Jump to content

Noviisille hitsausvinkkejä


Guest Belgarion

Recommended Posts

Huomaa myoskin etta regulaattori on eri hiilidioksidille kuin mita seoskaasulle.

 

Niin tai se mutteri on. Sammutinhuollosta saa mutuja 5e.

 

Mielettömän hyvä idea, suorastaan loistava !!

 

Paitsi että seoskaasupullon paine on 10-kertainen CO2-pulloon verrattuna...

Link to comment
Huomaa myoskin etta regulaattori on eri hiilidioksidille kuin mita seoskaasulle.

 

Niin tai se mutteri on. Sammutinhuollosta saa mutuja 5e.

 

Mielettömän hyvä idea, suorastaan loistava !!

 

Paitsi että seoskaasupullon paine on 10-kertainen CO2-pulloon verrattuna...

 

 

Joo siis REGU on oikeesti erilainen... sovitinmuttereita saa tiskin alta. mullakin oli semmoinen, mutta ne on jopa laittomia... ei saa myyda.

 

Jan

Link to comment
1250x2500 on stanu ohutlevykoko... (nopeasti vastaten tuohon 2005 kerrottuun levykokoon ;)

...ja "metrikakkonen" on se rautakaupan stanu-mitta mitä varmaan 99% "kotihitsareista" käyttää/helpoiten saatavilla =)

Link to comment
http://www.heinola.org/g2/main.php/v/Count/Migger/

 

Tuossa se nyt nököttää. Kahva menee uusiksi mutta muuten iskussa. Pullo tarkastettava 2011 joten silläkin vielä käyttöikää. CO2 pottuhan tuo sitten oli. Mikä noissa muuten on normaalitäytös kun mittarissa alkaa punainen alue 230bar kohdalta ja nyt näyttäis olevan n. 45bar painetta pytyssä.

 

Sulla on siinä juurikin väärä mittari, todennäköisesti seoskaasu sellainen. CO2 pullossa on painetta n. 20 bar luokkaa.

Link to comment

Samaa mielta Metake:n kanssa.

 

Mitas vikaa kahvassa on? Kaasusuojus puuttuu, mutta ne ja suuttimet on kulutustavaraa, ei maksa paljon mitaan. Jos kaffa muuten toimii niin mita sita vaihtamaan. Osta kourallinen noita kuparisuuttimia sille lankakoolle mita meinaat kayttaa. Noviisimmat hiotsarit sulattaa akkia langan suuttimeen kiinni :) sen voi ronkkia tai hioa irti mutta suutin siina kuluu. Suuttimet kuluu kayton myota muutenkin.

Itse suosin 0.8m lankaa.

 

Toivottavasti lanka juoksee jouheasti letkussa. Syottorullan kireys joissain vehkeissa tarkkaa, joissain ei. En muista miggeria, oon tainnu vain kokeilla joskus kerran moista.

 

Jan

Link to comment

Kahvan liipaisin tuntuis vähän takertelevan ja sieltä törröttää joku piuhanpätkä... Asioilla saattaa olla jokin syy-yhteys tietenkin. Jan, tiedät varmaan missä Lohja-Nummela-akselilla saisi suuttimia ja kaasusuojuksia? Vois käydä huomenna kyselemässä ja vaikka ottaa pistoolin mukaan.

Link to comment

Sulla on siinä juurikin väärä mittari, todennäköisesti seoskaasu sellainen. CO2 pullossa on painetta n. 20 bar luokkaa.

 

Mullakin muistaakseni on kyllä hiilidioksidipullossa n. 45 bar aina. Eli paine on suurinpiirtein sama kunnes sitten pullo on melkein tyhjä.

Huoneenlämmössä on mulla pullo, se saattaa vaikuttaa kanssa.

 

Mulla on muuten pari vuotta vanha Kemppi Migger valovirtakone + sammutinliikkeestä omaksi ostettu CO2-pullo (entinen sammutin). Hyvä systeemi hintaansa nähen, suosittelen. Pienet kiinteät kulut.

 

EDIT: Niin ja nykyään on automaattimaski. On kyllä miljoona kertaa kätevämpi varsinkin auton alla rymytessä kuin pelkästään nyökättävä malli. En ymmärrä miksi jotkut haukkuu näitä, itse en oikein keksi mitään huonoa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...