Jump to content

Monta kymysystä


Guest Mika Raussi

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

-Mitä tarkottaa runkolaakerisarjalle ilmotetut kolme mittaa? Mikä on mikäkin?

 

-Onko T-1 ja T-2 laatikoissa sama kytkinakselin boori ja jos ei, niin mistä saa 215mm levyn kuplan akselille?

 

-Missähän autossa ois paisuntasäiliö, missä on painekorkki?

 

-Mistä saa sähkökäyttösen vesipumpun vai saako?

 

-Onko Keteleen Koneella vieläkään niitä nettisivuja?

 

-Kehtaako tukivarteen hitsata korvallisen?

Link to comment
-Mitä tarkottaa runkolaakerisarjalle ilmotetut kolme mittaa? Mikä on mikäkin?

 

-Onko T-1 ja T-2 laatikoissa sama kytkinakselin boori ja jos ei, niin mistä saa 215mm levyn kuplan akselille?

 

-Missähän autossa ois paisuntasäiliö, missä on painekorkki?

 

-Mistä saa sähkökäyttösen vesipumpun vai saako?

 

-Onko Keteleen Koneella vieläkään niitä nettisivuja?

 

-Kehtaako tukivarteen hitsata korvallisen?

 

 

Kytkinakselin boori on sama ainakin vuoteen -79 asti.

VW Golfista voisi löytyä painekorkillinen säiliö?,Sähköpumppua vois kysyä Biltema tai Motonet.

Link to comment

Jos vesipumppu tulee jatkuvaan käyttöön (esim. auton vesipumpuksi), niin en käyttäisi mitään bilteman/motonetin krääsää, vaan luottaisin eberin tai webaston lämmitysjärjestelmien kiertopumppuihin. Itsellä on omaan projektiin 3kpl eberin lisäkiertopumppuja jemmassa. Ainakin eberin pumput on laatukamaa, muistaakseni bocshia ja 36mm letkulähdöllä oleva on suurin mitä olen hypistellyt.

 

Golffin ja 9-satkun paisuntasäiliöitä olen itse käyttänyt ja saappilaista ainakin saa sopivasti uutenakin.

 

Itte en menisi tukivarteen hitsaamaan, ettei tule konttorilla sanomista. Pulttiliitosta...

Link to comment

>-Mitä tarkottaa runkolaakerisarjalle ilmotetut kolme mittaa? Mikä on mikäkin?

 

lohkon ylikoko, kampuran alikoko, päätylaakerin laippaväli.

 

 

>-Onko T-1 ja T-2 laatikoissa sama kytkinakselin boori

 

On

 

 

>-Missähän autossa ois paisuntasäiliö, missä on painekorkki?

 

Vectra A + B

 

 

>-Onko Keteleen Koneella vieläkään niitä nettisivuja?

 

Tietääkseni ei

 

 

 

>-Kehtaako tukivarteen hitsata korvallisen?

 

Laki kieltää tukivarren hitsaamisen. Korjaushitsaukseen saa EHKÄ mielettömällä tuurilal katsastuskonttorilta luvan, jälki tarkastetaan ja mitään silmät kiinni roiskittuja ei hyväksytä

 

 

Jan

Link to comment
Guest Mika Raussi

Joo kyl mie tiedän kuinka laitonta sitä tukivartta on hitsata, mut jos en muuten keksi hyvää tapaa, niin mie otan riskin ja hitsaan siihen korvan.

 

Minkäs hintasia noi eberin pumput on ja mistä niitä saa ostaa? Vähän pitäs tässä vaiheessa suunnitella, että lämmittäiskö vedellä vaiko eikö. Öljylläkin vois lämmittää, mut kuinka helposti se sitten taas kiertää? Ei oo kivaa jos poksahtelee filtterit, niinkun eräässä gerbiilissä.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Miullahan on siis tarkotus etu-tukivarteen hitsata korvallinen mihin saa kallistuksenvakaajan uniballin kiinnitettyä. Pitää kyl vielä kattoa miten tohon sain jonkinlaista pantaa laitettua, niin ei missään nimessä tarvii kikkailla. Tekis kyl mieli atuakselin pystytolppiinkin hitsata korvat, mutta kattoo nyt miten tekee.

 

Sit mie tosiaan tuota kiertopumppua ja muita oon aatellu lämmittämistä varten virittää. Suunnitelmana on ollu kehitellä ihan oikee lämmityslaite keulalle ja jotenkin vesi tuntuis miellyttävämmältä liikutella, eikä tarviis öljynkiertoon sitten puuttuakaan. Pikkasen kuitenkin vaikuttaa tyyriiltä puuhalta kokonaisuudessaan rakentaa vettä tohon ja vesihän kuuluukin veneen alle.

Mut mites sitten tuon öljyn kanssa puljaaminen? Jos mie kierrätän vaikka ennen suodatinta öljyn keulan kautta, niin tuleeko ongelmia kenties liian paineen kanssa kun virtausvastus lisääntyy? Ja tietty sekin, että riittääkö paine laakereilla edestä kierrättämisen jälkeen? Entäs noin neljällä liittimellä varustetut termostaatit? Jos laittais vaikka jäähdytyskennonkin, niin miten noi pelaa noi termarit? Onks se niin, että kierto menee sen kautta kun se on kiinni ja sitten kun aukee, niin öljy menee pidemmän lenkin kautta?

 

Sit lämmönjohtokyvystä on ollu pientä mietintää. Käytetyiss pytyissä on tietty paskaa pinnassa vaikka kuinka plajon, mutta kumpi on parempi vaihtoehto. Hiekkapuhaltaa ja antaa sitten pikkuhiljaa ruostua vaiko maalata kuumankestomaalilla? Kumpi johtaa paremmin lämpöä, ruoste vai maali?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...