Zamppa Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Pallonivelkeula niin kuin kuvasta näkyy, 4 tuumaa kavennettuna ostin. Nyt kun aloin tutkia akselia ennen asennusta ja näyttää mielestäni säätöpalat hitsattu niin että putoaa todellakin tonttiin. Tulee lisäksi droppiolat. Kuvassa säädöt maksimi yläasennossa. Autosta kaivoin pois vakiolevyisen säätökeulan jossa säätöpalat aika eri asennossa. Miltä tämä muiden mielestä näyttää, raapiiko pohja maata? Pitäis saada nostettua myös "katsastus korkeuteen". Quote Link to comment
-tipi- Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Kyllä tuo vähän siltä näyttää, et jos tukivarret on yläasennossa ilman auton painoa vaakatasossa, niin ei siinä hirveesti enää säädellä mihinkään suuntaan. Vaan alle heittämällähän se selviää. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 6, 2013 Share Posted January 6, 2013 Kattelin tossa kuvia omasta aksilasta ja näyttäs yläasento olevan aika lailla vaakaan. Alasauvassa pultti nousee pikkusen ylemmäks. Droppien kanssa pitää vetää aikamoiseen pänninkiin ylös, että nousee riittävälle korkaudelle, tosin toi keula nyt saattaa olla jopa väärässä asennossa, jotan valojen paikoista ei oo ihan varmuutta. http://s117.beta.photobucket.com/user/l ... ?start=all Noita kun kattelee, niin ehkä jotain selviää. Quote Link to comment
Zamppa Posted January 7, 2013 Author Share Posted January 7, 2013 Aiemmalla keulalla ja droppiolilla säätö oli puolivälissä ja keula melko alhalla, raapi vähän loksuihin renkaat. Laitin laikan soimaan jo, putken päällä olevat säätöpalan osat leikkelin pois ja jousipakkaan menevän pultin uraa akseliputkessa jatkoin niin että tulee ylöspäin lisää säätövaraa. Ajattelin että jos sais hitsattu avis-tyyppiset säätöpalat putken päälle. Onko pelkoa että niitä hitsatessa akseliputki kuumenee ja muuttaa muotoa? Jos ei onnistu niin sitten pitää laittaa koko akseli paloiksi ja hitsata väliin uudet palat. Piti päästä helpolla, "bolt on", kun osti valmiiksi tehdyn, mutta taas oppi jotain... Quote Link to comment
VW1303 Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Mun akselin ja droppiolkien kera maavara maksimissaan 3cm, eli katsastukseen pitää vaihtaa vakio olat ja isot renkaat. Jos ajettavan haluut ni jätä dropit pois suosiolla. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Mun akselin ja droppiolkien kera maavara maksimissaan 3cm, eli katsastukseen pitää vaihtaa vakio olat ja isot renkaat. Jos ajettavan haluut ni jätä dropit pois suosiolla. Ja jos ajettavuutta haluat niin jätä säätöakseli pois ja laita dropit. Tuntuu vain että nämä palaset laitetaan poikkeuksetta liian matalalle ja itsekkin olen tähän joskus syyllistynyt. Eli itse suosittelisin että ennen kuin akselia rupeaa rakentamaan kannattaa katsoa tukivarsien kulmat vakiona ja asentaa säätöpalat niin että yläasennossa olisi tukivarret about vakio asennossa. Tähän kun sitten asentaa dropit ja matalemmat eturenkaat niin aletaan olemaan aika hyvin lähellä maata. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 No miulla on palat tosiaan jätetty siten, että voi säätää myös ylöspäin, dropit ja pyörät on 16", jotka on saman korkuset kun kuplan vakio pyörät ja alas kun laskee, niin menee just tupakkiaski pohjalevyn pään alle. Eli ei se nyt ihan hirveitä sentään vaadi, että saa raapimaan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.