Guest Petri.Partiainen Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Miten tuo kuplan lämpökanavien vaihto ja sovitus kannattaa tehdä? meinasin ensin tukea ovien välit ja b-pilareidein väliin ristiin putket. sit vanhat lämpökanavat veks ja uudet pohjalevyyn kiinni ja kori päälle. Vai jossain muussa järjestyksessä? Quote Link to comment
Tanhis Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Miten tuo kuplan lämpökanavien vaihto ja sovitus kannattaa tehdä? meinasin ensin tukea ovien välit ja b-pilareidein väliin ristiin putket. sit vanhat lämpökanavat veks ja uudet pohjalevyyn kiinni ja kori päälle. Vai jossain muussa järjestyksessä? Mainitsemasi toimii vallan mainiosti jos ovet ovat istuneet 100% hyvin tukia hitsatessa. Mutta jos ovet ei ole istuneet hyvin/ei muistikuvaa kannattaa ovien istuvuus tarkistaa ennen kun kanavat hitsaat kiinni. Tietty ei tämä ole pöllömpi idea tarkistaa vaikka ne ovet olisivatkin olleet hyvät ennen kanavien vaihtoa. Quote Link to comment
mite^ Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Jos ei istu ihan 100% ni kannattaa tsekata onko saranoissa väljää. Ovi roikkuu mutta aukko voi olla ok. Vai miten se meni? Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 ovet istuu suht ok, mut kuskinpuolen alasaranan kohdan joutuu korjaa, lmeisesti aika vakio kohta? Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 onkohan sellaista yli 50v kuplaa edes olemassa jolla on ajettu ja ovet ovat 100%? Siis ainahan se koppa vähän on päässy elämään ja kun kori hitsataan kanavien vaihdon yhteydessä täysin jäykäksi niin virheet ei pääse korjautumaan. en tiedä vastausta mutta täällä on just kyseinen projekti aluillaan ja ajattelin hitsata tuet pelkästään a ja b-pilarien väliin. tosin mulla pelkääjän ovi on 100% mutta kuskin ovi vähän roikkuu. mutta toi kanavat ruuveilla kiinni pohjaan ja kori päälle ja hitsaus kuullostaa hyvältä ja siitä on monilla hyvät kokemukset, etenkin jos pohjapellitkin on vaihdettu. Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 pohjapellit on alkuperäiset, lukuunottamatta noin 200mmx100mm paloja takanurkassa, sekä etukolmion pohjaa. Täytyy toivoa, et noi klokkerholmin kanava ois hyvälaatuinen... Quote Link to comment
vwagen Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Klokkerholmin kynnyskotelot eivät ole hyvälaatuisia(ellei laatu ole parantunut huomattavasti viimevuosina)sopivuus ja ulkonäkö ongelmien lisäksi kynnyskoteloiden sisällä olevien läpökanavien sovitus on ollut huono ja mutterit hitsattu niin huonosti kiinni että osa on lähtenyt pyörimään pultteja kiristettäessä. 1 Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Ite ostin Dansk Partsin kanavat, näyttää ja tuntuu hyviltä. Niitä myy ainakin Käfer Service Wuppertal ja KK. Onko tosta ovien/rungon tukemisesta mielipiteitä? Yleensä näyttäis, että mielummin liikaa kuin liian vähän... Quote Link to comment
Guest Kyybel Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Okei, nyt oon kokemusta viisaampi ja voin sanoa, että kannattaa laittaa kunnon tuet jos irrottaa lämpökanavat ja vähän poikittaispalkkia yms, koska silloin sivupaneelit takaikkunoiden alla käy aika löysiksi ja voi huonontaa ovat istumista huomattavasti. Päädyin lopulta tukiin a- ja b-pilarien välissä ja x-muodostelmaan niiden sisäle. Nyt on tukeva. Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 noi mun lämpökanavat näyttäis olevan jonkin verran erinäköiset, kuin nuo ovaalin omat. Lisäksi tuo klokkerholm-kanava on paljon ohkasempaa materiaalia kuin tuo toinen minkä valmistajaa en tiedä. eipä voi kyllä kehua tuota klokkerholm-laatua. reijät ei osu kohdalleen pohjalevyyn. Mutterit on hitsattu melkein reikien keskelle. Eli ilmeisesti täytyy noi vanhat kanavat vaan parsia kasaan... Quote Link to comment
SePi Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 noi mun lämpökanavat näyttäis olevan jonkin verran erinäköiset, kuin nuo ovaalin omat. Lisäksi tuo klokkerholm-kanava on paljon ohkasempaa materiaalia kuin tuo toinen minkä valmistajaa en tiedä. eipä voi kyllä kehua tuota klokkerholm-laatua. reijät ei osu kohdalleen pohjalevyyn. Mutterit on hitsattu melkein reikien keskelle. Eli ilmeisesti täytyy noi vanhat kanavat vaan parsia kasaan... Sama huomio. Helman pohja on kokonaan kadonnu takaa ja tuo mainittu pelti ei oikein vakuuta. Olisko sittenkin tehtävä kerralla parempi ja tilattava Wolfilta kunnon tavaraa...? edittinä totean, että tovin mietittyäni tein tilauksen ja saatan päästä lopulta helpommalla Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Itse taidan päätyä samaan ratkaisuun. Quote Link to comment
Guest Petri.Partiainen Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 itse päädyin tilaamaan split partsin kautta klassicfab/gersson:in vihreän lämpökanavan. saas nähä onko mistään kotosin.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.