Guest Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 Vuosien haave toteutui tänä kesänä, kun synttärilahjaksi minut vietiin autoliikkeeseen, jossa oli myynnissä kaunis vanharouva. Entinen omistaja on pitänyt ihan hyvää huolta ladysta, mitä nyt muutamia juttuja on jo joutunut korjailemaan. Tiedän auton olevan rahareikä, mutta en siitä enää koskaan luovu. JOka ilta käyn ratin takana fiilistelemässä ja nauttimassa nostalgian tuoksua! Quote Link to comment
Guest ViH Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 No ei se Kupla välttämättä ole mikään rahareikä. Halvat vakuutukset ja varaosat! Quote Link to comment
-Alex- Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Kyllä se vaan tuollaisenkin ylläpitäminen maksaa, eikä asiantuntevia korjaajia ole enään yhtäpaljoa maisemissa kuin ennen. Varaosat kohtuuhinnoissa. 67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla. Quote Link to comment
metake Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla. Mikäs näissä on uudempaa tekniikkaa kuin esim. -66:ssa? Ainoo uudistus taisi olla Z-bar ja olikohan sekin vain 1500:ssa, jossa tosin oli sitten jo levyjarrut ja 4-pulttivanteet, mutta tarkoitit ilmeisesti kuitenkin 1200/1300 malleja kun 5-pulttisista kirjoitit? Ja ulkokuoren osathan taasen ei ole vanhan mallisia vaan uusiutuivat monelta osin mm. takaluukku, ovet, listat ym. Hieno malli joka tapauksessa. Quote Link to comment
-Alex- Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 No jokatapauksessa vanhan kuplan näköinen pystylampun tekniikalla suurinpiirtein..... Quote Link to comment
Guest ViH Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Kyllä se vaan tuollaisenkin ylläpitäminen maksaa, eikä asiantuntevia korjaajia ole enään yhtäpaljoa maisemissa kuin ennen. Varaosat kohtuuhinnoissa. 67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla. Kaikkihan tässä maailmassa maksaa mutta ajatukseni oli lähinnä se että verrattuna muihin harrasteautoihin on tuommoinen Volkkari pirun halpa värkki. Jos itse/joku tuttu pystyy tekemään huoltohommat niin väittäisin että kuplan ylläpito on jopa edullisempaa kuin monen nykyaikaisemman käyttöauton. Jos esim. pyörän laakeri hajoaa tarvitsee kuplaan vaihtaa pelkkä pyörän laakeri joka maksaa muutaman kympin eikä koko hiivatin napaa niinkuin useissa nykyautoissa (maksaa helposti sen pari sataa pelkkä osa). Quote Link to comment
ARTO Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Kyllä se vaan tuollaisenkin ylläpitäminen maksaa, eikä asiantuntevia korjaajia ole enään yhtäpaljoa maisemissa kuin ennen. Varaosat kohtuuhinnoissa. 67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla. Kaikkihan tässä maailmassa maksaa mutta ajatukseni oli lähinnä se että verrattuna muihin harrasteautoihin on tuommoinen Volkkari pirun halpa värkki. Jos itse/joku tuttu pystyy tekemään huoltohommat niin väittäisin että kuplan ylläpito on jopa edullisempaa kuin monen nykyaikaisemman käyttöauton. Jos esim. pyörän laakeri hajoaa tarvitsee kuplaan vaihtaa pelkkä pyörän laakeri joka maksaa muutaman kympin eikä koko hiivatin napaa niinkuin useissa nykyautoissa (maksaa helposti sen pari sataa pelkkä osa). Vai halpaa, kuinka moni täällä kirjoittelevista ajaa kuplalla esim 15-20tkm ympäri vuoden. 30-60 vuotiaan kuplan kun moiseen altistaa, ei kaikki enää välttämättä ole niin ruusuista. Moneen, jo ns edulliseen käyttöautoikään tulleilla autoilla edulliset osat ja perustekniikka kestää moninkertaiset kilsamäärät vanhaan kuplaan verrattuna eikä tartte miettiä tippuuko kynnykset parin talven suolavellissa ajelun jälkeen:) Ai niin, 67 on kiva vuosikerta. Quote Link to comment
Roope Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Eikö kukaan muu huomaa että tuo on 1200 -67 eli ei ole joka nurkalla noita vrt 1300 ja 1500: seen Tosin vilkun kuoret pitäisi vaihtaa maalattuihin ja oikean puolen lokari missä ei ole töötin ritilää, penkit näyttäis olevan alkuperäiset lukottomalla selkänojalla. ja sisäkahvat hopealla maalattuja. Quote Link to comment
ARTO Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 On tuossa muutakin, esim bensamittaria ei ole 67 1200 mallissa, ei etuluukun kromilista jne... Quote Link to comment
Guest ViH Posted August 18, 2012 Share Posted August 18, 2012 Kyllä se vaan tuollaisenkin ylläpitäminen maksaa, eikä asiantuntevia korjaajia ole enään yhtäpaljoa maisemissa kuin ennen. Varaosat kohtuuhinnoissa. 67 on hyvä vuosimalli, varsin haluttu käsittääkseni. Uudempaa tekniikkaa kuin vanhemmissa mutta 5-pulttisilla vanteilla ja muilla ns. vanhoilla ulkokuoren osilla. Kaikkihan tässä maailmassa maksaa mutta ajatukseni oli lähinnä se että verrattuna muihin harrasteautoihin on tuommoinen Volkkari pirun halpa värkki. Jos itse/joku tuttu pystyy tekemään huoltohommat niin väittäisin että kuplan ylläpito on jopa edullisempaa kuin monen nykyaikaisemman käyttöauton. Jos esim. pyörän laakeri hajoaa tarvitsee kuplaan vaihtaa pelkkä pyörän laakeri joka maksaa muutaman kympin eikä koko hiivatin napaa niinkuin useissa nykyautoissa (maksaa helposti sen pari sataa pelkkä osa). Vai halpaa, kuinka moni täällä kirjoittelevista ajaa kuplalla esim 15-20tkm ympäri vuoden. 30-60 vuotiaan kuplan kun moiseen altistaa, ei kaikki enää välttämättä ole niin ruusuista. Moneen, jo ns edulliseen käyttöautoikään tulleilla autoilla edulliset osat ja perustekniikka kestää moninkertaiset kilsamäärät vanhaan kuplaan verrattuna eikä tartte miettiä tippuuko kynnykset parin talven suolavellissa ajelun jälkeen:) Ai niin, 67 on kiva vuosikerta. Juu, onhan se totta että esim. moottorit kestää nykyautoissa moninkertaisesti kuplaan verrattuna ja harvahan sitä viitsii kuplaansa suolatuilla teillä talviajossa pilata. Pointtini oli nyt kuitenkin se että kupla harrastuksena ja harrasteautona (silloin kun kilometrejä kertyy pääasiassa kesäaikaan ja alle 5000 vuoteen) on hyvin edullinen verrattuna muihin harrasteautoihin tai moneen muuhun harrastukseen ylipäätänsä. EDIT:Sorry, menee vähän keskustelu ohi aiheen. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.