Jump to content

moottori


Recommended Posts

Mikähän vois olla vikana kun asensin moottorin ja laitoin käyntiin ,kuuluu hirmu räminä koneesta.Kuin joku pelti hakkaisi toista vasten.Ääni kuuluu mielestäni laatikosta.Moottorin pelllit ne ei ole eikä tuuletin.Kone on vasta

kasattu.Muuten kone kyllä pyörii hyvin.Sitten kun irrotin koneen oli vauhtipyörä syönyt laatikkoa.Koneessa on 6 voltin hammastuksella oleva 200mm vauhtis ja vanha 6 voltin laatikko?

Link to comment

Heh, etkös tavallaan itse vastannut kysymykseesi? Vauhtis ja paineasetelma on ottaneet tilansa kytkinkopasta ja selvähän se on että silloin vähän ääntäkin kuuluu.

 

En oo mikään haka näissä laatikoiden ja vauhtisten yhteensopivuusasioissa mut eiköhän se oo niin et tuo 200 millinen pyörä 6 voltin hammastuksella on kuitenkin liian iso 6 voltin laatikkoon. Se on tarkoitettu 12 voltin koneisiin, jotka asennetaan 6 voltin laatikkoon mut halutaan kuitenkin käyttää 6 voltin starttia jotta startti jaksaa pyörittää paremmin eikä tarvi työstää startin paikkaa 12 volttiselle sopivaksi. Laatikkoa pitää kuitenkin vauhtiksen tieltä etukäteen avartaa tai sit tehdä noin kun sä teit vahingossa eli jokkismiesten metodeilla sorvata vauhtiksella tilaa.

 

Mäkin suoritin samanlaisia toimenpiteitä vuosi sitten kun laitoin 12 voltin normilaatikkoon koneen, jossa oli Typ-2:n 215 millinen vauhtis. Paineasetelman tapit otti kiinni kytkihaarukan juureen mut en jaksanut koko konetta enää irrottaa vaan sorvasin sen paikalleen pikkuhiljaa kiristämällä. Aika metelin piti mut ajan oloon se sit hävis. Nyt tosin on laatikko jo oikeasti avarrettu ettei kolista.

 

Näistä laatikoiden ja vauhtisten yhteensovittamisesta on lukuisia topicceja tälläkin palstalla, joten haulla varmasti löytyy helposti lisää aiheesta.

Link to comment
Guest Markus

Jos se 200mm vauhtis tosiaan on 6v:n hammastuksella ei sen pitäs kolista siellä yhtään sen enempää kuin 180mm 6v-vauhtis... eli vika ei pitäs olla siinä

Link to comment

Okei, mä olin sit väärässä. Sori, ei pitäis seota asioihin mistä ei mitään tiedä...

 

Sen verran kuitenkin vielä tässä häärään ihan mielenkiinnosta et kysyn, mistä kohdin se vauhtis on syönyt laatikkoa, hammaskehältäkö? Se on kai sit aika merkillistä jos sen pitäis sinne sopia siinä kuin vakiokin. Ei kai niin hillitöntä sivuttaisvälystä voi olla et oikean kokoinen vauhtis pääsis koskemaan kytkinkoppaan, eikä se kai niin kierokaan voi olla.

 

Kuten mainitsin, itsellä otti asetelma kiinni mut ne jäljet näkyy tietysti sit siinä painelaakerin syvennyksen ympärillä.

Link to comment
Guest wiima-62

Mulle tulee lähinnä mieleen ,,että katsoitko laturia kiinnittäessä siihen puhallin koppaan että pultit ne 8mm ovat sopivanpituisia,,,,

 

 

että silleen ,,,,,,,,,,,,,,hhmm

Link to comment
Guest wiima-62

Ehken et voi niin väärin asentaa että vääntys akseli,,on nimittäin niin topakkaa tekoa,,mut voisko olla paineasetelmassa vika ,sekin kyllä olis näkynnä kun sulla on kone irti nyt,,,,käpälä poikki tai vääntynyt.Oliskohan vaihdelaatikko sanonut työsopimuksen irti,,,,

 

Mut jos käy t2:sen laatikko sulle niin mulla olis valmiina,vetoakseleineen.

 

Hinta olisko kilo porkkanoita,,,,,,,,,,,,tai muikkuja par" killoo

Link to comment

En kyllä usko et laatikkokaan olis paskana.Toimi ihan hyvin noin 2 vuotta sitten kun suillä viimeks ajettiin.Painelaakerissa ei oo mitään jälkiä et ei sekään kait sitä ääntä tee.Koneen käydessä rse rämisee ja työntäessä lonksuttaa.Voiskohan startissa olla jotan??

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...