Jump to content

VW Kupla vm. 64 Split


Guest PeKes

Recommended Posts

Guest PeKes
Posted

Laitetaan kuvaa ja tarinaa omasta projektista

 

 

 

-ville-

post-3311-13888364614348_thumb.jpg

post-3311-13888364614824_thumb.jpg

post-3311-13888364615438_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

eli hommahan lähti käyntiin auton totaallisella purkamisella, pohjan ja korin erottamisella. aluksi auto näytti "helpolta projektilta" mutta toisin kävi! peltitöitä oli tiedossa enemmän kuin riittävästi,.

post-3311-13888364616163_thumb.jpg

post-3311-13888364616729_thumb.jpg

post-3311-1388836461796_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

pohjakin oli huonossa jamassa kaikin puolin joten pohjapellien vaihto edestä taakse oli tarpeen. vanhat pellit pois ja uutta tinaamaan paikalle. etuakseli oli vanhan mallinen joten se vaihtui uudemman kuplan levyjarrulliseen akseliin. hiekkapuhallus/ maalaus / massaus suoritettiin osille ja oltiin taas pidemmällä projektissa!

post-3311-13888364620108_thumb.jpg

post-3311-13888364620326_thumb.jpg

post-3311-13888364620505_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

siihen ne pohjalevyt sitten rupesi kiinnittymään... oli siinä kova hitsaaminen vaikka ei siinä ollut vielä läheskään kaikki ;)

post-3311-13888364620666_thumb.jpg

post-3311-13888364620835_thumb.jpg

post-3311-13888364620986_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

Uudelle etuakselille uudet kiinnikkeet ja massa vedelty pohjaan...

post-3311-13888364621319_thumb.jpg

post-3311-13888364621662_thumb.jpg

post-3311-13888364621899_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

etuakselin paikkaamisen jälkeen hiekkapuhallus, pohjamaalaus, maalaus ja massaus, jonka jälkeen paikoilleen asennus.

post-3311-13888364622044_thumb.jpg

post-3311-1388836462219_thumb.jpg

post-3311-13888364622339_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

Vaihdelaatikon siistiminen,jarrut uusiksi, paikalleen laitto, ja renkaille!

post-3311-13888364622839_thumb.jpg

post-3311-13888364622997_thumb.jpg

post-3311-1388836462314_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

moottoriksi tuli 1776CC

 

ekaksi 1 reikä kannet mutta vaihtuivat lopulta 2 reikä kansiin.

 

engle W120 nokalla

 

mahlen putkimäntäsatsit

 

solex 34 keskikaasutin

 

kärjetön 009 jakaja

 

näillä vähän aikaa tarinan jatkuttua moottori koko suurenee ;)

 

ja lopulta paikoilleen laitto...

post-3311-13888364623283_thumb.jpg

post-3311-13888364623441_thumb.jpg

post-3311-13888364623582_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

kuten jo mainitsinkin hitsaustyötä riitti :) mutta siittäkin selvittiin, vaikka aikaa otti!

post-3311-13888364623725_thumb.jpg

post-3311-13888364623965_thumb.jpg

post-3311-13888364624087_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

korinkin sai soviteltua pohjaan kiinni. todettiin hyväksi joten nostettiin pois, jonka jälkeen alkoi ei niin mukava työ!

post-3311-13888364624279_thumb.jpg

post-3311-13888364624407_thumb.jpg

post-3311-13888364624604_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

armottoman hioma/pakkeli töiden jälkeen suihkutettiin (punainen) ruosteenesto pohjamaali ja filler....

post-3311-13888364624806_thumb.jpg

post-3311-13888364624948_thumb.jpg

post-3311-13888364625082_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

jonka jälkeen pakettiin ja maalarille vietäväksi... ovien ja muiden irto osien pohjatyöt saatiin siihen mennessä valmiiksi kun kori oli maalauksessa jonka jälkeen kiikutettiin nekin maalaukseen...

post-3311-13888364625252_thumb.jpg

post-3311-13888364625476_thumb.jpg

post-3311-13888364625607_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

itselleni sopivan värin valitseminen oli aika helppoa, ei kaikkia varmastikkaan miellytä mutta itseäni miellyttää ja se on tärkeintä!

 

eli tuommoinen väritys tuli lopulta:

post-3311-13888364625749_thumb.jpg

post-3311-13888364625895_thumb.jpg

post-3311-13888364626048_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

kori sai massauksen, jonka jälkeen nostettiin pohjan päälle... tässä vaiheessa saa huokaista helpotuksesta! kattoverhouksenkin sai asennettua hyvin kun ei ollut pohja tiellä =)

post-3311-13888364626224_thumb.jpg

post-3311-13888364626377_thumb.jpg

post-3311-13888364626658_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

osat alkoi pikkuhiljaa löytämään paikoilleen ja sähkötöitäkin aloiteltiin...

post-3311-13888364626932_thumb.jpg

post-3311-13888364627139_thumb.jpg

post-3311-13888364627302_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted
Hyvältä näyttää ja väri hiano. Takavalot on aika korkeella, ainankin ekassa kuvassa.

 

 

Kiitos! takavalot laskee tuosta hieman kun saa kunnolla paikalleen. ja muistakaa että alkuperäinen tästä ei tule :D

Guest PeKes
Posted

takaluukkua, ovea, ikkunoita ym. saatu paikalleen. umpiot putsattu ja maalailtu...

post-3311-1388836462745_thumb.jpg

post-3311-13888364627691_thumb.jpg

post-3311-13888364627851_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

ovipahvien teko itse tuntui aluksi mahdottomalta mutta kyllä niistä loppujen lopuksi ihan nätit tuli...

post-3311-13888364628_thumb.jpg

post-3311-13888364628153_thumb.jpg

post-3311-13888364628377_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

ja sovitettu autoon mittaripaneeli myös laitettu. seuraavaksi vuorossa penkit... täytyyhän autossa musiikki kuulua!

post-3311-13888364628597_thumb.jpg

post-3311-13888364628919_thumb.jpg

post-3311-13888364629106_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

penkit tuli verhoilusta tuon näköisinä... moottorikelkan satula nahkaa joten pitäisi kulutustakin kestää!

post-3311-13888364629279_thumb.jpg

post-3311-13888364629427_thumb.jpg

post-3311-13888364629598_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

kiskojen "adapretien" tekeminen, sovitus, irroitus, hiekkapuhallus/ pulverimaalaus... mikäs sen parempi...

post-3311-13888364629754_thumb.jpg

post-3311-13888364629929_thumb.jpg

post-3311-13888364630042_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

kaikki ikkunat paikoillaan, valot paikoillaan, tankki laitettu (savut otettu koneesta)

post-3311-13888364630157_thumb.jpg

post-3311-138883646303_thumb.jpg

post-3311-13888364630441_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

sisä tilaan laitettu rompetta ja valmistuihan sekin lopulta!

post-3311-13888364630578_thumb.jpg

post-3311-13888364630707_thumb.jpg

post-3311-13888364630833_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

katsastus kunnossa... siirtokilvet hain ja seuraavana päivänä koitti totuuden hetki, lähdin kotoa kohti katsastus asemaa matkaa 30 km kunnes n.6 kilometrin päässä kotoa alkoi kuulumaan kolkotusta ja savu peitti kabiinin ja nelonen hyppi paikoiltansa! Siinä vaiheessa totesin että VOI PRKELE! siihen päättyi se katsastus reissu! noh ei muutakun auto kotio ja ihmettelemään..

mutta koneen kokoon nähden kaasari liian pieni? ei jaksa mennä eikä saa säädettyä millään...

 

trailerilla vietiin katsastus asemalle ja leima tuli! katsastus mieskin kehui pohjaa että ei ole elämänsä aikana nähnyt näin hyvin tehtyjä pohjia vaan yleensä ne on vaan huitaistu sinne päin :)

 

innostus lopahti totaallisesti kun oli nähnyt niin paljon vaivaa eikä se sitten toiminut... ajattelin että antaa olla myydään pois! Onneksi en myynyt koska innostus alkoi taas kun hommasin Strokerin! ja mielessä ohittelin teini bemareita =D

 

loppujen lopuksi selvisi että vaihdelaatikko sökö... kone pois ja vaihdelaatikko pois ja uutta rakentamaan! tulipahan sekin vihdosta viimein asennettua paikallensa.

 

auton laitoin seisontaan siksi aikaa että strokeri on kontissa...

 

nyt sitten se ison moottorin tarina pikkuhiljaa alkaakin...

post-3311-13888364630972_thumb.jpg

post-3311-13888364631156_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

eli moottori oli 2332cc 84x94mm

superflo1 48x38 kansilla

As 41 lohkolla oleva moottori

engle w140 nokka

 

mutta porchen veivit tuotti ongelmia niin ostin 82mm iskusen kampiakselin ja uudet kiertokanget...

 

osia tuli tilattua mm.

 

1,5 l lisäöljypohja

94mm pytty/mäntä sarja

kestävemmät keinut muistaakseni 1:25

teräs työntötangot

jousitetut tangon suojaputket

kestävät ja kevyet venttiilinnostajat.

kansiin kaikki uudet osat: seetit, ohjurit venttiilit, venttiilin jouset.

tiivistesarjan

käärmeen pesän.

 

noilla pääsikin alkuun kokoomisessa...

 

kannet meni täyttöhitsaukseen jonka jälkeen koneistukseen... ei varmaan jää epä selväksi miksi =D itselle vieläkin epäselvää mitä tuolle kannelle oli tapahtunut... tietääkö joku>?

post-3311-13888364631317_thumb.jpg

post-3311-13888364631491_thumb.jpg

post-3311-13888364660347_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

eli kokoomisen tuloksena pitäisi syntyä 2276cc 82x94mm

 

kampiakselin mahduttaminen lohkoon oli tavallisen työlästä aina otti johonkin kiinni, jonka tuloksena avasin lohkon varmaan 10 kertaa ja avauksien välissä vinku laulo! kunnes ei ottanut enään mihinkään kiinni... lohko oli valmiiksi vahvike hitsattu joten sille ei tarvinnut tehdä mitään...

 

kannet vahvike hitsattiin ympäriltä, koska seinämä ei ollut enään kuin parimilliä paksu.

 

lohko alkoi pikku hiljaa kasaantumaan vaikka ongelmia oli alussa TOSI PALJON!

post-3311-13888364660497_thumb.jpg

post-3311-1388836466065_thumb.jpg

post-3311-13888364660864_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

Kytkinasetelmaksi tuli stage 2 ja sintterikytkin...

venttiilikopatkin sain käytettynä ja saivat lasikuulan ja kuumakestomaalin kirjaimiin.

 

nyt aircooledilta tilauksessa 44 idf pariskunta, imusarjat, virranjakaja ymym... joten kohta saa potkaista moottorin käyntiin, jos vaan lähtee ;)

 

 

vaihtovirta laturinkin sain koottua valmiiksi... osia odotellessa........

post-3311-1388836466107_thumb.jpg

post-3311-13888364661225_thumb.jpg

post-3311-13888364661383_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

öljyn suodattimelle väsäsin jalan otin mallin aircooledin sivulta ja levystä väsäämään. ei ihan yhtä hieno kuin uusi mutta menettelee...

 

lisäksi haluan kiittää hyvästä yhteistyössä projektin varrella: oberschlachterin väkeä, Aircooledin väkeä, Keiteleen konetta ja tietysti alan harrastajia jotka ovat auttaneet kun jotain ongelma tilanteita on syntynyt ja käytettyjä osia on löytynyt sopuhinnoin!

ja toivottavasti sama homma jatkossakin!

 

 

-ville-

post-3311-13888364661625_thumb.jpg

post-3311-13888364661795_thumb.jpg

post-3311-13888364661955_thumb.jpg

Guest PeKes
Posted

Lisäyksiä moottoriin? Mitä olisit itse tehnyt erilailla? Ja onko 1776cc koneeseen yksi kaasari liian vähän vai mikä siinä on?

Guest PeKes
Posted

mitäs sitä seuraavaks keksis? levitetyt takavanteetki vielä hiekkapuhallukses/maalaukses...moottorin osat pitäis ens viikolla tulla...

Guest PeKes
Posted

Vivustokin tuli! nyt kokoomis ohjeita kaivataan. Mikä osa tulee mihinkä??

 

 

eli numeroidut kohdat epäselvät ja viimeisen kuvan mööpeli...

 

 

1. on ilmeisesti imusarjoihin tulevat pultit

 

2?

 

3?

 

4?

 

5?

post-3311-13888364665185_thumb.jpg

post-3311-1388836466785_thumb.jpg

Posted

Vimpan kuvan mööpeli tulee tosta korvasta lohkonpuoliskojen pinnapulttiin ja noihin kahteen kiinnitetään sitten puola, se kun olis normaali paikassaan vivuston tiellä.

 

ja numeroihin arvaus:

1) juu imusatsein pinnat

2) poikkitangon päätypalat

3) palautusjouset

4) imusatsien mutterit kannen päähän (määräsytä päätellen)

5) poikkitangon jatkojen päihin puristusjouset

Guest PeKes
Posted

Tuommoista tänään, kaasareille vähän tilaa palat päistä pois rälläkällä ja pellin soirot hitsaamalla kiinni. Huomenna pakkelointi, hiominen ja maalaus jos kello antaa myöden...

post-3311-13888364722818_thumb.jpg

post-3311-13888364722988_thumb.jpg

post-3311-13888364723147_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...