Jump to content

40mm Brosolit/Solexit


Guest Mike

Recommended Posts

Guest Mike

Kupla on ympärivuotisessa käytössä ja koneena on 1600cc miltei vakionokalla, nostetuilla puristuksilla ja käärmeenpesällä vaimentimineen.

 

Tekisi mieli vähän piristää konetta kaasuttimen vaihdolla. Vaihtoehtoina ovat pyörineet proge Webru, yksi tuplaDellu keskelle taikka 40mm Brosolit nurkkiin. Tarkoituksena olisi löytää tehokkaampi kaasutinratkaisu, joka on kohtuu taloudellinen ja toimii talvellakin.

 

Tuttavani progressiivinen on lähes yhtä taloudellinen kuin vakiokaasarikin, mutta huomattavasti tehokkaampi. Muista virityskaasuttimista en omaa kokemuksia. Mitä olen lueskellut nii yleisten kokemuksien mukaan tuplaDellu keskellä on kuten proge, ehkä vähän kasvaneella kulutuksella ja teholla.

 

Nyt kiinnostaisi tietää enemmän näistä Brosoleista jotka myös tuntuvat olevan edullinen ratkaisu. Soveltuvatko ympärivuotiseen käyttöautoon? Ovatko tehokkaampi/taloudellisempi ratkaisu kun yllä mainitut? Tarvitaanko säätöön enemmän tietoa/työkaluja kun yhteen keskituplaan? Sopiiko niihin tuplille tarkoitettu vivusto vai onko vivusto tehtävä itse?

 

Ja tuplat nurkkiin ei tällä hetkellä mahtu budjettiin;)

Link to comment

Solex/brosol satsi on todella hyvä, enemmän tehoa ja käytettävyyttä kuin yhdessä keskituplassa! Voin suositella! Tuplat tietysti astetta parempi mutta ohjelmoitavaa ruiskua ja sytkää ei voita mikään =)

Link to comment
Guest Mike

Jospa tuon ohjelmoitavan ruiskun jättäisin vielä tuleviin projekteihin=)

 

Minkälaiseen kulutukseen Brosoleilla pääsit ja ajelitko myös talvella?

Link to comment
Guest Mike

Ei taida porukalla kokemusta Brosoleista olla?

 

Vaakakuppi on alkanut kallistua progressiivisen puoleen ja lähtee ensi viikolla tilaukseen mikäli neuvoja ei tämän enempää tule..

Link to comment

Kyllä nurkkakaasarit on paremmat kuin yksi keskellä. Imusarjat tulee lyhyemmät,vähemmän jäätymisherkkyyttä,kierrosherkempi ja parempi virtaus huomattavasti kun vw:n omien pässinsarvien läpi jollain progressiivisellä. JM puolella käyttävät brosoleita hyvin (teho) tuloksin.

Link to comment
Guest Mike

Kovasti tuntuu brosolit kannatusta saavan.

 

Oisko teillä Kyösti ja Jani antaa mitään kokemukseen pohjaavaa, suuntaa antavaa tietoa kulutuksesta?

Link to comment

Eipä tuohon sovi antaa mitään,itse ajelen tuplilla ja oma kupla vie tällä hetkellä maantiellä alle 10L / 100 100km/h. Kaupungissa n.13-14L (kaasujalka on raskas).Kone on mieto 1600. Riippuu niin monesta asiasta että mahdoton sanoa. Brosoleita ei itsellä ollut mutta jos noista kahdesta valita niin brosolit.

Link to comment

Brosolit ja oikean kokoiset imusarjat.. alumiiniset ahtammat sarjat toimii paremmin pienissä (1600) koneissa. Peltisten JM sarjojen ongelma on alhainen virtausnopeus alakierroksilla. = käy huonosti alhaalta.

 

Jan

Link to comment
Guest Mike

Kiitoksia kaikille vinkeistä!

 

Saitte minut vakuuttuneeksi ja niimpä tilasin Brosolit. Toivottavasti saan asennukset tehtyä niin kuin pitääkin jotta säästytte seuraavilta topiceilta, missä kysellään Brosolien säädöistä;)

Link to comment
  • 2 years later...

Empin imusarjat ainakin tossa HC:n sarjassa, eli lienee erilainen kuin SCATin.

 

Nyt muuten saatavilla myös Aircooledin kautta SCATin tarjoamaa uutta 40mm Solex/Brosol käsiryypyllistä sarjaa. Käytännössä ihan sama kuin tämä:

 

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1224

 

Mutta 38mm sisäkurkulla (sarjaa sanotaan 40mm sarjaksi, mutta todellinen kurkun sisämitta tuo 38mm).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...