Guest py_ry Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 onko kaikissa kuplan koneissa samanlaiset jäähdytyspellit? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Kerro vähän tarkemmin mitä mielessä niin luultavasti saat tarkemma vastauksen. Quote Link to comment
Guest py_ry Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 eli käykö 1200sesta puhallinkotelo ja sylinteriputkien ympärillä olevat pellit 1600 kuplaan? Quote Link to comment
metake Posted September 18, 2012 Share Posted September 18, 2012 Ei :) Tarkennettuna sylinteripellit ei käy, puhallinkotelo saattaa käydä. Sylinteripellit on 1200:ssa lyhemmät kuin 1600:ssa. Sylinteripellit on erilaiset 1-reikä kansille ja 2-reikäkansille. 1200:t yleensä 1-reikä kansilla, 1600:t yleensä 2-reikä kansilla. Puhallinkoppa on erilainen vanhan mallisella öljynjäähdyttimellä (puhallinkopan sisällä) ja uudemman mallisella öljynjäähdyttimellä (puhallinkopan takana, ns. doghouse) olevissa malleissa. Vanhoissa 1200:ssa ei ole puhalluslähtöjä lämmönvaihtimelle. 1200:t yleensä vanhalla öljynjäähdyttimellä ja 1600:t usein uudemman mallisella öljynjäähdyttimellä. Quote Link to comment
tmm Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Kun on noin kattava otsikko, niin jatketaan: Minulla kuplassa (´65) 1 5/8" ns. merged putkisto ja koneen taakse tulevan jäähypellin sovituksen kanssa ongelmia. Sopiiko jonkun tietyn vuosimallin pelti erityisen hyvin tuon putken kanssa? -Tuomas Quote Link to comment
Guest Pesone Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 miulla ainakin meni -73 seen kuplaan tollanen pelti heittämällä paikoilleen mergedin kanssa... http://hotcars.net/Prod/pict-o/big/5009-44.jpg Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 riippuu 1200 koneen vuosimallista käykö. Sylkkypellit on uudemmissa 1200 koneissa samat ku 1500 koneissa mutta vanhemmissa ne ovat lyhyemmät, koska sylkytkin ovat. Quote Link to comment
metake Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 ... mutta vanhemmissa ne ovat lyhyemmät, koska sylkytkin ovat. Eikös 1200:t ole aina lyhyillä sylkyillä? Ei kai pakoputkiakaan noihin ole kuin yhden mittaisia (siis irtolaturin jalalla oleviin)? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 1200 putkia on kahta pituutta. Sorvailin uudemmista just talvella 34hp koneeseen... Tähän ei myöskään käyny uudemman 1200 koneen pelti Quote Link to comment
metake Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 1200 putkia on kahta pituutta. Sorvailin uudemmista just talvella 34hp koneeseen... Tähän ei myöskään käyny uudemman 1200 koneen pelti Mää ny haluun olla tästä taas erimieltä, niinku kaikesta muustaki :D Sä oot sorvannu 1300:n putkista ;) Uudempi 1200 ja 1300 on saman halkaisijaiset ala- ja yläpäästä, vanhempi 1200 on alapäästä halkasijaltaan pienempi. Ja mun villi arvaus on, kun en koskaan ole mitannut, että kun iskussa on eroa 5 mm, niin putken pituudessakin on eroa? Kuka osaa kertoa totuuden? Quote Link to comment
vwagen Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Metake arvaa aivan oikein,34 hv 1200 putket on kaikki samanpituisia,ne pitemmät 77 mm on 1300 mootorista. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Näin se muuten on. Aloin tossa iteki miettimään et mistä hemmetin koneesta ne putket oli... :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.