Jump to content

VW Kupla -65 ehostus


Guest Maximum

Recommended Posts

Guest Maximum
Posted

Ei tosiaan enää 7.50€ tässä konkurssissa tunnu. Ajattelin viritelmän laittaa siksi aikaa että saa kunnollisen tilalle. Pääsis liikkumaan tolla virityksellä...

  • 2 weeks later...
Guest Maximum
Posted

Nyt alkaa taas elämä hymyilemään projekti rintamalla. Hommasin uuden suojaputken ja sen putken ja vaijerin pidikkeen. Joku oli ite raknnellu sinne putken ja pidikkeen joka oli pirun korkea. Lopputuloksena ei ravista ja pysyy vaihteet väällä. Onpa helppo ajaa...

 

Sammuttimen laittelin samalla jalkatilan kattoon kiinni, taka jalkatilaan 2 kpl 12v pisrokkeita ja mittaristossa oljy ja latausvalojen väri muovit paikoilleen.

Guest Maximum
Posted

Ensimmäinen viikko hurruuteltu ilman ongelmia.

http://img541.imageshack.us/img541/9887/egge.jpg

 

Mitenkähän tuo kaasarien säätö. Ei oo oikein minkäänlaista hajua tuosta. Korvakuulolla vaan laitellu että pelaa. Lämpimänä lähtee aika heikosti käyntiin ja sammuttaessa aina tupsautta putkessa. Suutimista sun muista spekseistä ei oo tietoo. Jenkeistä tilatut nurkka soleksit. Oisko 31 tai sinne päin. Aikaa kun kasasin ton koneen niin ei enää muista. Oisko vinkkejä? Tuntus vievän pensaakin aika paljon.

 

Onkohan kuopiossa päin jotain velhoo joka ymmärtäs oikeesti noiden päälle?

Posted

Puijon autohuollossa ne ainakin saa synkroon, löytyy vanhan liiton mittari. Käytin tuota omaa koliikkia pari kesää sitten Aatulla säädättämässä.

  • 2 months later...
Guest Maximum
Posted

Herätelläänhän tätä projektia taas.

 

Edelleen vaivaa startin toimimattomuus. Valot vaan himmenee kun starttaa ja mitään ei tapahdu. Solenoidi vaihdettu, startin plussa johto uusittu, liittimet puhdisteltu ja virtalukolta tulevan johdon liitin uusittu. Ei auttanu. Startti kyllä pyörii ruuvarilla kun navat yhdistää. Voiko johtua jostain esim. Lootikon huonosta maadotuksesta?

 

Perän madallusta varten öljysin pultteja ja muttereita jos vaikka lähtis helpommin auki.

 

Samalla kun perän madaltaa niin vaihtas nuo vaihdelaatikon kumit.

 

Jarrupääsylinteri, tuulilasin ja pakoputken uusinta listalla tälle talvelle.

Guest Maximum
Posted

Nyt vaihdettu laatikon erittäin huono maadotus. Ei auttanut vikaan joten lähdin mittarin kanssa tutkiskelemaan mihin se sähkö jää. Virtalukolta solenoidille tuleva johto anto alle 12v joten virtalukon kimppuun.

 

Virtalukosta oli jätetty yksi piuha kytkemättä ja laitettu startti nappi kojelautaan. Heitin napin helvettiin ja kytkin sen yhden johdon vielä virtalukolta niin jopas alko pelaamaan. Ilmeisesti napin kytkentä alenti jännitteen Niin että startti jakso pyörähtää kun sitä koputteli pikkasen.

 

Purkamisesta innostuneena vaihdoin myös pyyhkijän katkasijan oikealle paikalle kun joku oli laittanut niille katkasijan tuhkiksen viereen.

 

Harmillisia reikiä jäi pari tuhiksen molemmin puolin...

  • 2 weeks later...
Guest Maximum
Posted

meinasin tuon haljennen tuulilasin vaihtaa. ilmeisesti sisäpuolelta työntää vaan vanha pois. tiiviste on hyvässä kunnossa ja siinä on tuo kromilista. onko se mahdollista venytellä uuden lasin ympärille? joutuuko romilistan poistamaan ennen kun laittaa tiivisteen uuden lasin ympärille ja saako pakettina takasin?

Guest Kalsuto
Posted
meinasin tuon haljennen tuulilasin vaihtaa. ilmeisesti sisäpuolelta työntää vaan vanha pois. tiiviste on hyvässä kunnossa ja siinä on tuo kromilista. onko se mahdollista venytellä uuden lasin ympärille? joutuuko romilistan poistamaan ennen kun laittaa tiivisteen uuden lasin ympärille ja saako pakettina takasin?

Kun työnnät ruuvarin tms. auton sisäpuolelta tiivisteen ja korin väliin niin tiivistettä taivuttamalla näkyy pelti, jonka yli tiiviste pitäisi saada. Alkuun menee vain muutama sentti kerrallaan mutta helpottuu kun homma etenee. Valmiiksi risalla lasilla on hyvä harjoitella.

 

Takaisin asennus kromilistan kanssa. Työkaluiksi lasin ympärin menevä naru, joka kiertää tiivisteurassa ja saippuaa. Jos tiiviste on yhtään kovettunut niin suosittelen uutta, jolloin lasin ehjänä asennus helpottuu huomattavasti.

 

Ensimmäisellä kerralla suosittelen tekemään sellaisen henkilön kanssa, jolla on jonkinlainen kokemus hommasta vaikka kuplan lasit eivät olekaan vaikeimmasta päästä.

 

Vaikea selittää, joku voi tarkentaa.

  • 2 months later...
Guest Maximum
Posted

No nii taas homma jatkuu. Vihdoin sain itteeni niskasta kiinni ja tallille. Putken irrottelin käärmeenpesän tieltä ja iskarit vaihdoin. Pultit perän tiputusta varten hölläilin. Ens viikolla jos tipputtas perää alemmas ja irrottas koneen laatikon puslien vaihtoa varten.

 

Positiivinen reissu oli kun ei katkennu yhtään pulttia ja kaikki lähti auki. Pikkasen ollu tuossa vehkeessä katkeilu oireita.

 

http://imageshack.com/a/img585/6605/5u0b.jpg

http://imageshack.com/a/img14/2415/9nu3.jpg

  • 2 weeks later...
Guest Maximum
Posted (edited)

Taas tuli puuhailtua. Perä meni lähemmäs maata. Vähän hiljasempi vaimennin ja käärmeen pesän .

 

http://imageshack.com/a/img690/3673/et06.jpg

 

Vääntösauva irtos sisä päästä niin ilmeisesti siellä on 1 hammas sama kuin ulko päässä 2. Joten yksi napsun sisä päästä madalsi ton verran. Meni kyllä ihan reilusti mutta vielä tuo lakipeli on maavaran suhteen.

Loppu tulos valmiina

http://imageshack.com/a/img577/3806/v0i9.jpg

 

Ilman iskaria tässä kuvassa.

http://imageshack.com/a/img542/190/0i2n.jpg

Edited by Maximum
  • 2 weeks later...
Guest Maximum
Posted

Tänään ähräsin koneen irti yksikseni. Helposti lähti kun laski koneen trukkilavalle, irrotti ja nosti auton ylös. Ennen tunkeilla sun muilla vempeleillä vängänny koneen pois. Laatikon Taka kannakkeet irrotin ja oisin laittanu uudet tilalle mutta kun tossa on joku -70 lukulaisen laatikko niin ei käynytkään. Eli odottaa osia.

 

Ens viikolla jos ois taas kone kiinni.

 

Sitten vielä jarru pääsylinterin vaihto niin alkas olemaan ens kesän ajoja varten valmis.

  • 2 weeks later...
Guest Maximum
Posted

Nyt on kannakkeet vaihdettu kun sai uudemmat takakannakkeet.

 

Etu kannake oli ainakin tiensä päässä. Ois saanu repästyä kolmeen osaan koko kannakkeen.

 

Koneen kiinni laitto jäi huomis aamuksi. Työ haittaa harrastusta...

 

Alkaa jo nuo lämpimät säät polttelemaan ajohaluja.

Guest Maximum
Posted

Kone paikallaan. Kytkin meni oudoksi. Syykin onneksi selvisi. Vanhoilla laatikon kumeilla laatikko lötkötti. Laatikon asento muuttui ja säätö pielessä. Onneksi korjautu pelkällä vaijerin säädöllä että ei ollu paine asetelmassa häikkää.

 

Laittelin myös ryypyt nurkkiin toimintaan. Saa nähdä lähteekö paremmin tulille.

 

Katotaan jos vielä jarru pääsylinterin vaihtas ja laittas kärettömän sytkän.

 

Onko kärettömän säätöön mitään hyviä neuvoja?

 

Vois ottaa ens viikolla ajoon jos säät sallii.

Guest Maximum
Posted (edited)

Eka ajot tänään. Vähän matala tuo perä. Tallista pääs kuitenkin pois niin väliäkö tuolla. Uuden putken jälkeen äänet on enemmän kun miellyttävät. Entisen rähinäpöntön jälkeen.

 

Bambu hylly pitäs vielä kiinnitellä kunnolla.

post-492-0-80282400-1394296492_thumb.jpg

post-492-0-30260900-1394296678_thumb.jpg

post-492-0-29303000-1394629831_thumb.png

post-492-0-41880400-1394629855_thumb.png

Edited by Maximum
Guest Maximum
Posted (edited)

Taas pikku jopi. Ostin vanhan harmaan kuluneen ratin, hioin siistiksi ja maalasin valkoiseksi. Valkonen ratti sopii omasta mielestä paremmin tohon sisustaan. Pitää vielä heittää kiinni kun on kuivunut kunnolla.

 

Edit: Myös rilli tuli maalailtua kesäkuntoon kun odotti ratin kuivumista maalikerrosten välillä.

post-492-0-88519500-1394629675_thumb.png

post-492-0-85718800-1394629937_thumb.jpg

Edited by Maximum
Posted

Kaikinpuolin hieno auto, mutta pikku pyyntö: käännä noi kuvat oikein päin niin ei tarvii pää kenossa kattella?

  • 2 weeks later...
Guest Maximum
Posted

Tänään laittelin etuvanteisiin pölykapseleita kiinni pitävät lirpakkeet niiteillä kiinni. Huomenna takavanteiden vuoro.

post-492-0-46154200-1395330931_thumb.jpg

post-492-0-92010300-1395331166_thumb.png

  • 2 weeks later...
Guest Maximum
Posted

Tänään ajellessa muistu taas yksi vika viime kesältä. Lämpee kone niin saa liikkeelle lähtiessä kierrokset varovasti houkutella ylös että pysyy käynnissä. Pitääkö rueta suutin talkoisiin kaasareiden suhteen.

 

Voisko tuo uimuri aiheuttaa tollasta.

 

Lämpimänä myös startatessa käyntiin lähtee vaan kaasu pohjassa.

 

Oma näkemys on että mahdollisesti vika olisi kaasareissa. Autossa on siis yksi kurkkuset solexin nurkat.

Guest Maximum
Posted

Kaasarit sain synkroon keskenään tänään ja vivuston pelaamaan samalla lailla molemmilla puolilla. Oli molemmat persiillään (Synkrossa noin 20l/min ero). Seos ruuviakin pienensin 1/2 kierrosta. Vaikutus oli positiivinen. Kävin ostamassa myös 30€ maksavan laatua huokuvan ajotuslampun. Eka oli heti paskana joten maanantaina uudestaan sytyn säätöön.

 

Vapaalla kaasutellessa tuntu ainakin pyörivän paremmin ja tasasemmin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Katotaan kun pääsee ajamaan niin miten toimii.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...