Jump to content

Venttiilikoppien huohotuksesta ja öljypumpuista


Recommended Posts

Normikäytäntöhän on houhotuspoksi ja siitä ilmansuodatikoteloon imu, mutta.

 

Ois tarkoitus laittaa venttiilikopista huohotusletkut T-haaran kautta kopan yli kuplan omaan houhotus/öljyntäyttöön pömpeliin (siihen lähtöön josta menee letku vakio ilmaputsariin). Kone on 1835 tupla-webruilla kierrokset rajoitettu 6500 n.100 hp. Kone ei tällähetkellä juurikaan huohota (ajettu n. 2000 km), öljyvuodotkin on sieltä täältä tiuruumista joten ei mitään hälyttävää, mutta ajatuksena olisi ajella tällä vielä tovin joten onko edellämainiitussa ajatuksessa ideaa vaiko onko tuhoon tuomittu?

 

Onko raadilla kokemusta linkin mukaisesta pumpusta?

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/ ... ort=0&all=

 

FF olisi tietysti paras mut kun ei viittis purkaa lohkoa eikä kokeilla onnea ilmalla puhaltelun tai rasvalla kanavien tukkimista.

Link to comment
Jäähä sinne toi alas menevä putki

Riippuu vuosimallista, uudemmista tuo alas menevä putki puuttuu ja ainoa putki menee putsarille.

 

Vuosimalli on -71 joten alasmenevä putki on käytössä ja on tarkoitus jättää käyttöön. Ideana tässä ois että kansien huohotuksen mukana tulevä öljy palautuisi kampikammioon ja kone huohottaisi moottoritilan ulkopuolelle. Tarkemmin ajateltuna parempi paikka paluunipalle ois laturinjalka tai polttoainepumpun kansi kun toi öljyntäyttöpoksi on aika pieni, jos tulee paljon öljyä purskauttaisi tod.näköisesti alaputken kautta ulos. Eiköhän kampikammion ylipaine estä gagan nousun.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...