Jump to content

Vaihteiston vahvistaminen


Recommended Posts

Posted

Mitä kaikkia tapoja on vahvistaa kuplan vaihteistoa kestämään rivakampaa käyttöä? Ja budjetti ei salli mitään kisalootaa :)

 

Itselle tulee mieleen ainakin:

-vaihteiston kunnollinen tuenta

-moottorin tuenta ettei se heilu kiihdytyksessä

-järeämmät vaihteiston sivukannet?

Posted

Eikös vakiolaatikoista useimmin pauku ne pienet hammaspyörät tasauspyörästön sisältä? Joten:

 

-superdiffi

Posted
Eikös vakiolaatikoista useimmin pauku ne pienet hammaspyörät tasauspyörästön sisältä? Joten:

 

-superdiffi

 

 

 

Tää saa mun ääneni kans. Kytkimen "pudottamalla" saa pikkurattaat pas2. Kokemusta on :)

 

Lisäksi ne sivuposket ja joku camber stoppi joka eliminoi pompottamisen.

 

jan

Posted
Mimmoiset kellosepän taidot tuon superdiffin paikalleen laitto vaatii?

 

Heiluriakseli: Lodju ulos, suojakumit irti, rummut irti, kilvet irti, pikkuposket irti, akselit irti, isot posket irti, diffi ulos, superdiffi sisään (oikeilla laakereilla ja lautaspyörällä, ne voinee napata vanhasta diffistä), ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Kasattaessa pikkuposkia, on tiivisteiden lukumäärällä ja paksuuksilla säädettävä tiukkuus oikeaksi. Akseli kiinni, posket kireälle, ja kokeillaan liikuuko akseli ylös-alas. Täytyy liikkua esteettömästi mutta "nahkeasti". Ei ihan vapaasti heilua. Se muovi "kukkanen" suojaputken ja pikuposken välissä pitää olla kevyesti öljytty.

 

Joku muu voi tarkentaa jos missasin jotain.

 

 

Jan

Posted

Vielä vahvistamisesta: Lodjun etutuki kannattaa laittaa. "Berg Intermediate" mikälie.

 

Eli nokkapalan liitospulttien varaan ylimääräinen tukihimmeli kumityynyin tuettuna.

 

Voit Mito tulla multa vakoilemaan itse tehtyä.

 

Iso kone saattaa rikkoa lodjun etukannakkeen, mulle on osunu kohdalle pari mistä on etukannakkeen kiinnityskorva murtunut.

 

Toi välituki ottaa rasituksen pois siitä ja jakaa voiman isommalle alueelle.

 

jan

Posted

Eiks Bugpackin pannatkin auta jonkin verran?,mulla on sellainen etutuen lisäksi laatikossa tukemassa etuhaarukkaan.Mulla on tosin etuhaarukka 3 pultilla ja huonompituentainen kun 2-pulttinen.

Posted

Vakiorattaista ykkösestä ja kakkosesta on helppo perata hampaat kanssa pois, jos sitä voimaa on. Muutamat on siivottu hampaattomiksi.... sitten kunnon akselit kehiin. Perän pikkurattaat ovat tosiaan aika heiveröiset ja vetarit myös katkee helposti, jos voimaa on....

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...