KimmoH Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Rojektin alla kun tuossa taas iltapäivän makoilin niin keulaa purkaessani huomasin, että etuakselistoa joutunee toiselta puolen joko hitsailemaan tai korvaamaan sen kokonaan uudella. Nähtävästi tuota on apukuskinpuolelta jonkun aikaisemmankin omistajan toimesta hitsailtu enempi vähempi. Akseliston korvaaminen uudella ja vieläpä madaltavalla mallilla olisi nyt päällimmäisenä mielessä. Tätä Wagenswestin pakettia olen jo pidempään tuijotellut ja tuo vaikuttaisi parhaalta vaihtoehdolta mitä tähän mennessä on vastaan tullut. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta tai jostain muusta vastaavasta kokonaisesta "pulttaa kiinni" paketista ? Hakusassa siis oikeasti hyvä ja toimiva, hintaa ihmetellään vasta kahden ensimmäisen kriteerin täytyttyä. Mikä mahtaisi olla järkevä madallus kun autolla on oikeasti tarkoitus ajaakkin sitten joskus tulevaisuudessa ? ;) Quote Link to comment
KimmoH Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 Hiljaista tuntuu olevan... Eikö kukaan palstalaisista ole pultannut pallukkaansa tuota Wagensin slam bay specialia ? Tuossa hetken mielessä jo pyöri pelkät transporterhousen dropatut spindled mutta tänään kun pallukan kyljelleen kippasin ja pääsin etuakselistoa tutkimaan tarkemmin päivänvalossa, niin totesin, että taitaa vaihtoon mennä koko akselisto kuitenkin :( Sen verran omaan silmään huonolta tuo näyttää... Quote Link to comment
KimmoH Posted March 9, 2013 Author Share Posted March 9, 2013 Niin ja jos joltain löytyy kokemuksen syvää rintaääntä, niin kommentteja otetaan vastaan 2" vaiko 4" kavennettu akseli... Ainakin tällä hetkellä tarkoitus olisi vakaasti mennä eteenpäin vakioilla 14" peltivanteilla ja pillerikapseleilla. Quote Link to comment
-tipi- Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 No ite tekemällä pääsee ainakin tonnin halvemmalla, tosin ei siihen droppeja saa. No nuo linkin dropit näyttää hitsatuilta jotka on yhtä laittomat kuin ite tehty akselikin. Mut eihän niitä tarvii kun nostaa akselia sopivasti. Pikku-Tompan tyyliin. Nuo takapään hevosenkenkä lätkät voi poltatella kotimaassakin ja tehdä pultattavaksi, niin ovat siltä osin laillisia. Valmiit laserointi kuvat löytynee harrastajilta. Jos voisi pari tonnia heittää etuakselistoon, valitsisin tämän: http://www.red9design.com/type2.htm Quote Link to comment
KimmoH Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Meinaatko itse tekemisellä niitä etuakselistoon hitsattavia säätöpaloja vai ? Ne ei ole omissa suunnitelmissa käyneet missään vaiheessa eikä käy :) Mites muuten tuo akselistojen laillisuus suomessa menee, saako esim. tuollaisen vaikka JustCamperssilta saatavan etuakseliston pultata kiinni ihan laillisesti ? Transporterhousen droppiosat eivät olet hitsatut eli ne olisi ainakin lailliset sen puoleen. Wagenssin kamoista en osaa nyt sanoa... Quote Link to comment
Anssi Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Ainoa laillinen vaihtoehto on alkuperäiseen akseliin hitsattavat säätöpalat (joissa siis ei akseliputkia katkaista). Tehdastekoiselta näyttävä uusi akselikin varmaan menee läpi jos on joku kuitti näyttää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.