Jump to content

Empi padded trans support kit


Guest MiKeeL

Recommended Posts

Guest MiKeeL

Elikkä otsikon mukainen setti pitäisi asentaa -66 kuplan laatikon tueksi. Olisiko jollain kokemusta kyseisestä setistä/sen asentamisesta, ja voisi antaa pikku ohjeet tuon kuvassa ympyröidyn osan asentamiseksi?

a20792b1247d6ab2161cd0m.jpg

Link to comment

Tunkki lodjun alle, takatuki veks ja tuo tilalle, kumit kannattaa uusia. Yleensä ovat rikki. Isot putkarit tai papukaijat kannattaa varata lähistölle, ei ole tommonen setti menny paikoilleen kiroomatta koskaan. Myös pitemmät pultit voi olla tarpeen. Kattoo sitten kans ettei väännä koko höskää vinoon kun asen tuon.

Link to comment

Erittäin hyvä ostos! Jee! Suosittelen kaikille!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jättäisin ostamatta :D Sama kun vetäis kuormaliinat vaihteiston ja takahaarukoiden ympäri :D

 

Oikeasti toimiva tuon tilalla olisi OEM HD kumit etu ja takapäähän mitä aircooled myy ja sitten berg tyylinen pulttava keskituki.

Link to comment

Minulla on tuollainen mun punaisessa -74 kuplassa sentakia ettei eteen löytynyt silloin kohta 20v sitten mitään tukevampaa kiinnikettä, siis mallia -73 eteenpäin.

 

Siellä se on pysynyt ja mielestäni tekee jotain hyötyä, etummainen tulee nokkakappaleen sauman kohdalle ja takimmainen tulee alkuperäisen takakiinnikkeen tilalle vanhanmallisilla takakumeilla (ennen -72 mallisilla)

 

Tosiaan parempia vaihtoehtoja on, mutta auttaa

 

Tämän päivän laaduntarkkailu ja sopivuus voi olla toinen seikka... oma on tosiaan kohta 20v vanha

 

Dennis

Link to comment

Minulla on ollut tuo kuvan ylempi härpätin ja se jo rauhotti vaihteiston liikkumista merkittävästi. Voi olla, että saman ois saanut aikaan kuormaliinalla, mut ei tuokaan kallis ole. Mulla oli vain tuo etummainen, kun piti saada jotain minkä sai alle konetta irrottamatta.

 

Nyt mulla on alexin leikkeistä kasattu keskituki ja onhan se hieno eikä ole kallis, mutta piti vähän hitsailla. Nyt kun se on paikallaan, niin laatikon irrotus ja kiinnitys sujuu mukavammin.

Link to comment
Guest MiKeeL

Kiitoksia, katsoo nyt että tuleeko noita edes laitettua, kun näytti aika paljon räätälin työtä vaativan kun niitä pikaisesti eilen sommittelin auton alle. Tosiaan auton mukana tollaset tuli kun sen ostin, joten ei niin paljon jää harmittamaan vaikkei niistä mitään hyötyä olisikaan :)

Link to comment

Tosiaan oma meni ilman mitään muutoksia heittämällä kiinni

 

Joku vuosi sitten kun tekniikka vaihtui niin etsiskelin uudet kumit sarjaan ja päädyin ostaa edullisesti uuden sarjan mistä puuttui jotain osia, tästä sarjasta otin kumit.

 

Ajattelin ottaa uudet rautaosat myös, mutta huomasin niiden asentaminen olevan melko haastavaa mahdottoman sopivuuden takia ja päädyin käyttämän vanhat rautaosat.

 

En voi ylipäätänsä käsittää miten vanha toimiva esim Empin osaa muuttuu toimimattomaksi vuosien saatossa, ei sovi paikalleen, ei sovi reijät, materiaali uskomattoman aliarvoista laatua j.n.e. ja tulee mieleen onko laaduntarkkailua ollenkaan

 

Hoh.. tästä syystä annan nämä osat olla nykyään

 

Dennis

Link to comment

Jotenkin vain käsittämätöntä että tuollaisia vielä tehdään. Ajan mittaan tuollainen rakenne joustaa ja eikä ole kiinnitetty vaihteistoon mitenkään pulteilla kiinteästi. Ainoa oikeasti järkevä osa tuossa tuo vaihteiston kytkinkopan kannakkeen alaosa, mikäli se on vahvempaa kuin originaali 2mm vahvasta pellistä prässätty.

 

Näemmä hotcars myy yhä tuota sikamaiseen 78e hintaan :)

Link to comment

Ei se ole hyvä ratkaisu, toisaalta todellakin parempi kun ei mitään piristettyyn ajoautoon ja auttoi vaihteiston liikkeiden rauhoittamiseen, lisäksi vaihtoehdot ja tieto oli aika vähissä silloin 20v sitten ennen nettiä, oli vaan HotCarsin luettelo ja VW Trends :-)

 

Kyllä se siellä on pysynyt eikä ole löystynyt, toki varmasti riippuu käytöstä ja minulla on vaan pikkupoikien 100+hp, asiahan on eri kun puhutaan isojen poikien tuplasti isoimmista tehoista mihin nyt ehkä viittaat, sellaisia lukemia nyt käytännössä suomessa vaan aika harvalla ja siksi en halua tuomita joku "huonompi" vaihtoehto suoraan rumukoppaan

 

Hitsaushommiin en halunut lähteä ja kiihdytyskisoihin en ole autoa rakentanut, tänä päivänä auto viettää lähinnä eläkepäiviä 26 vuoden yhteisen matkan jälkeen, silti monta "pappaleasing" autoja on yllätetty vuosien varrella

 

Tuo takakiinnike on tukevaa tekoa ja kestää surutta nostaa hallitunkilla = hyvä osa tuosta sarjasta

 

Nykyään siellä on myös "käfer cup" raudat tukemassa takahaarukkaa, edelleen hitsaamatta / tekemättä mitään peruuttamatonta

 

Dennis

 

Vanha kuva omasta eläkeläisestä

 

20012009133.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...