Guest fgronlun Posted January 20, 2013 Posted January 20, 2013 Löytyykö näitä puimureissa käytettyjä kytkikoppia montaa eri mallia ja onko näissä paikkaa kytkinhaarukalle? Minkälainen on "kytkin" akselin laakerointi? Jos jollain löytyy kuvia niin saa pistää tänne. Mahdollisesti myös kiinnostunu ostamaan jos löytyy täydellinen paketti. Quote
Guest fgronlun Posted January 20, 2013 Posted January 20, 2013 Hakutulos tuotti ainakin yhden tuloksen. Mistähän tälläistä kannattais alkaa etsimään? Quote
arvuuttaja Posted January 20, 2013 Posted January 20, 2013 maaseudulle kierteleen ladontakasia, sieltä niitä vois vielä fahreista löytyä .. itellä oli joskus noita kaksikin kappaletta, en muista oliko ne aivan identtisiä, mut tarkoituksena oli laittaa toinen hydrokopteri projektiin. muistaakseni noissa oli rättinivel 180 "kytkinlevy" , 6v startti ja vp. en muista oliko kytkin akselilta suora veto leveälle remmille, mut kytkin haarukka tais puuttua ja vaihteisto/laakeri öljy roppukin tais olla tossa. molemmat meni sit etelään volsun jarrupenkki aihioiksi. Quote
Tanhis Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2213.JPG http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2211.JPG http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2216.JPG Tollanen löytyy itseltä ilman kytkin haarukkaa. Ja en usko että tuollaista lootaa on vaikea löytää. Itsellä ainakin olisi toinenkin tiedossa mikä olisi koneen (ei kiinteäjakanen) kanssa vielä puimurissa kiinni. Ja saisi varmasti käydä rahaa vastaan purkamassa pois. Quote
-Puide- Posted February 27, 2013 Posted February 27, 2013 Mulle saa tommosta tarjota myös jos tulee vastaan. :) -Puide- Quote
pantse1 Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Sellainen huomio tehty tuosta, että jalusta estää lisäöljypohjalla varustetun moottorin kiinnittämisen paikoilleen. Tarvii reiluhkoa modausta. Quote
0551 Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Onko kytkinkopan tarvitsijoille oleellista saada tuollainen Getrag juuri siinä olevan alennusvaihteen takia, vai miksi ? Jos alennusvaihde ei ole olellinen, niin sittenhän uudemman pallokeulan laatikon irtonainen kytkinkoppa voisi toimia jopa paremmin, vai ?? Mulla on aikoinaan ollut tuollaisia parikin. Toisessa oli noita koneen alle tulevia jalkoja hitsailtu. Ne olivat ilmeisesti murtuneet ihan alkuperäisessä käytössä. En tiedä kestävätkö sitten dyno-käytössä. Kytkinkopat oli myös melko ahtaita. Muistelisin, ettei ainakaan siihen toiseen olisi ollut edes mahdollista asentaa kytkintä. Toisessa oli paikat kytkinhaarukalle valmina aivan kuten ekan viestin kuvassakin. Quote
Tanhis Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Onko kytkinkopan tarvitsijoille oleellista saada tuollainen Getrag juuri siinä olevan alennusvaihteen takia, vai miksi ? Jos alennusvaihde ei ole olellinen, niin sittenhän uudemman pallokeulan laatikon irtonainen kytkinkoppa voisi toimia jopa paremmin, vai ?? Mulla on aikoinaan ollut tuollaisia parikin. Toisessa oli noita koneen alle tulevia jalkoja hitsailtu. Ne olivat ilmeisesti murtuneet ihan alkuperäisessä käytössä. En tiedä kestävätkö sitten dyno-käytössä. Kytkinkopat oli myös melko ahtaita. Muistelisin, ettei ainakaan siihen toiseen olisi ollut edes mahdollista asentaa kytkintä. Toisessa oli paikat kytkinhaarukalle valmina aivan kuten ekan viestin kuvassakin. Tosiaan jos kytkinkopassa ole kytkintä niin silloin sellainen ei varmaankaan sinne mahdukkaan. Mun postaamassa kuvassa on kuva kytkimettömän voiman välityksestä eli se on sellanen levy mihin tulee kumivirityksen kanssa boorit kiinni. On myös otettava huomioon että nuo kopat ovat yleensä "6v/180mm" vauhtikselle eli 12V/200mm kiekon jos sinne halajaa sisälle niin ei välttämättä mahdu ilman avartamista. Ja sen takia noita varmaan haetaan että saa dynotukseen/sisäänajoon koneeseen jotain kuormaa aikaiseski ettei tarvitse konetta ilman vastusta kierrätellä. Quote
Guest htracing Posted March 6, 2013 Posted March 6, 2013 Itsellä tuli juuri samanmoinen koppa omaan moottorijarruun. Jos olet hydraulijarrua tekemässä kannattaa ottaa huomioon että noita alennusvaihteita on eri välityksellä. Quote
Guest Toheltaja Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 Ja osassa koista seinä on niin ohut ettei kestä jos kairaa 200mm vauhtikselle. Noi välitykselliset jalat on paksumpia kuin suoravetoiset vanhemmat mallit... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.