Guest Hennessy Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Kuplassa (1300 vm.--72) latausvalo paloi, tehot hävisi kolinan kera, ei enää käynnisty...ovatkohan venttiilit menneet kenties? Yrittäessä startata kuuluu kolinaa koneesta, eikä siis käynnisty. Olisiko jollain ideaa mistä kannattaisi lähteä tutkailemaan.. Quote Link to comment
Racing Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Kuplassa (1300 vm.--72) latausvalo paloi, tehot hävisi kolinan kera, ei enää käynnisty...ovatkohan venttiilit menneet kenties? Yrittäessä startata kuuluu kolinaa koneesta, eikä siis käynnisty. Olisiko jollain ideaa mistä kannattaisi lähteä tutkailemaan.. Takapellin alta varmaan.. D:) Pakoventttili poikki tai alakerta ihan valmis,kone irti ja paloiksi vaan... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Vai koliseeko laturi? Ota remmi irti ja kokeile. Quote Link to comment
Guest Markus Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Vai oliko se varmasti latausvalo? :( Quote Link to comment
Guest Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Tais olla öljyvalo ja pata on niin vainaa ettei paljoakaan säästynyt uudelleenkäytettäväksi. Jan Quote Link to comment
Per Jernström Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Valitettavasti kuulostaa samanlaiselta kun mitä oli tapahtunut mun kuplalleni ennenkuin ostin sen kolmellasadalla markalla. Öljypaineet menee ja laakerit sulaa. Mun koneessani oli kiertokankien laakerit sulaneet pois lähes täysin. Kone lähti käyntiin mutta piti hirveetä kolinaa. Siitä voi ottaa laturin ja puhallin kopan pelteineen, mutta muuten kolisevasta koneesta on turha yrittää pelastaa yhtään mitään. Kun laakerit sulaa irronnut metalli hioo kaikki liikkuvat osat romuksi. Lohko ja öljyjäähdytin ovat täynnä metallipurua joka rikkoo heti uudet laakerit jos yrittää rempata. Valitettavaa kertoa suru-uutiset, mutta ainoa järkevä ratkaisu on toinen moottori. Laturin valo on punainen ja öljypaineet vihreä. Omassani olen laittanut toisin päin jotta punainen tarkoittaa "stop nyt heti" ja vihreä "aivan sama jos ei ole täydet voltit". Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Kyl miulla on kaikissa mittareissa ollu molemmat valot punasia. Nää on tosin kaikki ollu -72 tai uudempia Quote Link to comment
Guest Posted July 7, 2005 Share Posted July 7, 2005 Kyl miulla on kaikissa mittareissa ollu molemmat valot punasia. Nää on tosin kaikki ollu -72 tai uudempia värit vaihtui tehtaalta jostain vuosimallista lähtien toisinpäin. jan Quote Link to comment
Guest Kimmo Ovaska Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Jatketaan nyt sitten aiheen vierestä sen verran, että 71:ssä molemmat valot ovat punaisia. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 ja öljyjäähdytin ovat täynnä metallipurua joka rikkoo heti uudet laakerit jos yrittää rempata. Voihan lohkon kanavat porata puhtaiksi, jos sinne on metallipurua päässyt. Omassani olen laittanut toisin päin jotta punainen tarkoittaa "stop nyt heti" ja vihreä "aivan sama jos ei ole täydet voltit". Latauksen valo voi myös tarkottaa että hihna on poikki tai pois paikaltaan, jolloin jäähytyskään ei toimi, eli stoppia sillonkin ASAP. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 AINA kun käynnistän VW:n, teen aina tietoisesti 2 tarkastusta: 1) kun sytytysvirta kytkeytyy, varmistan, että molemmat idioottivalot syttyvät (= toimivat). 2) kun kone on lopulta saatu käyntiin, molempien valojen tulee sammua saman tien. Jos jompikumpi tsekki feilaa, panen pillit pussiin välittömästi! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 8, 2005 Share Posted July 8, 2005 Miul on tapana tehä sama juttu ihan jokaisella autolla. Ei ne turhaan ne valot siinä oo. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.