Guest MikkoL Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 (edited) Sitten konetta sen verran kasaan että nokka-akselin sai ajoitettua mukana tulleen kortin mukaan. Tarpeellinen työkalu. Aluksi laitoin konetta sen verran kasaan kun tarvii eli akselit, nostajat lohkonpuolikkaat yhteen (ei tarvii kiristää, mutta kuitenkin niin että sauma on kiinni), hihnapyörä missä on asteikko tai tähän työhön sopiva muu asteikko. Hihnapyörässä olevan asteikon paikkaansapitävyys pitää todeta tai muuten menee koko homma puihin jollei se pidäkään paikkaansa. Ja tietysti nokan- ja teräsrättaan merkit kohdakkain!!! Pyykkipojat pitävät nostajia paikassaan ettei tipu puolikkaan asennusvaiheessa. Nokkakortista lukemalla saa nokan säädettyä oikein. Eli oikealla nostolla (olisko ollu 1,27mm) pitaisi olla oikea asteluku (luetaan kortista) näin karkeasti. Eli heittokello kiinni kunnolla lohkoon. Itse tein lattaraudasta sopivan osan ja pulttasin sen kiinni yhteen valmiista kiinnityspaikoista. Tähän alustaan sitten se heittokello kuten kuvissakin näkee. Heittokellossani kun ei ollut tuon pitempää kärsää niin laitoin ensin nostajan pohjalle pultin ja mittasin kellolla sitten tämän päästä. Muistakaa laittaa heittokello mahdollisimman kohtisuoraan nostajan liikkeen mukaisesti ettei tule virhetuloksia. Mittauksien jälkeen sain tulokseksi n. 2 asteen heiton ajoituksessa jonka sitten korjasin niillä rattaan säätöprikoilla. Pari esimerkkikuvaa. Edited October 26, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Nostajiin tein öljymodauksen myös. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 (edited) Öljypumppua kannattaa sovittaa hyvissä ajoin koska nokka-akselin pultit voi ottaa siihen kiinni niinkuin itsellänikin. Pultinkannoista otin smirkelillä pari milliä pois. Joskus näin muistaakseni myytävän valmiita ohuempikantaisia pultteja tätä varten. Edited November 4, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 (edited) Koekasaus. Niputin lohkonpuolikkaat ja kiristin momenttiinsa varmistaakseni että kaikki pyörii niinkuin oli tarkoitettu. Pikkuhiljaa momenttiinsa välillä kampiakselia pyörittäen että huomaa ajoissa jos joku on pielessä. Itselläni ahdisti hieman vauhtipyörän puoleinen laakeri ja vaihdoin sen mittausten jälkeen toiseen. Hyvin pieni ero vaikuttaa todella paljon. Laakerin vaihdosta tulikin mieleen että päittäisvälyksen mittasin suoraan laakerin ja vauhtipyörän välistä rakotulkilla. Tästä en löytänyt kuvia mutta mielestäni parempi tapa kun heittokellolla, vaikkakin tarkistin itsekin vielä hettokellolla kun kone oli lopullisesti nipussa. Koekasauksessa laitoin paikalleen kaikki mitä normaalistikin olisin laittanut, öljypumpun ym. Edited October 26, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 (edited) Purkamisen sekä uuden laakerin sovittamisen jälkeen osien putsaus/pesu sitten jo aiemmin kierteytettyihin öljykanaviiin tulpat ruuvilukitteen kanssa sekä fullflow lähtö paikkaansa. Tässä välissä kävin myös hitsauttamassa tigillä jatkon tohon öljynimuputkeen, lisäöljypohjaa varten. Ei löytyny parempaa kuvaa tästä, mutta idean tajuaa kyllä. Pidennyksestä tulikin mieleen että jos laitatte uuteen koneeseen lisäöljypohjan niin imuputken kiinnityspultti/jenkatappi/mutteri on vaihdettava. Uutta öljypohjaa ei saa tähän alkuperäiseen kiinni ainakaan omassa tapauksessa. Oli kohtalaisen hankalaa vaihtaa tämä ko. pultti jälkeenpäin niin, ettei mutteri tippunut koneen sisälle, mutta sopivasti taivutettu lenkkiavain sekä siihen teippillä mutteri kiinni niin onnistui sillä. Eli kannattaa tehdä jo alustavia toimenpiteitä kun lohkonpuolikkaat ovat erillään. Edited November 1, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 Sitten lopullisen kasauksen kimppuun. Laakerit/nostajat paikkaan asennusrasvan kera, sitten kampiakseli, nokka-akseli ja sen tulppa, pinnapultien kumitiivisteet, kampiakselin stefa ja tässä tapauksessa kumpaankin päähän kun ostin stefallisen hihnapyörän. Öljypumppu on myöskin hyvä laittaa tässä vaiheessa. Tiivisteliimana käytin puolikkaiden välissä PerfectSeal-Tiivisteliimaa. Ajoitusmerkit kohdalleen. Sitten toinen puolikas lohkosta paikkaansa ja käytin taas niitä pyykkipoikia apuna. Tässä nyt jo lohko kiristetty momenttiinsa sekä laitettu öljypumpun kansi ja soviteltu kansien pinnapultteja paikkaansa. Hektistä hommaa, ei kerkee joka paikassa ottamaan valokuvia! Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 (edited) Pinnapulttisarja on scatin joku ns. parempilaatuinen ja asensin ne permatex.in tiivisteliimaa käyttäen, mahdollisia öljyvuotoja ajatellen. Edited November 1, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 (edited) Öljypumpun kannesta vielä sen verran. Merkki on CSP ja siinä on paineventtiili suojaamassa öljynsuodatinta ja jäähdytintä. Hieman tähän liittyen niin nämä öljynpaineventtiilit menee näin päin jos epäselvää jollekin. Edited November 1, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 (edited) Alkutilanne oli tämä. 3.12.2013 Ja hieman asiaa valottaakseni niin alempana näkyvät laatikot (lukuunottamatta keskimmäistä ylhäällä, siinä vw työkaluja) ovat täynnä osia, jotka vielä tähän koneeseen pitäisi mahduttaa. Vaikka lohko + sisuskalut onkin jo laskuista pois. Tilanne 31.12.2013 Edited November 1, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 Seuraavaksi oli dekkikorkeuden mittaus ja otin samalla männänrenkaat pois paikoiltaan ja mittasin jokaisen renkaan kärkivälin erikseen (niille ketä ei tiedä: tämä siis mitataan siten, että laitetaan irtonainen männänrengas sylinteriputkeen ja mitataan kärkien väli). Välyksiä en jaksa muistaa. Ne on jossain paperilla/netissä ja muistaakseni palstallakin. Alempana esimerkkikuva!!! Tarkkoja lukuja en enää muista!!! mutta dekkikorkeutta kun mittasin niin mäntä tuli putkesta ulos noin 0,3 mm (yhdistelmä siis 78mm isku, 5.5" H-kanget ja 92x82 sylinterisarja) ja tilasin muistaakseni 1,53 mm korokerenkaat aircooledilta. Koitin tossa selailla vanhoja tilauksiakin mutta ei niistä tullut ko. renkaita vastaan mistä olis voinut varmistaa, mutta 99% varmuudella kyseessä oli juuri 1,53mm. Korokerenkaiden saavuttua dekin varmistus ja se oli karvan päälle 1,2 mm. Korokerenkaat voisivat mielestäni olla hieman leveämmät kun tuntuu että uppoaa noin kapeat helposti lohkoon. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 1, 2014 Share Posted November 1, 2014 Paljon on myös tapahtunut tässä taustallakin ja harmi ettei kuvia ole enempää omasta koneesta. Mutta havainne kuvia on kyllä. Voisin tässävaiheessa laittaa muutaman. Kuten Nokka-akselin terävien reunojen pyöristys. Nokka-akselin päittäisvälyksen säätö ja tarkistus 0,1mm. Jo aika alussa tein sylinteriputkien sovituksen lohkoon. Osa putkista ei mennyt pohjaansa vaan lohkon aukosta otin vesihiomapaperilla hieman pois ja näin sai kaikki sopimaan paikkaansa. Jostain pukesta piti ottaa hieman alimmasta jäähdytysrivastakin pois kun otti lohkon mutteri kiinni. Korokerenkaiden asennuksen jälkeen huomasin ettei olisi tarvinnut, mutta mitäpä se haittaakaan kun kyseessä oli parin millin viilaus. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 (edited) Seuraavaksi kansien kimppuun. Ajattelin osia tilatessa että itselleni sopivimmat kannet olisivat jo valmiiksi kairatut ja 94mm sylintereille avarretut. Siksi valitsin scatin super-d kannet. Aluksi hymyssäsuin pyörittelyä, että kuinka suuret kanavat voikaan olla. Siten kannet purkuun ja venttiilien tiiveyden ihmettelyä. (Huom! mukana pari kuvaa (venttiilien hionta) jotka ei omasta koneesta, mutta samasta työvaiheesta.) Värjäsin tussilla alemman kuvan kaltaisesti ennen hiomisen aloittamista nähdäkseni että venttiili "kantaa" tasaisesti koko seetin alueelta ja on muutenkin tiivis. Itse hionta. Hiomisen ja putsauksen jälkeen kasasin kannet jättäen tuplajouset pois. Tämä siis nokka-akselin sisäänajon takia. Sitten loput männät + sylinterit paikkaan. Jostain syystä ei löydy kuvia?!? Ennen kansien asentamista tarkistin vielä sylinteriputkien yläpintojen korkeuden toisiinsa nähden. Ei moitittavaa. (kuva ei omasta koneesta mutta vastaava) Sitten ilmanohjauspeltien jälkeen kannet paikkaan. Edited November 2, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Tanhis Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 (edited) Laita ne orkkis unohduspellit noita on niin paljon haukuttu ja jopa testattu paskaksi että parempi jättää pois. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=192963 Edited November 3, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Laita ne orkkis unohduspellit noita on niin paljon haukuttu ja jopa testattu paskaksi että parempi jättää pois. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=192963 Kone on paikassa joten ei vaihtoehtona laittaa normaaleja ennen kun koneen otan seuraavaks irti. Jos oikein ymmärsin sambasta niin testitulokset olivat myös hyvin riippuvaiset monesta muusta asiasta myös, mutta aika kielteiseltä porukka vaikutti. Tarvis oikeen mitata joskus lämpötiloja ja jos joskus vaihtaa normit niin sama mittaus uudelleen. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Niin no sullahan olis hyvä mittailla nyt lämpötiloja ja uudestaan vakiopelleillä jos ne päädyt sinne vaihtamaan. Hyvä perustelu tähän on se että jos ne olisivat hyviä olleet myös pystykoppakoneessa niin miksi vw ei niitä käyttänyt. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Niin no sullahan olis hyvä mittailla nyt lämpötiloja ja uudestaan vakiopelleillä jos ne päädyt sinne vaihtamaan. Hyvä perustelu tähän on se että jos ne olisivat hyviä olleet myös pystykoppakoneessa niin miksi vw ei niitä käyttänyt. Niinpä. J-Putkien tähden pitäis ainakin sitten tehdä ne sivupellit vai myydäänkö niitä jossain? Onnistuuko vaihtaminen kone paikassa??? Siis jos nykyisillä super-tin pelleillä ei ole niin väliä missä kunnossa irtoavat! Ne orkkis pellitkin olis jo valmiina kun tilasin sillon viime talvena "varmuudeks" kaikki. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 (edited) Vastaan itselleni. Saa laitettua orkkis pellit jos suojaputket ottaa pois! Tilasin pari kuukautta sitten alumiiniset vahvat tönärit (ACN Heavy Duty Aluminum Pushrods) noiden cromoly keppien tilalle kun rupes vit...aa niiden tuottama ääni. Vielä ne ei ole paikallaan ja tässä talven mittaan jos ne laittais niin vois samalla laittaa ne pellitkin. Sattuu vielä olemaan jousijännitteiset putket niin saa ehjänä pois/takas. Voi olla että kokeilen joitain eri merkkisiä suojaputkia samalla kun nykyisiä ei meinannut saada pitämään sitten millään. Riippuen tietysti siitä että rupeenko vaihto-operaatioon ensinnäkään tai onko auto edes mulla enää sillon. Jälkimmäisestä ei taida olla murhetta. Edited November 4, 2014 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Talviunilta on herätty! Kansien kiristämisen jälkeen asensin suojaputket. Nämä kyseiset ilmanohjauspellit ei meinannu oikeen sopia kunnolla näiden suojaputkien kanssa, mutta kun putkien kohdalle naputteli pienet kolot peltiin niin sitten mahtui. Edited March 3, 2015 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Siten alkoi muiden ilmanohjauspeltien sovittelu ja kun kyseessä oli jälkituotanto pellit niin vaatii "hieman" tavannomaista enemmän sovitusta. Asennusvuoroon pääsi myös virranjakaja, hihnapyörä, laturinjalka, puhallinkoppa, puola ja huohotinboxi. Sytkäksi valitsin 123.sen tietokoneella säädettävän version. Virranjakajan akselin asennuksesta ei löydy dokumenttia. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Venttiilikopaksi valikoitui CSP.n alumiininen ja pulttikiinnitteinen versio. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Käärmeenpesä! Vaihtoehtoja olivat CSP ja AC. CSP oli silloin tilaushetkellä hankala saada ja myös suhteellisen kallis vaihtoehto. Päädyin Aircooledin valmistuttamaan sidewinder putkistoon ja se meni paikoilleen ilman minkäänlaisia kompromisseja. Niin ja se yksi oleellinen asia eli ÄÄNI, se on hyvä! Edited March 3, 2015 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Sitten oli imusarjojen kairauksen vuoro. Merkki/malli: CB.n Big Beef Kyseisissä imusarjoissa on niin iso kannenpuoleinen pää, että siitä joutui yhdestä ulkosyrjästä ottamaan n. 10mm siivun rälläkällä pois! (HUOM!!! kyseisillä kansilla siis) Aluksi tein tiivistepahvista sapluunat kansien aukkojen mukaan joilla sitten piirsin imusarjoihin kairausmerkit. Big Beef sarja numero 1. Kairauksen harjoittelin itse :) Big Beef sarja numero 2. Samanlaiset sitten lähetin eteenpäin kairattavaksi!!! Tähän toiseen sarjaan tein sapluunat pellistä jotka sai sitten pultattua imusarjoihin kiinni. Kuvat omista kairaustuotoksista joita en siis kelpuuttanut kun kaira haukkasi liian suureksi sen kannenpuoleisen pään. perkeleen kaira! Pyörteen sain tehtyä imusarjoihin siten että sahasin 6mm tankoon (pituus n.15 cm) toiseen päähän loven (n.3cm) johon sitten pujotin kapeaa kangaspohjaista hiomapaperia n.15 cm pätkän. Tämä tanko sitten kiinni 6 mm karalla olevaan paineilmavinkuun ja tanko imusarjaan papereineen. Huono kuva aiheesta. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Osia tilatessa olin unohtanut kokonaan laturin sisemmän pellin. Ulompi oli kyllä tilattu. Hyllystä löytyi käytetty pelti ja sen sitten hioin, pesin ja maalasin. Maalin värisävy oli noista CSP.n kansista. Lopputulos ehkä jopa parempi kun kromatulla vastaavalla. Quote Link to comment
NO H2O Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Onkos tämä nyt sitä moottoripornoa? 1 Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Laturi on kromattu vaihtovirta malli ja 55 Amppeerinen. Seuraavassa jo asennettuna. Ja tuuletin puolestaan Scatin super-HD joka kestää enemmän kierroksia kuin alkuperäismallinen. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Onkos tämä nyt sitä moottoripornoa? Siitä en tiedä mutta varmaa on se, ettei ainakaan saksalaista kääpiöhomopornoa! Vaikka noin muuten on hyvin paljon saksaan viittaavaa. Edited March 7, 2015 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Sitten öljynjäähdyttimen jalka ja öljynjäähdytin paikalleen. alhaalla Edited March 3, 2015 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Sitten tuuletuskoppa latureineen takaisin paikalleen. Seuraavaksi kairatut imusarjat paikoilleen. Suojat imusarjoihin ettei sinne mene mitään ylimääräistä. Laturin hihnapyörä myös paikalleen. (ilman kiristystä) Edited March 3, 2015 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Seuraavaksi oli asennetava kaasuttimet paikoilleen, että pääsin käsiksi kaasuvivustojen asennukseen. Kaasuttimet ovat IDF 44 ja vivusto on CSP.n Toisen kaasuttimen kätisyys piti muuttaa ja siihen on olemassa joku sarjakin ilmeisesti, mutta itse sen tein taivuttamalla kuvassa näkyvän "ulokkeen" päinvastaiselle puolelle kuumennusta apuna käyttäen. Vivuston pisteosat maalasin myös oranssiksi. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Seuraavaksi kiinnitin lisäöljypohjan ja siitä kiinnityksestä oli jo aiemmin höpinää. (se yksi pultinpaikka missä on öljynimuputki kiinni) Lähes kaikki liitokset on tehty an-liittimillä ja sen kyllä huomasi laskussa!!! Hintaa kertyi muutama satku. Öljypohjaan olin jo aiemmin tehnyt paikat kahdelle paluu nipukalle. (siniset) Asensin myös loput pakoputkistosta sekä öljynsuodattimen laipan. Tämän jälkeen pääsi sovittamaan huohotus/öljynpaluuletkuja sekä niiden vaatimien nipukoiden paikkojen kartoitusta. Hieman oli ahtaat tilat pumpusta lähtevään ja fullflow paluun letkuille. Ylipäänsäkin vaikka kuvissa näyttää että tilaa on joka suuntaan niin todellisuudessa on todella ahdasta. Venttiilikoppiin tein myös lähdöt: yläosaan (huohotus) ja alaosaan (öljynpaluu öljypohjaan) Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Huohotinboxin kannen "ulokkeet" maalasin myös. Ja lisää niistä letkuista! Jälkiviisaana olisin laittanut mielelläni mustat tai metallin väriset an-liittimet, mutta löysin sen väriset vasta myöhemmin kun olin jo suurimman osan tilannut! Kampikammion huohotus on otettu polttoainepumpun paikasta tarkoitukseen tehdyllä valmiilla peitelevyllä. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Lisää samaan aiheeseen. Polttoainelinja samaan tyyliin, mutta taidan muuttaa sen nyt keväällä tulipeltiin kiinni koska lämpenee nyt kivasti pitkän ajon jälkeen kun koneen sammuttaa. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Seuraavaksi piti saada itse kulkine lämpimästä talvisäilytyspaikasta moottorin luokse! Ajamaan en viittinyt lähteä (paitsi lavetille) vaikka toimiva peli kyseessä :) Siellä se mörkö odottelee taka-alalla. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Mahtuuko kone kaikkine kilkkeineen autoon kokonaisena pakettina paikalle. Ja varmaan jotain lämpösukkaa tms kansisi varmaankin öljyletkujen tai pakarin ympärille yrittää kietoa. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Sitten työntötankojen ja keinuvivustojen kimppuun. Keinuvivustosarja on Scatin 1,25 suhteella, cromoly terästä ja malli on Pro-Comp. Näihin kyseisiin keinuvipuihin ei pysty tekemään hoovereita, mutta harkinnassa on työntötankojen kannenpuoleiseen päähän porata pienet reijät ns. öljyruiskuiksi kantta jäähdyttämään. Lueskelin tästä jostain ulkomaan palstalta, mutta onko teistä joku tätä kokeillut? Seuraavien kuvien ottohetkellä päivämäärä on 01.02.2014, eli hieman on aikaa vierähtänyt. Aluksi venttiilikopat auki. Mittasin vipujen välykset ja ne olivat mitä sattuu!!! Sitten purin vivustot osiin. Välilevyjä vaihtamalla ja hiomalla vesihiomapaperia vasten sain halutun välyksen, jota en tietenkään enää muista. Täällä palstalla muistaakseni oli silloin vuosi sitten siitä juttua. Työntötankojen pituuden mittasin säädettävällä tangolla ja netistä/palstalta löytämien ohjeiden mukaisesti. Itse työntötangot ovat Scatin mantonit 0,9 mm seinämällä ja cromoly terästä. (kilkatikalkati metallia) Lyhensin ne pienellä putkileikkurilla. UUDET alumiiniset HD.t jo odottamassa kevään asennusta! (loppuu se ääni) Säädettävä työntötanko rätin alla seuraavassa kuvassa. Edited March 3, 2015 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Mahtuuko kone kaikkine kilkkeineen autoon kokonaisena pakettina paikalle. Ja varmaan jotain lämpösukkaa tms kansisi varmaankin öljyletkujen tai pakarin ympärille yrittää kietoa. Ei mahdu kokonaisena. Pitää ottaa vivusto, kaasarit ja imusarjat pois, sekä öljynsuodatinta varten piti hieman pohjaa muokata. Lämpönauhaa kietosin putkistoon reilusti noiden letkujen kohdalle ja kietosin myös ne letkut lämpönauhalla mitkä on lähellä putkistoa. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Remmi paikalleen ja takimmaisen moottoripellin sovitus. Vanha mosa pois kontista ja uuden sovittelua tilalle. Öljynpainekellon siirto uuteen mottoriin. Kaasuttimet ja imarit on laitettu kiinni uudestaan Sytkän alustavaa säätöä ja myös ne ÖLJYT + lisäaine KONEESEEN jotka tossa läppärin vieressä. Oon kuullu ettei kaikki ole humuissaan muistanut öljyjä!!! Tiedä sitten onko tosi?? Edited March 3, 2015 by MikkoL Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Sitten oli se sisäänajo. Muistaakseni en laittanut asetelmaa kiinni sisäänajon ajaksi koska ei levy ollut vielä tullut postissa. Enkä myöskään koneen pakollisen irroittamisen takia maalannut vielä tässä vaiheessa moottoritilaa. Sisäänajon jälkeen irroitin moottorin koska piti laittaa tupla jouset kansiin ja huomattavasti helpompaa kun kone irti, vaikka erittäin vaikeaa siltikin kun kannet ovat paikassaan. Asetelma ja kytkinlevy paikkaansa. Sitten se maalaus ja uudet tiivisteet. Kone paikkaansa uudelleen uusilla öljyillä (vr1) ja suoja-aineella sekä johtojen siistimistä lopuksi. Lopputulos kutakuinkin tässä, tältä erää. (kaasuttimien säätöä, tulppien vaihtamista, starttimoottori, yms. tulossa vielä tähän jatkoksi. Nämä em. siis tehty jo.) Edited March 8, 2015 by MikkoL Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 Asiallisesti kerrottu koneen kasaus, hyvät kuvat ja erittäin tyylikäs lopputulos, ISO peukku 1 Quote Link to comment
Soukka Posted March 3, 2015 Share Posted March 3, 2015 (edited) Mukava aina lukea näitä missä paljon kuvia niin harvoin jää mikään asia epäselväksi, ja tätä eritoten kun hyvät kuvat ja teksti. Minkä merkkinen toi lisäöljypohja on ja kuinka paljon se vähentää maavara? Ps. Niin ja mitä toi öljyn lisäaine on? Edited March 3, 2015 by Soukka Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.