Jump to content

Lady -67


Guest Lady67

Recommended Posts

Vuosien haave toteutui tänä kesänä, kun synttärilahjaksi minut vietiin autoliikkeeseen, jossa oli myynnissä kaunis vanharouva. Entinen omistaja on pitänyt ihan hyvää huolta ladysta, mitä nyt muutamia juttuja on jo joutunut korjailemaan. Tiedän auton olevan rahareikä, mutta en siitä enää koskaan luovu. JOka ilta käyn ratin takana fiilistelemässä ja nauttimassa nostalgian tuoksua!

post-7177-13888365088134_thumb.jpg

post-7177-13888365088591_thumb.jpg

Link to comment

Kyllä se vaan tuollaisenkin ylläpitäminen maksaa, eikä asiantuntevia korjaajia ole enään yhtäpaljoa maisemissa kuin ennen. Varaosat kohtuuhinnoissa.

 

67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla.

Link to comment
67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla.

Mikäs näissä on uudempaa tekniikkaa kuin esim. -66:ssa? Ainoo uudistus taisi olla Z-bar ja olikohan sekin vain 1500:ssa, jossa tosin oli sitten jo levyjarrut ja 4-pulttivanteet, mutta tarkoitit ilmeisesti kuitenkin 1200/1300 malleja kun 5-pulttisista kirjoitit?

 

Ja ulkokuoren osathan taasen ei ole vanhan mallisia vaan uusiutuivat monelta osin mm. takaluukku, ovet, listat ym.

 

Hieno malli joka tapauksessa.

Link to comment
Kyllä se vaan tuollaisenkin ylläpitäminen maksaa, eikä asiantuntevia korjaajia ole enään yhtäpaljoa maisemissa kuin ennen. Varaosat kohtuuhinnoissa.

 

67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla.

 

Kaikkihan tässä maailmassa maksaa mutta ajatukseni oli lähinnä se että verrattuna muihin harrasteautoihin on tuommoinen Volkkari pirun halpa värkki. Jos itse/joku tuttu pystyy tekemään huoltohommat niin väittäisin että kuplan ylläpito on jopa edullisempaa kuin monen nykyaikaisemman käyttöauton. Jos esim. pyörän laakeri hajoaa tarvitsee kuplaan vaihtaa pelkkä pyörän laakeri joka maksaa muutaman kympin eikä koko hiivatin napaa niinkuin useissa nykyautoissa (maksaa helposti sen pari sataa pelkkä osa).

Link to comment
Kyllä se vaan tuollaisenkin ylläpitäminen maksaa, eikä asiantuntevia korjaajia ole enään yhtäpaljoa maisemissa kuin ennen. Varaosat kohtuuhinnoissa.

 

67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla.

 

Kaikkihan tässä maailmassa maksaa mutta ajatukseni oli lähinnä se että verrattuna muihin harrasteautoihin on tuommoinen Volkkari pirun halpa värkki. Jos itse/joku tuttu pystyy tekemään huoltohommat niin väittäisin että kuplan ylläpito on jopa edullisempaa kuin monen nykyaikaisemman käyttöauton. Jos esim. pyörän laakeri hajoaa tarvitsee kuplaan vaihtaa pelkkä pyörän laakeri joka maksaa muutaman kympin eikä koko hiivatin napaa niinkuin useissa nykyautoissa (maksaa helposti sen pari sataa pelkkä osa).

 

Vai halpaa, kuinka moni täällä kirjoittelevista ajaa kuplalla esim 15-20tkm ympäri vuoden. 30-60 vuotiaan kuplan kun moiseen altistaa, ei kaikki enää välttämättä ole niin ruusuista.

 

Moneen, jo ns edulliseen käyttöautoikään tulleilla autoilla edulliset osat ja perustekniikka kestää moninkertaiset kilsamäärät vanhaan kuplaan verrattuna eikä tartte miettiä tippuuko kynnykset parin talven suolavellissa ajelun jälkeen:)

 

Ai niin, 67 on kiva vuosikerta.

Link to comment

Eikö kukaan muu huomaa että tuo on 1200 -67 eli ei ole joka nurkalla noita vrt 1300 ja 1500: seen

Tosin vilkun kuoret pitäisi vaihtaa maalattuihin ja oikean puolen lokari missä ei ole töötin ritilää, penkit näyttäis olevan alkuperäiset lukottomalla selkänojalla. ja sisäkahvat hopealla maalattuja.

Link to comment
Kyllä se vaan tuollaisenkin ylläpitäminen maksaa, eikä asiantuntevia korjaajia ole enään yhtäpaljoa maisemissa kuin ennen. Varaosat kohtuuhinnoissa.

 

67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla.

 

Kaikkihan tässä maailmassa maksaa mutta ajatukseni oli lähinnä se että verrattuna muihin harrasteautoihin on tuommoinen Volkkari pirun halpa värkki. Jos itse/joku tuttu pystyy tekemään huoltohommat niin väittäisin että kuplan ylläpito on jopa edullisempaa kuin monen nykyaikaisemman käyttöauton. Jos esim. pyörän laakeri hajoaa tarvitsee kuplaan vaihtaa pelkkä pyörän laakeri joka maksaa muutaman kympin eikä koko hiivatin napaa niinkuin useissa nykyautoissa (maksaa helposti sen pari sataa pelkkä osa).

 

Vai halpaa, kuinka moni täällä kirjoittelevista ajaa kuplalla esim 15-20tkm ympäri vuoden. 30-60 vuotiaan kuplan kun moiseen altistaa, ei kaikki enää välttämättä ole niin ruusuista.

 

Moneen, jo ns edulliseen käyttöautoikään tulleilla autoilla edulliset osat ja perustekniikka kestää moninkertaiset kilsamäärät vanhaan kuplaan verrattuna eikä tartte miettiä tippuuko kynnykset parin talven suolavellissa ajelun jälkeen:)

 

Ai niin, 67 on kiva vuosikerta.

 

Juu, onhan se totta että esim. moottorit kestää nykyautoissa moninkertaisesti kuplaan verrattuna ja harvahan sitä viitsii kuplaansa suolatuilla teillä talviajossa pilata. Pointtini oli nyt kuitenkin se että kupla harrastuksena ja harrasteautona (silloin kun kilometrejä kertyy pääasiassa kesäaikaan ja alle 5000 vuoteen) on hyvin edullinen verrattuna muihin harrasteautoihin tai moneen muuhun harrastukseen ylipäätänsä.

 

EDIT:Sorry, menee vähän keskustelu ohi aiheen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...