Guest ElBata Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Tälle pohjalle olisi tarkoitus istuttaa kori tuosta vaaleansinisestä pirssistä. Voimanlähteenä toimii vähän ajettu vakio 1600 pöristin. Quote
Guest ElBata Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Mitähän tälle luukulle on tapahtunut? Ompahan ainakin aerodynaaminen! Quote
Guest ElBata Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Varastossa lojui samanvärinen ehjä luukku. Quote
Guest ElBata Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Keula kohti taivasta. Tuossa kuvassa on ajovalojen alareunaan 52cm. Quote
Guest ElBata Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Viikon päästä vois repäistä korin irti pohjasta ja aloitella ruostesavottaa. Quote
Guest ElBata Posted August 19, 2012 Posted August 19, 2012 Puskuri on ottanut vähän osumaa. Onneksi varastossa on pari ehjää mummonkaatajaa. Quote
jonte Posted August 21, 2012 Posted August 21, 2012 Siis onko pohjalevy -74-mallisesta, korihan näyttäisi olevan -73-mallinen? Tuollainen kelpaisi itsellenikin, katselin juuri vastaavaa projektiaihiota Nettiautosssa, Mikkelissä oli myynnissä jalavanvihreä -73:nen, josta on lämpokotelot & pohja puhki. Quote
Guest ElBata Posted August 21, 2012 Posted August 21, 2012 Juu pohjalevy on tosiaan -74 mallinen ja koppa ilmeisesti se -73. Korissa näyttäs olevan lämpökanavat nopeasti vilkaistuna melko ehjät. Laittelen kuvia, kunhan saan kopan nostettua irti. Hiekkapuhaltaessapa sen sitten näkee, mitä jää käteen. :) Quote
Guest ElBata Posted August 21, 2012 Posted August 21, 2012 74:n lokasuojat, sähköt ja muut hilppeet tuli tuon alustan mukana, joten kait se täytyy sit rakentaa seiskanelonen, vaikka ne takavalot onkin melko kauheat. Quote
Guest ElBata Posted August 22, 2012 Posted August 22, 2012 Noniin homma etenee! Käväsin tänään repimässä lokasuojat, puskurit ja astinlaudat irti. Lisäksi nostin koria hieman irti pohjalevystä. Tarkoituksena on nostaa kori sellaiselle rullilla kulkevalle metallipöydälle, joka helpottaa peltitöitä ja siirtelyä. Quote
Guest ElBata Posted August 22, 2012 Posted August 22, 2012 Helmat tuntuvat olevan koko matkalta kovat. Liekkö jossain välissä korjattu? Ongelmallisin kohta näyttäisi olevan kuskinpuolen takalokasuojan liitoskohta, joka on melko rapsakan näköinen. Takahelmapelti on myös rutattu ihmeellisesti ja samalla tuo takapään sivuosa on revennyt irti liitoksestaan. Quote
Guest ElBata Posted August 22, 2012 Posted August 22, 2012 Kori irti pohjasta ja kynnyskotelo näyttäisi oikeinkin hyvälle! Quote
Guest ElBata Posted September 4, 2012 Posted September 4, 2012 Pohjalevy varastoon ehjän tieltä, koppa pöytään ja pientä hiontaa. Quote
Guest ElBata Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Nyt olis toinen kylki hiekkapuhallettu ja hitsattu. Oven alareunaa joutuu vielä vähän täppäämään. Ostin testin vuoksi Motonetistä 14,90€ maksavan kannumallisen hiekkapuhaltimen. Ihan näppärä peltien putsaukseen, mutta paksumpaan ruosteeseen ei tahdo pystyä. Hyväksi yhdistelmäksi osottautui karvalaikka ja hiekkapuhallus. Quote
Guest ElBata Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 Kuvaa keulasta lokasuojan sovittelun ohella. Quote
Guest ElBata Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Kuskinpuolen puhallusta ja hitsiä. Keulan sivut joutui muovailemaan lähes kokonaan puskurinkiinnikettä lukuunottamatta. Kaksi lokasuojankiinnikettä sai kehitellä rikoista ja muttereistä hitsaamaalla. Quote
Guest ElBata Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Vielä olis keulassa pari pikkukohtaa hitsattavana ja sitten hitsauksen Grande Finale, eli tuon rapean peräpään muovailu. Kuskin ovessa ei onneksi ollut yhtään reikää. Seuraavassa jaksossa näemme, miten korjauspalat loksahtavat paikoilleen. PS. Motonetin kannupuhaltimen suutin kulahti jo väljäksi, eikä laite toimi enää kunnolla. Täytyy värkätä toinen suutin jostain. Quote
Tanhis Posted September 25, 2012 Posted September 25, 2012 Kuskinpuolen puhallusta ja hitsiä. Keulan sivut joutui muovailemaan lähes kokonaan puskurinkiinnikettä lukuunottamatta. Kaksi lokasuojankiinnikettä sai kehitellä rikoista ja muttereistä hitsaamaalla. Osta tälläsiä niin ei tartte pelata prikkojen kanssa. Quote
Guest ElBata Posted September 26, 2012 Posted September 26, 2012 Olispa ollu pätevät, mutta eipä valitettavasti ollut nyt tähän hätään. Pitää melkeen tuohon takapäähän hommata kourallinen moisia. Quote
Guest ElBata Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 Hitsailut ovat edenneet hiljalleen viikonloppuisin. Keula ja kyljet alkavat olla peltien osalta valmiina, mutta peräpäässä on vielä hitsailtavaa muutamalle viikonlopulle. Soviteltiin koria ensimmäistä kertaa pohjalevyn päälle. Hyvin osui kaikki kiinnikkeet kohdilleen. Quote
Guest ElBata Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 Pohjalevy oli kiertynyt hieman korkkiruuville entisen omistajan kolarin seurauksena. Hitsasimme tallin lattiaan rautapalkin poikittain, josta pohjalevyn takaosa vedettiin tiukasti lattiaa vasten kuormaliinalla. Keula lepää pitkittäisen palkin varassa, johon on lisäksi hitsattu L-kirjaimen muotoinen tuki estämään keulan nousemisen irti maasta tunkkauksen yhteydessä. Vanhaan akseliputkeen laitettiin rautatanko sisään, josta väännätettiin pohjalevyn linjat suoraan koritunkin avulla. Näin saatiin kierteisyys pois koko matkalta, eikä lattiapellit tai pohjalevyn etuosa vääntynyt väärään asentoon. Quote
Guest Toheltaja Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 Mulla on isohko laatikollinen noita hitsimuttereita jotka on 97% identtisiä volkkarin käyttämien kanssa niitä saanee kyllä etrasta / würhiltakin mutta kappalemäärät liene oltava satoja kun laatikot on sen kokoisia... Quote
Guest ElBata Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 Tämmönen mankka odottaa kunnostettuna auton valmistumista. Quote
Guest ElBata Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 Nyt olis kaikki korjauspellit kasassa. Jospa sitä joulun aikana sais hitsailut loppusuoralle. Quote
Guest ElBata Posted January 2, 2013 Posted January 2, 2013 Hieman jaksoin joulun ohella käpistellä kuplaakin. Quote
Guest ElBata Posted January 2, 2013 Posted January 2, 2013 ...ja lisää peltitöitä. Päätin jättää tuon takahelman irrotettavaksi. Quote
Guest ElBata Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Hiihtolomalla oli aikaa taas väsätä projektia. Hitsaukset alkavat olla nyt lopuillaan ja pian pääsee leipomaan pohjia. Quote
Guest ElBata Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 Lokasuojan liitoskohdan hitsaaminen asetti kyllä tämän amatöörin hitsaustaidot koetukselle. Quote
Guest ElBata Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 peräpään kolmiot hitsattuina ja suojamaalattuina Quote
Guest ElBata Posted March 7, 2013 Posted March 7, 2013 lokasuojan sovittelua ja kiinnityskohtien merkkaamista Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.