Jump to content

venttiilirikkoko?


Guest Hennessy

Recommended Posts

Guest Hennessy

Kuplassa (1300 vm.--72) latausvalo paloi, tehot hävisi kolinan kera, ei enää käynnisty...ovatkohan venttiilit menneet kenties? Yrittäessä startata kuuluu kolinaa koneesta, eikä siis käynnisty. Olisiko jollain ideaa mistä kannattaisi lähteä tutkailemaan..

Link to comment
Kuplassa (1300 vm.--72) latausvalo paloi, tehot hävisi kolinan kera, ei enää käynnisty...ovatkohan venttiilit menneet kenties? Yrittäessä startata kuuluu kolinaa koneesta, eikä siis käynnisty. Olisiko jollain ideaa mistä kannattaisi lähteä tutkailemaan..

 

Takapellin alta varmaan.. D:)

 

Pakoventttili poikki tai alakerta ihan valmis,kone irti ja paloiksi vaan...

Link to comment

Valitettavasti kuulostaa samanlaiselta kun mitä oli tapahtunut mun kuplalleni ennenkuin ostin sen kolmellasadalla markalla.

 

Öljypaineet menee ja laakerit sulaa. Mun koneessani oli kiertokankien laakerit sulaneet pois lähes täysin. Kone lähti käyntiin mutta piti hirveetä kolinaa. Siitä voi ottaa laturin ja puhallin kopan pelteineen, mutta muuten kolisevasta koneesta on turha yrittää pelastaa yhtään mitään. Kun laakerit sulaa irronnut metalli hioo kaikki liikkuvat osat romuksi. Lohko ja öljyjäähdytin ovat täynnä metallipurua joka rikkoo heti uudet laakerit jos yrittää rempata. Valitettavaa kertoa suru-uutiset, mutta ainoa järkevä ratkaisu on toinen moottori.

 

Laturin valo on punainen ja öljypaineet vihreä. Omassani olen laittanut toisin päin jotta punainen tarkoittaa "stop nyt heti" ja vihreä "aivan sama jos ei ole täydet voltit".

Link to comment
Kyl miulla on kaikissa mittareissa ollu molemmat valot punasia. Nää on tosin kaikki ollu -72 tai uudempia

 

 

värit vaihtui tehtaalta jostain vuosimallista lähtien toisinpäin.

 

jan

Link to comment
ja öljyjäähdytin ovat täynnä metallipurua joka rikkoo heti uudet laakerit jos yrittää rempata.

Voihan lohkon kanavat porata puhtaiksi, jos sinne on metallipurua päässyt.

 

Omassani olen laittanut toisin päin jotta punainen tarkoittaa "stop nyt heti" ja vihreä "aivan sama jos ei ole täydet voltit".

Latauksen valo voi myös tarkottaa että hihna on poikki tai pois paikaltaan, jolloin jäähytyskään ei toimi, eli stoppia sillonkin ASAP.

Link to comment
Guest fastghia

AINA kun käynnistän VW:n, teen aina tietoisesti 2 tarkastusta:

1) kun sytytysvirta kytkeytyy, varmistan, että molemmat idioottivalot syttyvät (= toimivat).

2) kun kone on lopulta saatu käyntiin, molempien valojen tulee sammua saman tien.

 

Jos jompikumpi tsekki feilaa, panen pillit pussiin välittömästi!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...