Guest Jofa Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Tarkoitus olisi vaihtaa koneeseen tälläiset akselit http://www.aircooled.fi/tuote/29/keinuv ... sarja-scat ja käyttää vakio keinuja. Kysymys on,että minkä verran tuohon kuuluisi jättää päittäisvälystä ja pitääkö vakio akseleista käyttää prikkoja/ muita osia vai riittääkö pelkästään nuo shimmit mitä sarjan mukana tulee? Kuinka tiukkaan nuo päätyruuvit tulee kiristää ja tarvitaanko lukitetta? Quote Link to comment
NordBling Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Menee mutun puolelle, mutta parikymppiä välystä muistaakseni. Keinu hiukan venttiilinvarren keskipisteestä sivuun. Momenttia en tiedä, mut pikkuräikällä järki päässä menee kohtuulähelle... Liimaa kannattanee käyttää. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Edelleen otetaan tietoa vastaan.. Quote Link to comment
-AP- Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Gene-vainaa sanoo sivuttaisvälykseksi 0,005 tuumaa eli 0,127 mm tai vähemmän. Käytä alkuperäisiä millisiä, jos ovat reiältään sopivia, plus sitten sarjan mukana tulevia säätölevyjä ja hae sopiva yhdistelmä. Bugpackin shimmit sopii vakioakseleihinkin, Autocraftin akseli on hoikempi. 'EMPI'-merkkiset oli ihan susia. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 No niin mä ite pähkäilin et jos laittasin ne milliset niin ku nyttenki on ja sen jousen korvais nuilla shimmeillä. Nyt on ehdotettu 0,20mm jostain luin että joillekki keinuille 0,15mm ja nyt ilmeisesti 0,10mm. Ajatus olis laittaa niin pienellä välyksellä kuin mahdollista mutta kuitenki niin et se ei leikkaa kiinni.. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Itse oon nyt ajellu n.2000 km 0.05-0.10 välyksillä, siihen ne sattu asettumaan kun aikani shimmailin, hyvin on toiminut. keinuvipuina SCAT Pro-Comp 1,25. En oo käyttäny lukitetta, ihan reippaasti vaan oon 13mm lenkillä päätypultit kirrannu. Quote Link to comment
x-pj Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Kerran olen viallisella momenttiavaimella kiristämällä katkaissut päätypultin ja kerran on pultti myös irronnut. Joten suosittelen liimaa ja oikeaa momenttia. Mulle tuli Scatin sarjan mukana ohjeet, jossa oli myös momentit mainittu. Muistaakseni oli 25 nm, mutta ei ole ohjetta nyt käsillä. Quote Link to comment
vwagen Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Niiden aaltoprikkojen tarkoitus on pitää välys pois keinuvivustosta,en ymmärrä miksi ne pitää ottaa sieltä pois. Quote Link to comment
-AP- Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Siksi, kun aaltoprikat katkeilee virikoneessa suuremmilla kierroksilla, aiheuttaen pahimmillaan isojakin vaurioita. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Siksi, kun aaltoprikat katkeilee virikoneessa suuremmilla kierroksilla, aiheuttaen pahimmillaan isojakin vaurioita. Juurikin tämän takia ja myös siksi, että saa venttiilikoneiston käyntiäänen hiljaisemmaksi. Taidan kokeilla päittäisvälykseksi 0.10mm tai 0.15mm ja kiristää ruuvit 25Nm+liima. Kiitoksia vastauksista. Quote Link to comment
spege Posted July 8, 2012 Share Posted July 8, 2012 Missä logiikka? Kuinka käyntiääni hiljenee välyksillä kun orgis prikat ja jouset pitää kamat välyksettöminä? Kun näitä pitää aina mennä itte parantelemaan... Mulla on ollu kaksikin sarjaa Wihurin rallitallilta peräisin olevia oikeasti alkuperäisiä EMPI 1,4:1 vivustoja ja niissä alkuperäismalliset shimmit, jousilevyt ja lukot. Kiersi ja kulki, en muista kuulleeni yhtään venttiilikoneistovikaa, eikä ole ollu mullakaan. (tietoa tihkunut aikanaan pariltakin rallitallimekaanikolta...) Mutta vapaushan on onneksi tehdä mitä kukin haluaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.