Jump to content

Kuplan Irssi laatikkoon isommat vetarin laipat?


Recommended Posts

Se tuli ku kaupan hyllyltä! Eikä pahan hintaiset, ainut et jos yksittäin tilaa noi vaan, niin ne kuuluisat rahdit...

 

Ja vielä sitten jatko kyssäri perään: Kuinka paljon kuplan vetonivelet kestää jerkkua noin suurin piirtein? Jos unohdetaan jatkuva kuminpolttaminen ja +200hv kiihdytys käyttö. Voisko sitä nyt edes mitenkään arvioida...

Link to comment
Se tuli ku kaupan hyllyltä! Eikä pahan hintaiset, ainut et jos yksittäin tilaa noi vaan, niin ne kuuluisat rahdit...

 

Ja vielä sitten jatko kyssäri perään: Kuinka paljon kuplan vetonivelet kestää jerkkua noin suurin piirtein? Jos unohdetaan jatkuva kuminpolttaminen ja +200hv kiihdytys käyttö. Voisko sitä nyt edes mitenkään arvioida...

 

Vaihdelaatikossa on sisällä paljon osia jotka särkyy ennenkuin vetonivelet. Nivelet sietää 3-400+hv, ainakin...

 

Sijoita fyffe loodan sisäisiin osiin ensin. Vai onx sulla 5-600+hv laite??

Link to comment
Se tuli ku kaupan hyllyltä! Eikä pahan hintaiset, ainut et jos yksittäin tilaa noi vaan, niin ne kuuluisat rahdit...

 

Ja vielä sitten jatko kyssäri perään: Kuinka paljon kuplan vetonivelet kestää jerkkua noin suurin piirtein? Jos unohdetaan jatkuva kuminpolttaminen ja +200hv kiihdytys käyttö. Voisko sitä nyt edes mitenkään arvioida...

 

Vaihdelaatikossa on sisällä paljon osia jotka särkyy ennenkuin vetonivelet. Nivelet sietää 3-400+hv, ainakin...

 

Sijoita fyffe loodan sisäisiin osiin ensin. Vai onx sulla 5-600+hv laite??

 

Hyvä huomio! Joo ehkä turhaa "mahtailua" noi isot nivelet omassa käytössä. Jos vaikka tosiaan säästää laatikon huoltoon nekin rahat, ja loppujen lopuksi pienemmät nivelet vois toimia jonkinlaisena sulakkeena välissä. Kun laatikon remontoiminen on aina iso töinen ja kohtuu hintainen.

 

Ja tosiaan ihan vain 100 ja 200 hepan väliin on moottori teho joka tapauksessa.

 

Ja vielä enemmän OT:ksi tämä topicci: Onko Nuo HD sivuposket yhtä hyödytön hankinta ottaen huomioon kohtuu matala viritteisen moottorin?

Link to comment
Soon aika hyvin jos vakionivelet 1302/303 malleissa kestää 300+hv.

 

Paikallisessa n. 500hp 320i turvobemarissa on 700-sarjan perä ja vetarit, nivelet jo menneet pari kertaa stripillä rikki.. Mutta siinä onkin slicksit alla :)

 

Niin Alex! Luitko tätä lainkaan:

 

"Ja vielä sitten jatko kyssäri perään: Kuinka paljon kuplan vetonivelet kestää jerkkua noin suurin piirtein? Jos unohdetaan jatkuva kuminpolttaminen ja +200hv kiihdytys käyttö. Voisko sitä nyt edes mitenkään arvioida..."

 

Täältäpäin kyllä löytyy laite 350+hv, johon aikanaan asennettu uudet vakiokokoiset nivelet ja se toimii. Mutta sillä ei ajeta kiihdytystä eikä poltella kumia. Race-lelut ja bimmerit on tässä kyssärissä ihan eri asia, josta ei kysytty mitään.

 

Sadan hepan koneen laatikolle riittänee hyvä huolto. Kun ollaan lähempänä paria sataa, niin osat alkaa olla osin heikkoja. Parempaa sisuskalua silloin alkaa tarvita ja siinä kohtaa voi ostoslistalle laittaa myös HD posket.

 

Itse olen särkenyt irs perästä myös pikkuakselin (tasauspyörästöstä ulostulevan), johon noi vetonivelien laipat kiinnittyy... Ja vain n. parilla sadalla pollella, katurenkailla ja vakionivelillä...

Link to comment

No en lukenut :D kunhan ihmettelin tuota mainitsemaasi tehonkestoa :D

 

Mutta kannattaa huomioida että jos silti kuski innostuu kunnolla kiihdytteleen, niin kyllä sieltä jotain joskus rikkoontuu.

 

 

 

Soon aika hyvin jos vakionivelet 1302/303 malleissa kestää 300+hv.

 

 

 

Paikallisessa n. 500hp 320i turvobemarissa on 700-sarjan perä ja vetarit, nivelet jo menneet pari kertaa stripillä rikki.. Mutta siinä onkin slicksit alla :)

 

Niin Alex! Luitko tätä lainkaan:

 

"Ja vielä sitten jatko kyssäri perään: Kuinka paljon kuplan vetonivelet kestää jerkkua noin suurin piirtein? Jos unohdetaan jatkuva kuminpolttaminen ja +200hv kiihdytys käyttö. Voisko sitä nyt edes mitenkään arvioida..."

 

Täältäpäin kyllä löytyy laite 350+hv, johon aikanaan asennettu uudet vakiokokoiset nivelet ja se toimii. Mutta sillä ei ajeta kiihdytystä eikä poltella kumia. Race-lelut ja bimmerit on tässä kyssärissä ihan eri asia, josta ei kysytty mitään.

 

Sadan hepan koneen laatikolle riittänee hyvä huolto. Kun ollaan lähempänä paria sataa, niin osat alkaa olla osin heikkoja. Parempaa sisuskalua silloin alkaa tarvita ja siinä kohtaa voi ostoslistalle laittaa myös HD posket.

 

Itse olen särkenyt irs perästä myös pikkuakselin (tasauspyörästöstä ulostulevan), johon noi vetonivelien laipat kiinnittyy... Ja vain n. parilla sadalla pollella, katurenkailla ja vakionivelillä...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...