Anpu Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Normikäytäntöhän on houhotuspoksi ja siitä ilmansuodatikoteloon imu, mutta. Ois tarkoitus laittaa venttiilikopista huohotusletkut T-haaran kautta kopan yli kuplan omaan houhotus/öljyntäyttöön pömpeliin (siihen lähtöön josta menee letku vakio ilmaputsariin). Kone on 1835 tupla-webruilla kierrokset rajoitettu 6500 n.100 hp. Kone ei tällähetkellä juurikaan huohota (ajettu n. 2000 km), öljyvuodotkin on sieltä täältä tiuruumista joten ei mitään hälyttävää, mutta ajatuksena olisi ajella tällä vielä tovin joten onko edellämainiitussa ajatuksessa ideaa vaiko onko tuhoon tuomittu? Onko raadilla kokemusta linkin mukaisesta pumpusta? http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... ort=0&all= FF olisi tietysti paras mut kun ei viittis purkaa lohkoa eikä kokeilla onnea ilmalla puhaltelun tai rasvalla kanavien tukkimista. Quote Link to comment
metake Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Mistäs se sitten niinkuin huohottais, jos yhdistäisit orkkishuohotuksen venakoppiin, eli tekisit koneesta suljetun? Quote Link to comment
NordBling Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Jäähä sinne toi alas menevä putki, voisko antaa hengittää sieltä? Mä en oo tollas takaiskuventtiilii nähny yhessäkää koneessa. Nouseekohan sieltä gaggaa ylös? Quote Link to comment
metake Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Jäähä sinne toi alas menevä putki Riippuu vuosimallista, uudemmista tuo alas menevä putki puuttuu ja ainoa putki menee putsarille. Quote Link to comment
HSuomi Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Missä käytössä tarvii noita venttilikopan huohotuksia tai mitä hyötyä niistä on? Mulla 1993cc / rajari 7300rpm. Ainoa huohotus on laturin jalasta lähtevä n.4cm halkaisijalla oleva putki joka menee 10l kanisteriin ja sieltä pihalle. Quote Link to comment
Anpu Posted January 22, 2013 Author Share Posted January 22, 2013 Jäähä sinne toi alas menevä putki Riippuu vuosimallista, uudemmista tuo alas menevä putki puuttuu ja ainoa putki menee putsarille. Vuosimalli on -71 joten alasmenevä putki on käytössä ja on tarkoitus jättää käyttöön. Ideana tässä ois että kansien huohotuksen mukana tulevä öljy palautuisi kampikammioon ja kone huohottaisi moottoritilan ulkopuolelle. Tarkemmin ajateltuna parempi paikka paluunipalle ois laturinjalka tai polttoainepumpun kansi kun toi öljyntäyttöpoksi on aika pieni, jos tulee paljon öljyä purskauttaisi tod.näköisesti alaputken kautta ulos. Eiköhän kampikammion ylipaine estä gagan nousun. Quote Link to comment
JM Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Huohotusta tulee vain oikealta puolelta. Vasen puoli on täynnä öljyä isoilla kierroksilla/pitkällä iskulla. Vasemmalta kopalta viedään putki /letku alapuolelta öljypohjaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.