaikkia varmastikkaan miellytä mutta itseäni miellyttää ja se on tärkeintä! eli tuommoinen väritys tuli lopulta: Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 kori sai massauksen, jonka jälkeen nostettiin pohjan päälle... tässä vaiheessa saa huokaista helpotuksesta! kattoverhouksenkin sai asennettua hyvin kun ei ollut pohja tiellä =) Quote Link to comment
Barney Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Hyvältä näyttää ja väri hiano. Takavalot on aika korkeella, ainankin ekassa kuvassa. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 osat alkoi pikkuhiljaa löytämään paikoilleen ja sähkötöitäkin aloiteltiin... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Hyvältä näyttää ja väri hiano. Takavalot on aika korkeella, ainankin ekassa kuvassa. Kiitos! takavalot laskee tuosta hieman kun saa kunnolla paikalleen. ja muistakaa että alkuperäinen tästä ei tule :D Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 takaluukkua, ovea, ikkunoita ym. saatu paikalleen. umpiot putsattu ja maalailtu... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 ovipahvien teko itse tuntui aluksi mahdottomalta mutta kyllä niistä loppujen lopuksi ihan nätit tuli... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 ja sovitettu autoon mittaripaneeli myös laitettu. seuraavaksi vuorossa penkit... täytyyhän autossa musiikki kuulua! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 penkit tuli verhoilusta tuon näköisinä... moottorikelkan satula nahkaa joten pitäisi kulutustakin kestää! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 kiskojen "adapretien" tekeminen, sovitus, irroitus, hiekkapuhallus/ pulverimaalaus... mikäs sen parempi... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 kaikki ikkunat paikoillaan, valot paikoillaan, tankki laitettu (savut otettu koneesta) Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 sisä tilaan laitettu rompetta ja valmistuihan sekin lopulta! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 katsastus kunnossa... siirtokilvet hain ja seuraavana päivänä koitti totuuden hetki, lähdin kotoa kohti katsastus asemaa matkaa 30 km kunnes n.6 kilometrin päässä kotoa alkoi kuulumaan kolkotusta ja savu peitti kabiinin ja nelonen hyppi paikoiltansa! Siinä vaiheessa totesin että VOI PRKELE! siihen päättyi se katsastus reissu! noh ei muutakun auto kotio ja ihmettelemään.. mutta koneen kokoon nähden kaasari liian pieni? ei jaksa mennä eikä saa säädettyä millään... trailerilla vietiin katsastus asemalle ja leima tuli! katsastus mieskin kehui pohjaa että ei ole elämänsä aikana nähnyt näin hyvin tehtyjä pohjia vaan yleensä ne on vaan huitaistu sinne päin :) innostus lopahti totaallisesti kun oli nähnyt niin paljon vaivaa eikä se sitten toiminut... ajattelin että antaa olla myydään pois! Onneksi en myynyt koska innostus alkoi taas kun hommasin Strokerin! ja mielessä ohittelin teini bemareita =D loppujen lopuksi selvisi että vaihdelaatikko sökö... kone pois ja vaihdelaatikko pois ja uutta rakentamaan! tulipahan sekin vihdosta viimein asennettua paikallensa. auton laitoin seisontaan siksi aikaa että strokeri on kontissa... nyt sitten se ison moottorin tarina pikkuhiljaa alkaakin... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 eli moottori oli 2332cc 84x94mm superflo1 48x38 kansilla As 41 lohkolla oleva moottori engle w140 nokka mutta porchen veivit tuotti ongelmia niin ostin 82mm iskusen kampiakselin ja uudet kiertokanget... osia tuli tilattua mm. 1,5 l lisäöljypohja 94mm pytty/mäntä sarja kestävemmät keinut muistaakseni 1:25 teräs työntötangot jousitetut tangon suojaputket kestävät ja kevyet venttiilinnostajat. kansiin kaikki uudet osat: seetit, ohjurit venttiilit, venttiilin jouset. tiivistesarjan käärmeen pesän. noilla pääsikin alkuun kokoomisessa... kannet meni täyttöhitsaukseen jonka jälkeen koneistukseen... ei varmaan jää epä selväksi miksi =D itselle vieläkin epäselvää mitä tuolle kannelle oli tapahtunut... tietääkö joku>? Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 eli kokoomisen tuloksena pitäisi syntyä 2276cc 82x94mm kampiakselin mahduttaminen lohkoon oli tavallisen työlästä aina otti johonkin kiinni, jonka tuloksena avasin lohkon varmaan 10 kertaa ja avauksien välissä vinku laulo! kunnes ei ottanut enään mihinkään kiinni... lohko oli valmiiksi vahvike hitsattu joten sille ei tarvinnut tehdä mitään... kannet vahvike hitsattiin ympäriltä, koska seinämä ei ollut enään kuin parimilliä paksu. lohko alkoi pikku hiljaa kasaantumaan vaikka ongelmia oli alussa TOSI PALJON! Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Kytkinasetelmaksi tuli stage 2 ja sintterikytkin... venttiilikopatkin sain käytettynä ja saivat lasikuulan ja kuumakestomaalin kirjaimiin. nyt aircooledilta tilauksessa 44 idf pariskunta, imusarjat, virranjakaja ymym... joten kohta saa potkaista moottorin käyntiin, jos vaan lähtee ;) vaihtovirta laturinkin sain koottua valmiiksi... osia odotellessa........ Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 öljyn suodattimelle väsäsin jalan otin mallin aircooledin sivulta ja levystä väsäämään. ei ihan yhtä hieno kuin uusi mutta menettelee... lisäksi haluan kiittää hyvästä yhteistyössä projektin varrella: oberschlachterin väkeä, Aircooledin väkeä, Keiteleen konetta ja tietysti alan harrastajia jotka ovat auttaneet kun jotain ongelma tilanteita on syntynyt ja käytettyjä osia on löytynyt sopuhinnoin! ja toivottavasti sama homma jatkossakin! -ville- Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Lisäyksiä moottoriin? Mitä olisit itse tehnyt erilailla? Ja onko 1776cc koneeseen yksi kaasari liian vähän vai mikä siinä on? Quote Link to comment
Sakke Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Venttiili poikki ja lautanen kurkkasi siitä tulpan vierestä. Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 mitäs sitä seuraavaks keksis? levitetyt takavanteetki vielä hiekkapuhallukses/maalaukses...moottorin osat pitäis ens viikolla tulla... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Vivustokin tuli! nyt kokoomis ohjeita kaivataan. Mikä osa tulee mihinkä?? eli numeroidut kohdat epäselvät ja viimeisen kuvan mööpeli... 1. on ilmeisesti imusarjoihin tulevat pultit 2? 3? 4? 5? Quote Link to comment
DOODAH Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Vimpan kuvan mööpeli tulee tosta korvasta lohkonpuoliskojen pinnapulttiin ja noihin kahteen kiinnitetään sitten puola, se kun olis normaali paikassaan vivuston tiellä. ja numeroihin arvaus: 1) juu imusatsein pinnat 2) poikkitangon päätypalat 3) palautusjouset 4) imusatsien mutterit kannen päähän (määräsytä päätellen) 5) poikkitangon jatkojen päihin puristusjouset Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Kiitos vastauksesta! helpotti hommaa... Quote Link to comment
Guest PeKes Posted May 29, 2012 Share Posted May 29, 2012 Tuommoista tänään, kaasareille vähän tilaa palat päistä pois rälläkällä ja pellin soirot hitsaamalla kiinni. Huomenna pakkelointi, hiominen ja maalaus jos kello antaa myöden... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.