Olli Ristimäki Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Onko tuo "vinossa" oleva pumppu erimittaisella käyttöakselilla ollut jostain vuodesta asti vakiona vai onko se aina ollut vain erikoisosa joka pitää ostaa erikseen vv-laturin käyttöä varten? Pitäisi Tampereen seudulta tuollainen löytyä tämän päivän aikana jotta pääsisi selvittelemään käyntihäiriön mahdollista syytä ja mm. Motonet tuntee vain vakiopumput. Vika ilmenee siten että tasakaasulla toimii ihan ookoo, mut vedättäessä ja pikatienopeudessa alkaa nykiä, ottaa huonosti kierroksia ja käynti on epätasaista. Kullostaisi minulle hiukan bensansyöttöongelmalta, uuden suodattimen käyn kohta hakemassa mut jos se ei auta niin on alettava ihmettelemään pumppua ja kaasaria. Quote Link to comment
Guest juse Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Jos pumpun kanssa tulee hätä niin kysy esim. tuolta: Autokorjaamo Voke Ky Kortteentie 8, 33800 Tampere (03) 223 2505 Olisko se vino pumppu tullu -74 alkaen ja käyttöakseli pidentynyt??? Juse Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 9, 2005 Author Share Posted May 9, 2005 Joo, Voke on tuttu, sitä ajattelinkin yhtenä vaihtoehtona mut en tiedä onko Walliuksella siellä uusia pumppuja, uudesta tietäis ainakin et se toimii niinkun pitää. Motonetin listoilla on mallit: "1200-1302S 8.65--7.73." sekä "1200-1303S 8.73--77". Olisko sit niin et tuo jälkimmäinen on vino, vv-laturille sopiva malli. Se on kai käytävä kysymässä, sillähän siitä pääsee. EDIT: Selvishän se heti kun katsoi HC:n sivuilta kuvaa, -74 eteenpäin on vino pumppu. Quote Link to comment
Racing Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Kaasari säätöihin auto penkkiin,turha vaihdella osia ennen sitä. Pumpuissa on aika harvoin vikaa loppuviimeksi. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 multa löytyy penkki missä saa säädöt kohdalle ja tehot selville. Quote Link to comment
Jorrma Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Bensapumpun käyttöakseleissa on pari pituusvaihtoehtoa. Quote Link to comment
Jiibee Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 61-73....110mm 74>.......100mm Meikäläisellä on Volsussa >70 pumppu ja sekin mahtuu olemaan vaihtovirtalaturin kanssa. Quote Link to comment
Racing Posted May 9, 2005 Share Posted May 9, 2005 Muistaakseni oli niin että lähes kaikki pumpuT sopi vv laturin kanssa mutta pumppua ei saanut pois sitten ilman laturin hihnan ja pannan löysäystä ja hihnapyörän pään pientä nostoa... Älkää särkekö pumppuja liian pitkillä työntötangoilla sitten! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 vino pumppu ei mee ees kiinni pidemmällä akselilla... Tai menee, mutta saa vääntää varmasti tosissaan ja luultavasti runko hajoaa pumpusta. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 Kaasari säätöihin auto penkkiin,turha vaihdella osia ennen sitä. Pumpuissa on aika harvoin vikaa loppuviimeksi. Joo, ei auttanut bensafiltterin eikä pumpun vaihto. Ajelin eilen vähän lisää ja alkoi kuullostaa enemmän sytkävialta, tyhjää käy hyvin ja vetää kolmosvaihteelle asti tasakaasulla mut kiihdyttaessä ja nelosella tasavedolla pätkii, ei ota 3000 enempää kierroksia ja putoaa välillä selvästi käymään kolmella. Bensamittarin mukaan ainetta häviää tankista ihan julmettua vauhtia, kulutus about 20l/100 km. Vaihdoin puolan, konkan, tulpat ja sytkäjohdot sekä uusien puuttuessa hioin kärjet. Ei vaikutusta. Venttiilinvälykset on kunnossa, sytkä on 009-jakajassa säädetty suunnilleen 7-10 asteen perusennakolle, strobolla ei oo säädetty. Pakopuoli on vähän huonossa jamassa, on kiinni vakiopönttö, jonka lukuisat reiät on eilisen aikana suurentuneet joten se pitää aika pörinää ja saattaa sekottaa virtauksia jonkin verran mut en tiedä mahtaisiko viedä koneen ihan sekaisin. Imusarjassa on lämmitys kiinni ja toimii, en oikein jaksa uskoa että jäätyisi. Kävin Voke-korjaamolla eilen ja Wallius oli ensin ihan varma et jäätyy ja sanoi et imuilman ottaminen koneen alta ratkaisee ongelman. Sit kohta se olikin sitä mieltä että on sytkävika ja sytkäosien sekä UUSIEN silikonijohtojen vaihtaminen kisajohtoihin autaa. Ota siitä sit selvä. Kaasaripuolelle tuo nyt taitaa mennä tuo vika. Ensin pitäis kai kuitenkin saada kiinni käärmeenpesä, tutkia jakajan toiminta-alue ja säätää strobolla sytkä paikalleen ennen kuin kannattaa mennä penkkiin. On vaan vittumaista kun auto makaa nyt Tampereella appiukon pihassa, itse asun Jyväskylässä, käärmeenpesä on Urjalassa ja on kolme viikkoa aikaa ajaa uuusintaleimalle alapallonivelet vaihdettuina. Alkaa vituttaa tää homma taas pikku hiljaa. Mitä tarjotaan pikkuvikaisesta seiskakakkosesta? Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 koita mitä vaikuttaa kun tukit sen tasausletkun. siinä se vika on. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 koita mitä vaikuttaa kun tukit sen tasausletkun. siinä se vika on. Ookoo, kokeilen tuota. Homma on nyt jäissä ens viikonvaihteeseen asti mut pitää silloin sit ekana kokeilla tuota. Sen verran vielä taudinkuvausta et ajelin koneella ongelmitta suunnilleen 150 km, kunnes sunnuntaina noin 45 km ajon jälkeen tasaisessa matkavauhdissa motarilla alkoi harvakseltaan nykiä. Sit kun seuraavassa rampissa kiihdytin kolmosella niin pätkikin jo aika reippaasti. Samalla kulutus lisääntyi silmin nähden kun mittaria katselee. Lämmöt ei kuitenkaan nouse normaalista. Tulpat oli tänään noin 50 km nykivän ajon jälkeen pois ottaessa kaikki tasaisesti nokiset, ykkösen tulppa aavistuksen kostea. Toisaalta nytkin välillä jonkun kiihdytyksen ykkösellä ja kakkosella voi vetää puhtaasti mut kolmoselle heittäessä alkaa kakominen. Ennakoiden kääntäminen lähes nollaan auttoi vähän mut ei poistanut koko ongelmaa ja samalla tietysti tyhjäkäynti hävisi. Näistä lähtökohdista jatketaan taistelua ens viikonloppuna, vinkkeja voi mielellään heittää sitä ennen. Quote Link to comment
Per Jernström Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 Ootko tarkistanut että kaikki kaasarin suuttimet ovat kunnolla kiinni? Se että bensaa menee enemmän viittaisi seoksiin. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 Ootko tarkistanut että kaikki kaasarin suuttimet ovat kunnolla kiinni? Se että bensaa menee enemmän viittaisi seoksiin. En oo katsonut vielä. Voisko joku suutin löystyä omia aikojaan ajossa, kun vika kerran ilmeni ajon aikana yllättäen? Katselin noita Webrujen räjäytyskuvia netistä tältä sivulta http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm ja sieltä löytyi 40 IDF XE sekä 44 IDF. Tuo XE näyttää ratkaisevasti erilaiselta kuin tavan IDF, mut ilmeisesti 40 ja 44 rakenne ja osat ovat samanlaiset ja samoissa paikoissa, vain runko on eri kokoinen, eikö niin? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 10, 2005 Share Posted May 10, 2005 http://koti.mbnet.fi/vw66/kaasarit/weber_idf/ erään harrastelian sivuilta löyty muutama skannattu sivu weeber opuksesta Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 10, 2005 Author Share Posted May 10, 2005 http://koti.mbnet.fi/vw66/kaasarit/weber_idf/erään harrastelian sivuilta löyty muutama skannattu sivu weeber opuksesta Orkesteri kiittää. Pitää tiirailla noita iltalukemisena. Quote Link to comment
JaniM Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Itellä tippu joskus suuttimet irti nurkkatuplista. Kävi vähän heikosti eli justiinsa noin kuin sulla Olli. Tais olla Webrut muistaakseni. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 11, 2005 Author Share Posted May 11, 2005 Itellä tippu joskus suuttimet irti nurkkatuplista. Kävi vähän heikosti eli justiinsa noin kuin sulla Olli. Tais olla Webrut muistaakseni. Kiitoksia Jani. Tuon mehumaijan anatomia on mulle vielä vähän vierasta mut käsittääkseni ei ihan konkreettisesti pääse "tippumaan" noi suuttimet minnekään. Tarkoitat siis ilmeisesti et oli löystyneet ja virtasi ikäänkuin ohi, vai miten? Pitää noiden kuvien pohjalta vähän tutustua tuon Weberin sielunelämään ja sit katella suuttimien nykytilaa. Quote Link to comment
JaniM Posted May 11, 2005 Share Posted May 11, 2005 Tiedä sitten ku oli lainakaasarit ja kaveri avas ne sit myöhemmin. Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted May 14, 2005 Author Share Posted May 14, 2005 Jepejep, vian korjaaminen kesti noin kolme sekuntia kun totesin et toinen seosputkista oli löystynyt ja nyt rullaa taas. Tästä opittiin taas että ei kannata lähteä hakemaan sitä vikaa liian kaukaa, pääsee vähemmällä... Kiitos talkoisiin osallistuneille, täältä palstaltahan se apu sit lopulta löytyi. Toisaalta opin nyt tuosta kaasaristakin uutta eli sen että näin voi käydä. Ja tuli vaihdettua ne sytkäosatkin varmuuden vuoksi =). Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.