Guest Mike Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Kupla on ympärivuotisessa käytössä ja koneena on 1600cc miltei vakionokalla, nostetuilla puristuksilla ja käärmeenpesällä vaimentimineen. Tekisi mieli vähän piristää konetta kaasuttimen vaihdolla. Vaihtoehtoina ovat pyörineet proge Webru, yksi tuplaDellu keskelle taikka 40mm Brosolit nurkkiin. Tarkoituksena olisi löytää tehokkaampi kaasutinratkaisu, joka on kohtuu taloudellinen ja toimii talvellakin. Tuttavani progressiivinen on lähes yhtä taloudellinen kuin vakiokaasarikin, mutta huomattavasti tehokkaampi. Muista virityskaasuttimista en omaa kokemuksia. Mitä olen lueskellut nii yleisten kokemuksien mukaan tuplaDellu keskellä on kuten proge, ehkä vähän kasvaneella kulutuksella ja teholla. Nyt kiinnostaisi tietää enemmän näistä Brosoleista jotka myös tuntuvat olevan edullinen ratkaisu. Soveltuvatko ympärivuotiseen käyttöautoon? Ovatko tehokkaampi/taloudellisempi ratkaisu kun yllä mainitut? Tarvitaanko säätöön enemmän tietoa/työkaluja kun yhteen keskituplaan? Sopiiko niihin tuplille tarkoitettu vivusto vai onko vivusto tehtävä itse? Ja tuplat nurkkiin ei tällä hetkellä mahtu budjettiin;) Quote Link to comment
Guest Posted June 2, 2005 Share Posted June 2, 2005 Solex/brosol satsi on todella hyvä, enemmän tehoa ja käytettävyyttä kuin yhdessä keskituplassa! Voin suositella! Tuplat tietysti astetta parempi mutta ohjelmoitavaa ruiskua ja sytkää ei voita mikään =) Quote Link to comment
Guest Mike Posted June 3, 2005 Share Posted June 3, 2005 Jospa tuon ohjelmoitavan ruiskun jättäisin vielä tuleviin projekteihin=) Minkälaiseen kulutukseen Brosoleilla pääsit ja ajelitko myös talvella? Quote Link to comment
Guest Mike Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Ei taida porukalla kokemusta Brosoleista olla? Vaakakuppi on alkanut kallistua progressiivisen puoleen ja lähtee ensi viikolla tilaukseen mikäli neuvoja ei tämän enempää tule.. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 täältä yks ääni brosoleille. Quote Link to comment
Racing Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Kyllä nurkkakaasarit on paremmat kuin yksi keskellä. Imusarjat tulee lyhyemmät,vähemmän jäätymisherkkyyttä,kierrosherkempi ja parempi virtaus huomattavasti kun vw:n omien pässinsarvien läpi jollain progressiivisellä. JM puolella käyttävät brosoleita hyvin (teho) tuloksin. Quote Link to comment
Guest Mike Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Kovasti tuntuu brosolit kannatusta saavan. Oisko teillä Kyösti ja Jani antaa mitään kokemukseen pohjaavaa, suuntaa antavaa tietoa kulutuksesta? Quote Link to comment
Racing Posted June 5, 2005 Share Posted June 5, 2005 Eipä tuohon sovi antaa mitään,itse ajelen tuplilla ja oma kupla vie tällä hetkellä maantiellä alle 10L / 100 100km/h. Kaupungissa n.13-14L (kaasujalka on raskas).Kone on mieto 1600. Riippuu niin monesta asiasta että mahdoton sanoa. Brosoleita ei itsellä ollut mutta jos noista kahdesta valita niin brosolit. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Mulla on Brosolit 1835cc koneessa ja oon tykänny kyl noista. Kone on ollut välillä risulasissa ja nyt taas kuplassa ja hyvä on ajolleen. Quote Link to comment
Guest Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Brosolit ja oikean kokoiset imusarjat.. alumiiniset ahtammat sarjat toimii paremmin pienissä (1600) koneissa. Peltisten JM sarjojen ongelma on alhainen virtausnopeus alakierroksilla. = käy huonosti alhaalta. Jan Quote Link to comment
Guest Mike Posted June 8, 2005 Share Posted June 8, 2005 Kiitoksia kaikille vinkeistä! Saitte minut vakuuttuneeksi ja niimpä tilasin Brosolit. Toivottavasti saan asennukset tehtyä niin kuin pitääkin jotta säästytte seuraavilta topiceilta, missä kysellään Brosolien säädöistä;) Quote Link to comment
-MITO- Posted June 9, 2005 Share Posted June 9, 2005 Hyvähän se olisi saada säätökeskustelua tänne, palvelee kaikkia Brosolien omistajia. Quote Link to comment
Art_Zi Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Millasta vivustoa ootte käyttäneet nuitten nurkkabrosolien kans? SCAT:in vai jonkun muun? Näyttää jotenkin oudolta tuo scatin vivusto.. Jos jollain olis kuvia vivustosta kiinni koneessa nii kiva olis. Edit: http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5928-1.jpg Saako kyseistä vivustoa mistä tilattua? HC:llä ei ole myynnissä pelkkää vivustoa. Quote Link to comment
-MITO- Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Mulla on nyt Scatin vipusto noihin uusiin nurkkakaasareihin, keväällä kiinni 1600 pataan ja testaamaan. Quote Link to comment
Marko Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Saako kyseistä vivustoa mistä tilattua? Toki: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1228 Quote Link to comment
Art_Zi Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Saako kyseistä vivustoa mistä tilattua? Toki: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1228 Miksi tuo HC:n vivusto näyttää minun silmään erilaisilta kuin tuo SCAT:in :) Quote Link to comment
Marko Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Voihan se olla hiukka erilainen mutta periaate on sama. Tässä kuvassa on myös vastaava, joskin ite tehty. http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... pic_id=519 Quote Link to comment
Tomppa Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Empin imusarjat ainakin tossa HC:n sarjassa, eli lienee erilainen kuin SCATin. Nyt muuten saatavilla myös Aircooledin kautta SCATin tarjoamaa uutta 40mm Solex/Brosol käsiryypyllistä sarjaa. Käytännössä ihan sama kuin tämä: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1224 Mutta 38mm sisäkurkulla (sarjaa sanotaan 40mm sarjaksi, mutta todellinen kurkun sisämitta tuo 38mm). Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 sisäkurkuthan on mitä sattuu vaikka runko oiskin isompi... Quote Link to comment
Tomppa Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Jep, näin juuri, mutta epäselvyyksien (pettymysten) välttämiseksi se on pakko mainita, muuten tulee ihmettelevää postia tuotteiden asiakkaalle saapumisen jälkeen ;) Nyt oma linkki: http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1226 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.