Guest Mika Raussi Posted June 25, 2005 Posted June 25, 2005 -Mitä tarkottaa runkolaakerisarjalle ilmotetut kolme mittaa? Mikä on mikäkin? -Onko T-1 ja T-2 laatikoissa sama kytkinakselin boori ja jos ei, niin mistä saa 215mm levyn kuplan akselille? -Missähän autossa ois paisuntasäiliö, missä on painekorkki? -Mistä saa sähkökäyttösen vesipumpun vai saako? -Onko Keteleen Koneella vieläkään niitä nettisivuja? -Kehtaako tukivarteen hitsata korvallisen? Quote
Racing Posted June 25, 2005 Posted June 25, 2005 -Mitä tarkottaa runkolaakerisarjalle ilmotetut kolme mittaa? Mikä on mikäkin? -Onko T-1 ja T-2 laatikoissa sama kytkinakselin boori ja jos ei, niin mistä saa 215mm levyn kuplan akselille? -Missähän autossa ois paisuntasäiliö, missä on painekorkki? -Mistä saa sähkökäyttösen vesipumpun vai saako? -Onko Keteleen Koneella vieläkään niitä nettisivuja? -Kehtaako tukivarteen hitsata korvallisen? Kytkinakselin boori on sama ainakin vuoteen -79 asti. VW Golfista voisi löytyä painekorkillinen säiliö?,Sähköpumppua vois kysyä Biltema tai Motonet. Quote
Ketsa Posted June 25, 2005 Posted June 25, 2005 Jos vesipumppu tulee jatkuvaan käyttöön (esim. auton vesipumpuksi), niin en käyttäisi mitään bilteman/motonetin krääsää, vaan luottaisin eberin tai webaston lämmitysjärjestelmien kiertopumppuihin. Itsellä on omaan projektiin 3kpl eberin lisäkiertopumppuja jemmassa. Ainakin eberin pumput on laatukamaa, muistaakseni bocshia ja 36mm letkulähdöllä oleva on suurin mitä olen hypistellyt. Golffin ja 9-satkun paisuntasäiliöitä olen itse käyttänyt ja saappilaista ainakin saa sopivasti uutenakin. Itte en menisi tukivarteen hitsaamaan, ettei tule konttorilla sanomista. Pulttiliitosta... Quote
Guest Posted June 25, 2005 Posted June 25, 2005 >-Mitä tarkottaa runkolaakerisarjalle ilmotetut kolme mittaa? Mikä on mikäkin? lohkon ylikoko, kampuran alikoko, päätylaakerin laippaväli. >-Onko T-1 ja T-2 laatikoissa sama kytkinakselin boori On >-Missähän autossa ois paisuntasäiliö, missä on painekorkki? Vectra A + B >-Onko Keteleen Koneella vieläkään niitä nettisivuja? Tietääkseni ei >-Kehtaako tukivarteen hitsata korvallisen? Laki kieltää tukivarren hitsaamisen. Korjaushitsaukseen saa EHKÄ mielettömällä tuurilal katsastuskonttorilta luvan, jälki tarkastetaan ja mitään silmät kiinni roiskittuja ei hyväksytä Jan Quote
Guest Mika Raussi Posted June 25, 2005 Posted June 25, 2005 Joo kyl mie tiedän kuinka laitonta sitä tukivartta on hitsata, mut jos en muuten keksi hyvää tapaa, niin mie otan riskin ja hitsaan siihen korvan. Minkäs hintasia noi eberin pumput on ja mistä niitä saa ostaa? Vähän pitäs tässä vaiheessa suunnitella, että lämmittäiskö vedellä vaiko eikö. Öljylläkin vois lämmittää, mut kuinka helposti se sitten taas kiertää? Ei oo kivaa jos poksahtelee filtterit, niinkun eräässä gerbiilissä. Quote
Guest Toheltaja Posted June 25, 2005 Posted June 25, 2005 tiedän monet takajarrusatuloiden korvakkeet hitsatun suoraan tukivarteen ja mennyt läpi ilman ongelmia. Quote
Ketsa Posted June 25, 2005 Posted June 25, 2005 Eberi on ainakin Wihurin laite, eli niitten lähintä jälleenmyyjää metsästämään. Quote
Guest Mika Raussi Posted June 26, 2005 Posted June 26, 2005 Miullahan on siis tarkotus etu-tukivarteen hitsata korvallinen mihin saa kallistuksenvakaajan uniballin kiinnitettyä. Pitää kyl vielä kattoa miten tohon sain jonkinlaista pantaa laitettua, niin ei missään nimessä tarvii kikkailla. Tekis kyl mieli atuakselin pystytolppiinkin hitsata korvat, mutta kattoo nyt miten tekee. Sit mie tosiaan tuota kiertopumppua ja muita oon aatellu lämmittämistä varten virittää. Suunnitelmana on ollu kehitellä ihan oikee lämmityslaite keulalle ja jotenkin vesi tuntuis miellyttävämmältä liikutella, eikä tarviis öljynkiertoon sitten puuttuakaan. Pikkasen kuitenkin vaikuttaa tyyriiltä puuhalta kokonaisuudessaan rakentaa vettä tohon ja vesihän kuuluukin veneen alle. Mut mites sitten tuon öljyn kanssa puljaaminen? Jos mie kierrätän vaikka ennen suodatinta öljyn keulan kautta, niin tuleeko ongelmia kenties liian paineen kanssa kun virtausvastus lisääntyy? Ja tietty sekin, että riittääkö paine laakereilla edestä kierrättämisen jälkeen? Entäs noin neljällä liittimellä varustetut termostaatit? Jos laittais vaikka jäähdytyskennonkin, niin miten noi pelaa noi termarit? Onks se niin, että kierto menee sen kautta kun se on kiinni ja sitten kun aukee, niin öljy menee pidemmän lenkin kautta? Sit lämmönjohtokyvystä on ollu pientä mietintää. Käytetyiss pytyissä on tietty paskaa pinnassa vaikka kuinka plajon, mutta kumpi on parempi vaihtoehto. Hiekkapuhaltaa ja antaa sitten pikkuhiljaa ruostua vaiko maalata kuumankestomaalilla? Kumpi johtaa paremmin lämpöä, ruoste vai maali? Quote
Lasse Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 Niin tosta vesipumpusta: Vaihtoehtoja löytyy Johnson Pumpilta. Netistä löytyy tietoa. Jos tulee jatkuvaan käyttöön niin suosittelen remmivetoisia. Itselläni on joku romislöytö, ei hajuakaan mistä on napattu. Quote
Guest Mika Raussi Posted June 27, 2005 Posted June 27, 2005 Se on pykälää vaikeempi homma mahuttaa remmivetosta pumppua tohon nelkkuun.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.