Guest Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 LÄHTÖTILANNE: Pari vuotta sitten remontoitu 1300:sta 1600:ksi muutettu kuplan kone. Vuosimalli siinä 1966. Laiton tietysti, kun koko komeus on ollut jo vuosikymmenen museorekisterissä. No, mutta ajankin vain ympyrää takapihan aidatulla alueella. No niin, siis käy hyvin, mutta alkanut syödä öljyä ja vihreä öljyvalo ei aina pala startatessa. Käynnissä ei koskaan. TARINA: Tänään startatessa muhkeat savut takaa ja hetki palaneen käryn. Kone äkkiä pois päältä, pari Ave Mariaa ja uudestaan päälle. Ei savua, ei hajua. Auto oli nokka alamäessä lievästi ja öljyä nipinnapin tikun alarajan yläpuolella kun tasaisella mittasin. Kauppareissun heitin ilman huolia. Eli arvon kollegat, onko jossain jokin tiiviste puhki, josta öljy vuotaa jonnekin minne ei pitäisi. Lätäkköä auto ei juurikaan tee, paitsi keväällä kerran, jonka jälkeen nämä oireilut alkoivat. Öljykorkki haisee bensalta. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Voisin veikata että männän renkaat tarvitsisivat vaihtoa... tai sitten on vaan ajamisen puutetta ja männän renkaat jumissa. Ei se ehkä räjähdä, tai.... Tuli just mieleen että edellisessä kuplassani oli vähän samaa vikaa ja sehän korjaantui kansien vaihdolla, niissä oli silloin toisessa yksi pakovenan ohjuri ihan lopussa ja muutkin oli jo vaihtokunnossa, niin ostin muistaakseni Valtoselta sitten "uudet". Quote Link to comment
Guest Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Jotain tämän suuntaisia ajatuksia ajattelinkin. Kone on tosiaan tikissä. Soundi on täydellinen ompelukone. Mikään ei vuoda ja kiihtyy hyvin. Remontti ei siis ollut varsinainen viritys. Kymmenen heppaa tuli lisää ja vääntöä. Mutta kerrankos se ammattimiehenkin kasaama motti hajoaa. Nyt kun se on 3000 kilometriä toiminut näillä oireilla, niin varmaan se leviää kun pitää tehdä kesän viimeinen 300 kilometrin reissu. Tai siis räjähtää. Quote Link to comment
PZQ Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Omassa viime kesänä samat oireet ja ohjurit oli aivan moro. Jos öljyn pinta oli normi/ ylärajassa, niin hotki aina ylimäärä öljyn kituksiinsa. Ei muuta kun kovaa ajoa, ja halvinta litkua koneeseen, talvella parempi aika rempata ;-) -Pete- Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Komppaan Peteä, nää ei oo kovin kalliita rempata vaikka kuinka kehnosti kävisikin - kovaa ajoa kun sopivasti vielä lämmintä piisaa jokusen viikon! Quote Link to comment
Per Jernström Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Eikä tarvitse välttämättä olla mikään ongelma ollenkaan. Jos auto on seissyt pitkään hieman vinossa voi palotilaan hiipiä pieni määrä öljyä joka savuaa. Jos savuaa usein niin silloin on luultavasti joku pielessä. Kaasua vaan. Quote Link to comment
Guest Posted August 4, 2012 Share Posted August 4, 2012 Joo nyt toi saa rauhassa laueta tielle. Toista oli eräänä juhannusyönä kolmisen vuotta sitten, kun setti levisi maantielle. Tai siis sähkö loppui. Kukaan ei tietenkään kaveripiiristä ollut minkäänasteisessa hinauskunnossa, eikä autoa voinut jättää maantien poskeenkaan. Kirpaisi kyllä hinausauton maksaminen. Ja eräänkin paikallisen autosähköfirman selitykset: "Ihan varmasti oli kunnossa, kun täältä lähti." Matka oli kestänyt mun laskujen mukaan just sen verran mitä akussa oli virtaa. Tuon tarinan opetus oli: käytä vain Boschin releitä, ei mitään muuta koskaan. Quote Link to comment
Dennis Posted August 9, 2012 Share Posted August 9, 2012 Kyllä minullakin on tapahtunut muutamaan kertaan kunnossa olevilla kuplan koneilla että on mahtavat savut käynnistäessä, mutta silloin auto on ollut pysäköitynä sivulle kallellaan Dennis Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.