Jump to content

type 4 -moottorin tönärien tuet


Recommended Posts

Mun autosta (VW 411, 1,8L AP-moottori) puuttuu ne häkkyrät kansista, joiden tarkoitus on pitää työntötankoja paikoillaan. Kuinka tärkeät ne on ja saako niitä mistään? Jotain moottorin remppaohjeita olen lueskellut ja niitä kovasti suositellaan käyttämään. Mistään en kuitenkaan ole löytänyt myyjää kyseisille osille.

Link to comment

Ne pitävät työntötangon suojaputkia paikallaan,suojaputkethan pääsevät periaatteessa vapaasti liukumaan kanteenpäin ilman niitä jousihässäköitä,käytännössä kyllä O-renkaat ovat aikatiukat mutta en silti lähtisi kokeilemaan ilman jousia.

Käytettyjä löytyy vaikka minulta.

Link to comment

Ihan mielenkiinnosta vielä kyselen, että miksiköhän näitä ei ole monessakaan paikassa myynnissä, vaikka nelostyypin moottoreihin muuta palikkaa löytyy? Heitetäänkö nämä virikoneissa romukoppaan? Millä nämä siinä tapauksessa korvataan?

Link to comment

Kumma juttu siinä tapauksessa, että on jätetty pois koneesta. No, oli kannetkin laitettu lukkoprikoilla yms. pakoilleen, että kai tuota on vähän tunaroitu aikanaan. Onneksi auto oli kuitenkin jäänyt seisomaan konerempan päätteeksi, eikä koskaan päätynyt uudelleen rekisteriin. Mä ajattelin, että noi heitetään turhina veke samaan tapaan kuin sylinterien tiivisteet. Hyvä, että tuli nyt tämäkin tarkistettua.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Valtosen Petterillä noita luulis nurkissa lojuvan. Tällä foorumilla P.Valtonen tai jotain sinnepäin. Paiskaa miehelle privaa, niin eiköhän siulle rautalangat hoidu.

 

Kannen tiivisteet on toki tarpeettomat, mutta pitää muistaa ottaa huomion, että niiden poisto vaikuttaa puristuksiin.

Link to comment
Valtosen Petterillä noita luulis nurkissa lojuvan. Tällä foorumilla P.Valtonen tai jotain sinnepäin. Paiskaa miehelle privaa, niin eiköhän siulle rautalangat hoidu.

 

Kannen tiivisteet on toki tarpeettomat, mutta pitää muistaa ottaa huomion, että niiden poisto vaikuttaa puristuksiin.

 

 

Tais Petterin kaikki type4 osat mennä Kari L :lle?

Link to comment

jottei kenenkään projekti tyssäis noihin tinkeli tankeleihin, niin voin vaikka lahjoittaa tollaiset. noita en itse koskaan laita ihme nelosiin paikoilleen, vaan mustaa moottori siliconia o-renkaiden ympärille varmuuden maksimoimiseksi. laita osoite esim. yv:nä niin voin teipata ne vaikka joulukorttiin tai sit kuoreen, nii tulee huomaamattomasti kotiin kuljetettuna...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...